۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۴۷۴۱
معاون وزیر کشور در شهر کرد

مردم سالاری دینی در انتخابات نقش تعیین کننده ای دارد

معاون و قائم مقام وزیر کشور گفت: مردم سالاری دینی در انتخابات نقش تعیین کننده ای دارد،به پیش رو بودن دوانتخابات مهم نمایندگان مجلس و خبرنگاران که هردو با تصمیم مردم رای می آورند .
مردم سالاری دینی در انتخابات نقش تعیین کننده ای دارد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز محمد حسین مقیمی در نخستین نشست منطقه ای آموزش توجهی انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداری استان های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شده بود اظهار داشت: رعایت قوانین انتخاباتی پیش رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بر اساس مواد قانون اساسی، کشور توسط کسانی اداره می‏‌شود که با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند که این نشان دهنده اهمیت انتخابات است.

مقیمی با بیان اینکه مردم سالاری دینی در انتخابات نقش تعیین کننده‎ای دارد بیان داشت: به پیش‎رو بودن دو انتخابات مهم نمایندگان مجلس و خبرگان که هر دو با تصمیم مردم رای می‎آورند در انتخابات خبرگان رهبری نمایندگانی انتخاب می‎شوند که در مورد بالاترین مرجع کشور تصمیم می‎گیرند.

مقیمی با اشاره به اینکه ، انتخابات در کشور ما ۳۰ سال در حال برگزاری است و همین امر باعث کشف تجربیات زیاد شده است عنوان کرد: اگر از تجربیات گذشته در انتخابات به خوبی استفاده شود و نکات مثبت و منفی نیز شناسایی و مورد توجه قرار گیرند به طور قطع انتخابات پیش‎رو با شکوه بیشتری برگزار می‎شود.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی اظهار داشت: ما به دنبال انتخابات شکوه‌مند در سال ۹۴ هستیم، در همین راستا یکی از مهم‎ترین وظایف وزارت کشور در سال جاری برگزاری این دو انتخابات است که لازم است تمام تلاش خود برای برگزاری انتخاباتی شکوه‌مند، سالم، قانونی، با حضور حداکثری مردم، پرشور، رقابتی و در تراز جمهوری اسلامی ایران به کار بگیریم.

مقیمی تاکید کرد: همه ما باید بپذیریم که انتخابات مظهر وفاق ملی و هم‎بستگی اجتماعی است و اجرای صحیح آن موجب افزایش اعتماد عمومی و سرمایه‎های اجتماعی می‎شود.

وی صندوق‌های رای را امانت و حق‎الناس دانست و با تاکید بر لزوم صیانت از حقوق مردم، افزود: در برگزاری انتخابات مجریان، ناظران و بازرسان نقش مهمی دارند که مجریان و بازرسان از سوی وزارت کشور و ناظران از سوی شورای نگهبان انتخاب می‎شوند و اعضای هیئت اجریی و نظارت حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت و باید بی‎طرف باشند.

مقیمی تاکید کرد: رعایت حقوق انتخاب شوندگان، انتخاب کنندگان و رعایت حقوق شهروندی از مسائلی است که باید در انتخابات پیش‎رو با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات، خاطرنشان کرد: رعایت قانون موجب می‌‏شود تا اقدامی مغایر قانون انجام نشود و لازمه این مهم نیز شناخت قانون است بنابراین مطالعه قانون باید جزو برنامه‎های اولویت‎دار مجریان قرار گیرد.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی افزود: در همین راستا ۲۲ مهرماه سال جاری تمام فرمانداران و بخش‌داران در یک آزمون سراسری شرکت کرده و به ۱۰۰ سوال پاسخ می‎دهند.

وی بیان داشت: بی‎طرفی مجریان و ناظران در تمامی مراحل، شناسایی مسائل و مشکلات و چاره‎اندیشی در مورد آنان و ارائه راهکار، تامین امنیت انتخابات، حراست از اسناد و مدارک مربوط به انتخابات از هم‌اکنون، تهیه تقویم اجرایی انتخابات، اطلاع‌رسانی به مردم و یادآوری نقش رسانه‎ها و تکلیف صدا و سیما در این زمینه، تعامل سازنده با هیئات‌های نظارت، شناسایی جرایم و تخلفات، صیانت از رای مردم جلوگیری از ایجاد جوهای ملتهب و آلوده به تهمت، افترا، غیبت و دروغ و همچنین نظم بخشیدن به امور تبلیغی از لوازم برگزاری با شکوه‎تر انتخابات می باشد.

مقیمی با اشاره به اینکه ما به دنبال برگزاری انتخاباتی عاری از هرگونه مشکل و مسائل بیان شده هستیم، افزود: با ارزیابی فرمانداران در برگزاری انتخابات مسائلی همچون حضور پرشکوه مردم، نشاط سیاسی، هماهنگی با دیگر دستگاه‎ها، استقرار آرامش در منطقه در عین نشاط سیاسی از مواد دارای اهمیت در انتخابات است.

وی تاکید کرد: از هم‌اکنون باید برای فراهم کردن محیطی آرام و در عین حال دارای نشاط سیاسی تلاش کنیم که این مهم زمانی محقق می‎شود که کار خود را به خوبی شناخته و به درستی به آن عمل کنیم که نتیجه آن انتخابات رقابتی و حداکثری خواهد شد.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی اظهارکرد: چنانچه در جامعه‎ای به موافقان و مخالفان دولت اجازه صحبت داده شود آن جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد بر همین اساس ما نیز باید همه سلایق را در جامعه لحاظ کنیم. هیچ فرمانداری نباید سخن غیر حقوقی و غیر فنی بزند وی همچنیم مسئولیت برقراری امنیت را بر عهده فرمانداران و استانداران دانست و تصریح کرد: سایر دستگاه‌ها نیز باید به فرمانداران و استانداران در راستای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی کمک کنند و هیچ فرمانداری نیز نباید سخنی غیرحقوقی و غیرفنی بزند که لازمه آن تسلط کامل آنان از مسائل حقوقی است.

مقیمی افزود: فرماندان لازم است با مراجع چهارگانه ثبت احوال، وزارت اطلاعات، دستگاه قضا و نیروی انتظامی ارتباط مطلوبی داشته باشند تا با کم‎ترین مشکلات در برگزاری انتخابت مواجه شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد شور و نشاط سیاسی از مهم‎ترین وظایف فرمانداران است که لازمه آن میدان دادن به فعالان سیاسی در چارچوب قانون است؛ همچنین باید معتمدان خداشناس و خداترس که مقید به حقوق مردم هستند برای صیانت از آرای مردم انتخاب شوند.

مقیمی از تهیه منشور وفاق به منظور ایجاد همدلی و رقابت در عین رفاقت میان احزاب در برخی از استان‎ها خبرداد و گفت: فعالان سیاسی از احزاب مختلف این منشور را امضا کرده و از آن در برگزاری انتخابات تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه منشور اخلاقی انتخابات تهیه شده است بیان داشت: این منشور اخلاقی به استان‎ها داده شده است که به منظور برگزاری انتخابات شکوهمند باید نصب‌العین همه قرار گیرد.

وی همچنین از تلاش برای ایجاد زیرساخت برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خبرداد و گفت : از ۲۴ روند انتخاباتی، ۲۳ مورد انجام شده است. مقیمی بیان داشت: حفاظت از تعرفه‎ها، آمادگی لازم در زمان برگزاری انتخابات توسط مجریان و اجتناب از ارائه آمار غیرمعتبر، جلوگیری از امنیتی شدن مسائل انتخاباتی، تذکر صریح و سریع به تخلفات را استانداران و فرمانداران در این راستا باید انجام دهند.

انتهای خبر/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۱:۲۴

9 Feb 2020