۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۳۳۵۶۱
امروز

زنگ درختکاري در مدارس شهرستان سامان نواختـه شـد

همزمان با ۱۵ اسفندماه روز ملي درختکاري، زنگ نمادين درختکاري همزمان با سراسر کشور در هنرستان شهيد ذبيحي سامان با حضور مسئولان شهرستاني، دانش آموزان و مربيان اين آموزشگاه نواخته شد.
زنگ درختکاري در مدارس شهرستان سامان نواختـه شـد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، همزمان با ۱۵ اسفندماه روز ملي درختکاري، زنگ نمادين درختکاري همزمان با سراسر کشور در هنرستان شهيد ذبيحي سامان با حضور مسئولان شهرستاني، دانش آموزان و مربيان اين آموزشگاه نواخته شد.

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان سامان ضمن تبريک آغاز هفته منابع طبيعي، با بيان اينکه شعار امسال هفته منابع طبيعي هميار طبيعيت است اظهار داشت: بايد با کاشت درخت در جهت ايجاد فضاي سبز نقش مهم و هموار داشته باشيم.

بهروز مـرادي اهميت منابع طبيعي در بين دانش آموزان مهم ارزيابي و عنوان کرد: اگر ما کل عرصه يک کشور را در نظر بگيريم، تقريباً به جز مناطق مسکوني و اراضي کشاورزي، بخش زراعت آبي، زراعت ديم و...، تحت عنوان منابع طبيعي قلمداد مي شوند که در کشور ايران چيزي در حدود ۸۵ درصد وسعت کشور را در بر مي گيرد.

مرادي با عنوان اينکه انفال يا منابع طبيعي شامل جنگل ها، مراتع، کوه ها، چشمه سارها، رودخانه ها و ساير بيشه زارها، معادن نفت و گاز هستند تصريح کرد: در روايات و احاديث بزرگان و ائمه اطهار (ع) و همين طور در اصول قانون اساسي، فرمايشات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري تمام آنها بارز و مشخص است.

وي با بيان اينکه در طرح جنگل کاري درشهرستان سامان در ۲۸۷ هکتار از راراضي روستاي شوراب صغير اجرايي مي شود، اذعان داشت: طرح جنگل کاري در سطح شهرستان در راستاي توسعه کشت بادام ديم در اين شهرستان اجرايي مي شود.

مرادي با اشاره به اينکه طرح پنج هکتاري بوستان روستاي شوراب صغير اجرايي مي شود، بيان داشت: عنوان برنامه به مناسبت هفته منابع طبيعي در شهرستان سامان با همکاري دستگاه هاي آموزشي و دولتي اجرايي مي شود و ۳۰ عنوان برنامه از ۱۵ لغايت ۲۱ اسفندماه جاري به عنوان هفته منابع طبيعي و با شعار «هميار طبيعت باشيم» نام گذاري شده است که نخستين روز اين هفته، روز درختکاري است.

مرادي به اهم برنامه هاي اجرايي اين هفته در سطح شهرستان سامان اشاره کرد و بيان داشت: کاشت و غرس نهال در محوطه دانشگاه پيام نور، کاشت گياهان دارويي در محوطه سپاه ناحيه شهرستان، غبارروبي از گلزار مطهر شهدا، کاشت نهال در سطح شهر و ورودي هاي شهر سامان همزمان با روز درختکاري و توزيع نهال با قيمت مصوب يارانه اي در سطح شهرستان صورت خواهد گرفت.

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان سامان گفت: اين نهاد با جلب مشارکت مردم، بوستان روستايي شوراب صغير را در بخش مرکزي شهرستان سامان افتتاح و اقدام به کاشت نهال در اين بوستان خواهد نمود.

در پايان اين مراسم جمعي از مسئولان شهرستان سامان در محوطه هنرستان شهيد ذبيحي سامان اقدام به غرس درخت در اين مکان نمودند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۷:۰۰

31 Jan 2020