۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۰۵۹۱
استاندار چهارمحال و بختياري:

انتقاد استاندار از وضعیت نامطلوب پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: وضعيت استان در پرداخت تسهيلات برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي مطلوب نيست و متوسط پرداخت اين تسهيلات در کشور 15 درصد است.
انتقاد استاندار از وضعیت نامطلوب پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان
به گزارش مشکات برين استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: وضعيت استان در پرداخت تسهيلات برنامه هاي اقتصاد مقاومتي مطلوب نيست و متوسط پرداخت اين تسهيلات در کشور 15 درصد است.

به گفته وي، در راستاي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي براي سال جاري، هم اينک تنها 36 طرح و واحد توليدي حدود 400 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي دريافت کرده اند.

سليماني دشتكي رقم پروژه‌هاي افتتاح شده در سه سال گذشته در اين استان را بالغ‌بر يک هزار و 560 ميليارد تومان دانست كه اين اعتبار در بخش هاي مختلف عمراني و اقتصادي در اين استان هزينه شده و در ماه آينده با حضور مسئولان عالي رتبه کشوري نيز سه طرح بزرگ ملي در اين استان با اعتبار 11 هزار ميليارد ريال اعتبار بهره برداري و افتتاح مي شود.

وي افزود: پتروشيمي شهرستان لردگان در چند سال گذشته آغاز به کار کرده و در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي زيادي داشته که تاکنون منجر به اشتغال بيش از 960 نفر در اين پروژه شده است
.
سليماني دشتکي با اشاره به اينکه با وجود اقدامات زيادي که صورت گرفته است ولي کماکان بيکاري در کشور و در چهارمحال و بختياري بيداد مي‌کند تصريح کرد: لازم است براي مرتفع شدن مسئله بيکاري جوانان در کشور يک اقدام انقلابي صورت گيرد.

قاسم سليماني دشتكي ادامه داد: اين استان در معرفي طرح هاي توليدي و صنعتي براي دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي به بانک فعال بوده ولي از نظر همکاري سيستم بانکي در اين راستا مشکلات عديده اي وجود دارد.

رئيس شوراي گفتگو تاکيد کرد: سيستم بانکي در استان با وجود داشتن منابع، مقاومت نشان داده و پرداخت تسهيلات به خوبي انجام نمي شود.
 
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بانک‌ها بايد بيلان کار مثبت‌تري از خود ارائه دهند گفت: هم بخش دولتي و هم بخش خصوصي در اين استان موظف هستند مشکلاتي که با بانک‌ها دارند را بررسي کرده و به يک جمع‌بندي نهايي برسند تا بتوان نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

وي اظهار کرد: بحث سرمايه‌گذاري و توليد اگرچه روان‌تر شده اما همچنان موانعي سر راه آن وجود دارد.

سليماني دشتکي بخش صنعت و توليد را ازجمله بخش‌هاي مهم عنوان و ادامه داد: همين امر ايجاب مي‌کند تا مشکلات اين بخش‌ها در محاکم قضايي تخصصي و ويژه مورد بررسي قرار گيرد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۳:۲۸

2 Jan 2020