۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۲۸۸۹۱

اگر روزه‌داری نمی‌کنیم حداقل روزه‌خواری نکنیم

اين روزها در برخي مکان‌هاي گردشگري نه‌تنها اثري از ماه مبارک رمضان و روزه‌داري نيست که متاسفانه روزه‌خواري در ملاء عام در حال شدت يافتن است.
اگر روزه‌داری نمی‌کنیم حداقل روزه‌خواری نکنیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار براي آنکه حال و هواي خانواده عوض شود به اتفاق راهي يکي از چشمه‌هاي معروف در اطراف روستايمان شديم.

از روستاي ما تا چشمه "......" فاصله زيادي نيست و کمتر از ۱۰ کيلومتر راه است.

علي‌رغم اينکه روزه نبوديم اما باتوجه به قرار گرفتن در ايام مبارک ماه رمضان و لزوم حفظ حرمت اين ماه عزيز خدا هيچ‌گونه وسيله پذيرايي اعم از چاي و... همراه خود نبرديم تا فقط در کنار چشمه آبي به صورت بزنیم و حالي تازه کنيم و برگرديم.

عصر جمعه بود و طبيعتا مکان‌هاي تفريحي و گردشگري هم شلوغ و چشمه "....."به واسطه مکان قرارگيري در کنار جاده شهرکرد ايذه هميشه ميزبان مسافران و گردشگران هم مثل اغلب اوقات غلغله.

به کنار چشمه اصلي رفتيم و قمقمه آب همراه‌مان را از آب پر کرديم و سر و صورتمان را شستيم و دقايقي را قصد نشستن در سايه بيدهاي حاشيه چشمه کرديم.

همه چيز آنجا خوب و دلنشين و آرام بود اما برخي بي‌مبالاتي‌ها باعث شد خسته‌تر از قبل به خانه بازگرديم.

با اينکه هنوز در اوايل ماه مبارک رمضان قرار داشتيم اما انگار نه انگار که ماه رمضان است و با وجود اينکه چهره بسياري از حاضران در محل و پلاک خودروها حکايت از آن مي‌کرد که گردشگران اهل شهر و روستاهاي اطراف و نزديک هستند اما اغلب ايشان نه تنها روزه نبودند که با گستردن بساط چاي و عصرانه و ميوه‌هاي تابستاني و قليان آشکارا روزه‌خواري هم مي‌کردند.

آنسوتر از چشمه و در کنار درختان بيد و کبوده و نيزار کنار چشمه سه جوان نشسته بودند که دو تاي ايشان خانم و يکي از آنها آقا بود و پا را از روزه‌خواري هم فراتر گزارده و کم مانده بود در انظار عمومي به اعمال خلاف عفت هم دست بزنند.

از اين بدتر تعدادي جوان در مکاني مشرف به اين محل نشسته و شاهد اين مناظر بودند و متاسفانه هيچکدام از آنها نه خواست که اين سه جوان را امر به معروف کند نه جرات انجام اين واجب الهي را داشت.

به هر حال فضاي رواني آلوده آن محل باعث شد به خانه برگرديم اما اين سوال برايم بي‌جواب ماند...

درست است که در آنجا نيروهاي زحمتکش انتظامي، بسيجيان يا کساني جهت جلوگيري از اين کارها حضور نداشتند اما آيا خدا هم حاضر نبود؟

اي کاش اين روزها نه براي آنکه بخواهيم کسي را از خود راضي کنيم که براي رضاي خدا و براي اجراي فرامين و واجبات الهي لياقت داشته باشيم سهمي در اجرا و دستي در امور داشته باشيم.

اي کاش در اين روزهاي نزول رحمت و برکت لياقت فرمانبرداري الهي را داشته باشيم، اي کاش شايسته آن باشيم که بندگي کنيم و اگر بندگي هم نمي‌کنيم گستاخي هم نکنيم.

گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۶:۲۹

28 Dec 2019