۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۵۶۳۱
در شهريور ماه سال جاري

اکران جشنواره بين المللي فيلم سبز در چهارمحال و بختياري/حفظ محيط زيست در قالب هنر تاثيرگذارتر است

جشنواره بين المللي فيلم سبز از 18 تا 24 شهريور ماه هم زمان با سراسر کشور در چهار محال و بختياري برگزار مي شود.
اکران جشنواره بين المللي فيلم سبز در چهارمحال و بختياري/حفظ محيط زيست در قالب هنر تاثيرگذارتر است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ جشنواره بين المللي فيلم سبز تنها رويداد فرهنگي هنري محيط زيست کشور بود که سال ۷۷ پايه ريزي و چهار دوره اين جشنواره برگزار شد

اين جشنواره ۱۰ سال به علت يک سري دلايل خاص متوقف و به خاطر اهميت بسيار آن از سال گذشته مجدد شروع به اکران آن گرديد.

در سال جاري در واقع ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم سبز از ۱۸ تا ۲۴ شهريور هم زمان با سراسر کشور در استان چهار محال و بختياري نيز برگزار مي شود.




با استفاده از ابزار هنر مي توان حفظ محيط زيست را در ذهن مردم نهادينه کرد

سميه ترنج دبير استاني (چهارمحال و بختياري) ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم سبز در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر با اشاره به اينکه هنر يک ابزار مهم است که مي توان از آن بهترين استفاده را کرد اظهار داشت: با به کار بردن ابزار هنر مي توان مسائل محيط زيست را نشر داد.

وي از اهداف جزئي و تخصصي جشنواره فيلم سبز خبر داد و گفت: شناسايي بهترين آثار سينمايي و هنرهاي تجسمي مرتبط با محيط زيست و منابع طبيعي در سطح ملي و بين المللي، نمايش عمومي آن ها به منظور ارتقاء آگاهي عمومي و فرهنگ سازي در اين زمينه و... از اهداف اصلي برگزاري اين جشنواره است.

ترنج با بيان اينکه دريافت آثار ارسالي به جشنواره بين المللي فيلم سبز به صورت ملي خواهد بود اذعان داشت: بعد از دريافت آثار به دبير خانه، داوري مي شوند و برگزيده هاي آن انتخاب و پس از آن به صورت عمومي اکران مي شود.

وي با اشاره به موضوع محوريت جشنواره بين المللي فيلم سبز خاطرنشان کرد: اقتصاد سبز با تمرکز بر موضوعات شهر پايدار، گردشگري پايدار و انرژي پاک صورت مي گيرد.

ترنج اذعان داشت: رقابت بين المللي جشنواره در بخش هاي سينما، فيلم هاي داستاني کوتاه و بلند، مستند، پويانمايي و فيلم هاي تجربي، بخش هاي هنري تجسمي عکس، کاريکاتور و هنرهاي تجسمي است.

وي همکاري ادارات و نهاد ها مرتبط با محيط زيست را بسيار خوب عنوان کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه هنري، شهرداري، کانون و پرورش فکري، بسيج هنرمندان، تشکل هاي زيست محيطي، گروه هاي هنري و زيست محيطي و... از دستگاه و نهادهايي بوده است که بشترين همکاري را با جشنواره فيلم سبز دارند.

ترنج با بيان اينکه وقتي خود مردم وارد عمل شوند نتيجه بهتري حاصل خواهد شد عنوان کرد: جا انداختن فرهنگ حفظ محيط زيست مي تواند از طريق هنر تاثير بيشتري داشته باشد.



اکران فيلم در حفظ محيط زيست ملموس تر است

دبير استاني ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم سبز گفت: براي جشنواره بين المللي فيلم سبز کشورهاي بين المللي در قضيه وارد شده اند.

ترنج با بيان اينکه از ۲۵/۹/۹۵ کارها و برنامه ريزي هاي جشنواره فيلم سبز شروع و تا کنون نيز ادامه دارد بيان داشت: تشکيل جلسات با ارگان هاي مختلف، تبليغ کردن، برگزاري جشنواره هايي در راستاي همين موضوع و... از مهم ترين اقداماتي است که تاکنون انجام داده ايم.

وي افزود: برگزاري نمايشگاه، چاپ بروشور، نصب پوستر و بنر در سطح شهر که در همين راستا انجام شده است.

ترنج يادآور شد: برنامه مهماني شهر سبز، افتتاحيه، اختتاميه، تئاتر خياباني، برگزاري مسابقات، برپايي کارگاه هاي آموزشي، بازي هاي محيط زيستي براي کودکان، کانکس محيط زيستي براي ايستگاه تبليغاتي از ديگر کارها و اقدامات مهمي است که در راستا فيلم سبز و قبل از برپايي جشنواره انجام خواهد شد.

وي به برنامه سه شنبه هاي بدون خودرو در شهرکرد نيز اشاره کرد و اذعان داشت: در اين برنامه به صورت خاص شروع به تبليغات گسترده در خصوص جشنواره فيلم سبز شد.

ترنج به همکاري خوب شهرداري شهرکرد نيز اشاره کرد و گفت: شهرداري شهرکرد قرار است هزار متر ديوار شهري در خيابان کاشاني شهرکرد جهت تبليغ فيلم جشنواره بين المللي فيلم سبز به ما بدهد.


وي با اشاره به اينکه محل اکران جشنواره بين المللي فيلم سبز در پارک تهليجان خواهد بود اذعان داشت: مردم به خاطر هواي خوب و سالم در پارک بيشتر از اين فيلم استقبال مي کنند.

گزارش از مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۴:۲۶

31 Dec 2019