۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۹۶۰۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

پذیرش ماهانه 100 بیمار در مراکز MMT چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در چهارمحال و بختیاری 53 مرکز MMT فعال است که این مراکز ماهانه ۱۰۰ بیمار در هر شیفت پذیرش می‌کنند.
پذیرش ماهانه 100 بیمار در مراکز MMT چهارمحال و بختیاری
سیده فاطمه حسینی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۱۲ درخواست جدید تأسیس مرکز MMT در این استان داشتیم که هفت درخواست در محدوده‌هایی بودند که شاخص‌های جمعیتی اجازه تأسیس را نمی‌داد و رد شدند.

وی با بیان اینکه از این تعدا پنج درخواست قبول شد و در شهرهای سامان، نقنه، آلونی، منظریه و هفشجان ایجاد می‌شوند افزود: نگرانی‌هایی از بابت اینکه جواب آزمایش مواد مخدر قابل اعتماد هست یانه وجود دارد.

حسینی ادامه داد: برای رفع این نگرانی‌ها دوربین‌های مداربسته در مراکز آزمایشگاهی قرار داده می‌شود و همچنین برای رفع نگرانی‌هایی که از جانب کارشناسان غیرقابل اعتماد وجود دارد این کارشناسان با افرادی که دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کند جابه‌جا می‌شوند.

وی از ۲۸ بازدید دانشگاهی که منجر به صدور و ابلاغ ۲۸ اخطار کتبی شده خبر داد و یادآور شد: مواردی چون عدم تطبیق فضای فیزیکی، عدم اقدام جهت جایگزین کردن نیرو به جای نیروی غایب و... ازجمله موارد تخلف در بازرسی‌ها بود.

حسینی به فعالیت  ۵۳ مرکز MMT در استان اشاره و بیان داشت: این مراکز ماهانه ۱۰۰ بیمار در هر شیفت پذیرش می‌کنند و همچنین  ۱۵ کمپ ترک اعتیاد که 4 هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش دارند دحال فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اولویت‌های حوزه حمایت‌های اجتماعی صیانت از معتادان بهبودیافته، ایجاد اشتغال، حرفه‌آموزی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان و گفت: ۱۴۲ نفر از بهبودیافتگان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ایی قرار گرفتند که این افراد از سوی سازمان بهزیستی، اداره کل زندان‌ها و کمپ‌های ماده ۱۶ این استان معرفی شده بودند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۴:۵۸

26 Dec 2019