۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۴۶۵۱
امام جمعه سامان:

آل سعود در مناسک حچ تنها به دنبال امنيت خود بود نه امنيت زايرين

امام جمعه شهر سامان گفت: حکومت ال سعود در مناسک حج امسال تنها به فکر امنيت خود بوده است که زايرين به خصوص مسلمانان شعاري بر عليه ال سعود نداشته باشند و به امنيت زايرين توجه اي نداشته است
آل سعود در مناسک حچ تنها به دنبال امنيت خود بود نه امنيت زايرين
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه مکه يکي از بزرگترين مکان هاي مذهبي اسلام است و شروع اسلام از اين مکان بوده است و خانه کعبه اولين عبادتگاه است و جايگاه ويژه اي دارد ، اظهار داشت: اماکني که در مکه وجود دارد بعد از اسلام مورد توجه مسلمانان بوده است، حکومت ال سعود امکانات مکان هاي زيارتي و رفاهي را براي زايرين فراهم کند.

محسن ملک پور با اشاره بر اينکه حکومت ال سعود در منا فتوا صادر کرده اند" منا لا بنا " در منا نبايد بنايي ساخته شود و بايد به همان حالت اوليه باقي بماند، اذعان داشت: ال سعود بايد نظافت و بهداشت و امکانات را در منا براي زايرين فراهم کند.

ملک پور با بيان اينکه مناسک حج واجب است و الزامات حج واجب بايد براي زايرين فراهم شود ، تصريح کرد: حکومت ال سعود در مناسک حج امسال تنها به فکر امنيت خود بوده است که زايرين به خصوص مسلمانان شعاري بر عليه ال سعود نداشته باشند و به امنيت زايرين توجه اي نداشته است.

وي با بيان اينکه در انجام مناسک حج حکومت ال سعود افراد بي لغايت و بي کفايت که باسابقه و تجربه هاي بالا جاده ها را بستند و امکانات رفاهي را براي زايرين فراهم نکردند، عنوان کرد: در حادثه اي که در منا اتفاق افتاد امکانات رسيدگي را نداشتند و اجازه ورود پزشکان و نيرو هاي امدادي را به محل حادثه نمي دادند و همين امر موجب شد که تعداد زيادي از مجروحان جان خود را از دست دادند و اين نشان دهنده بي کفايتي دولت ال سعود است.

ملک پور با اشاره بر اينکه از تمامي شرکت کننده در مناسک حج بايد نمايندگاني حضور داشته باشند و تحليل واقعه را داشته باشند ، تصريح کرد: در طي سي سال اخير در انجام امور مناسک حج هفت هزار نفر به همراه اين دو هزار نفر کشته شده اند .

وي با بيان اينکه وهابيت صهيونيستي تفکر اين را دارد که نمي خواهند ابروي اسلام حفظ شود ، بيان داشت: انجام مناسک حج ابروي اسلام و مسلمين است.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه بايد شوراي حرمين شرفين کل جهان اسلام تشکيل شود و مديريت مناسک حج را بر عهده داشته باشند ، افزود: بايد مجمع تشکيل و حقيقت يابي در راستاي حوادث مکه صورت گيرد .


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۹:۰۷

26 Jan 2020