۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۵۱۷۳
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

همه مشکلات کشور به تحریم‌ها باز نمی‌گردد / حل مشکلات ساختار اقتصادی کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همه مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها نیست و ساختار اقتصادی کشور نیز مشکل دارد که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی حل می‌شود.
همه مشکلات کشور به تحریم‌ها باز نمی‌گردد / حل مشکلات ساختار اقتصادی کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی
به گزارش جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال‌های اخیر کمک‌های مردمی به آموزش و پرورش افزایش یافته است که جای خوشحالی دارد اما باید توجه شود که این کمک‌ها با رضایت صورت بگیرد.

وی حضور افراد فعال در انجمن‌های اولیا و مربیان را الزامی عنوان و ادامه داد: حضور این افراد در این انجمن‌ها باعث می‌شود ارتباط بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش تسهیل پیدا کند.

استاندار چهارمحال وبختیاری گریزان‌ترین دانش‌آموزان از مدرسه را کودکان سال اول ابتدایی‌ معرفی گفت: این کودکان باید آرام آرام از محیط خانه جدا شده و با محیط مدرسه وفق پیدا کنند که این امر با هم‌دلی و هم‌زبانی بین خانواده‌ها، مربیان و دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

وی روند انجام طرح رتبه‌بندی معلمان را خوب ارزیابی و بیان داشت: در اجرای این طرح نقاط مثبتی به چشم می‌خورد که کافی نیست.

این مسئول با بیان اینکه قرار است ۵۰ درصد از اعتبارات تملک در هفته آینده ابلاغ شود افزود: اگر در بحث برجام به نتیجه خوبی برسیم، مطالباتمان آزاد شوند و تعاملاتمان با دنیا به شکل معقول درآید کمی از مشکلات حل می‌شود.

سلیمانی با تاکید براینکه همه مشکلات حال حاضر کشور به تحریم‌ها برنمی‌گردد اضافه کرد: ساختار اقتصادی کشور نیز مشکل دارد و اینکه بزرگان تاکید بر روی اقتصاد مقاومتی دارند به همین دلیل است و اقتصادمان نباید تک محصولی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری عملکرد آموزش وپرورش را در نظام هماهنگ پرداخت‌ها متوسط ارزیابی و ادامه داد: اجرای این نظام در مقایسه با برخی از نهادها خوب بوده است.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات فرهنگیان افزود: امیدواریم هر چه زودتر شاهد پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی باشیم و نظام هماهنگ پرداخت نیز اجرا شود.

سلیمانی اضافه کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی فرصت خوبی است که حداقل اختیارات به این شوراها تفیض شود و نقش شوراها ایجاد اعتماد به نفس در افراد است.

وی با اشاره به اینکه باید به این شوراها و انجمن‌ها بها داده شود ادامه داد: باید شوراها را در روند و مدیریت مدرسه شریک کنیم و اگر این کار را کردیم بدانیم که برای آینده سرمایه‌سازی کرده‌ و یک نوع مدیریت کشوری بوجود آورده‌ایم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اسکان گردشگران در مدارس برای آموزش و پرورش درآمدزا نیست اما هدف از این کار فرهنگ‌سازی برای جذب گردشگر است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بواسطه جاده‌های خوب و همسایگی با استانی مثل خوزستان رونق در صنعت گردشگری را شاهد باشیم که این موضوع کمک شایانی به درآمد خانوارها و در نهایت رونق اقتصادی کسبه می‌کند.
سلیمانی گفت: در همایش خیرین مدرسه‌ساز که قرار است در تهران برگزار گردد باید تلاش کرد تا از خیرین مدرسه‌سازی که نقش عظیمی در ساخت و ساز دارند برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل آید.
وی ادامه داد: باید به جای سخنرانی‌های خسته‌کننده خسران مدارس فرسوده و کمبودهای فیزیکی، بدنی، آموزشی و پرورشی آنها را در قالب‌های تیزر، فیلم کوتاه و کلیپ نشان دهیم تا تاثیرگزاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۷:۰۵

30 Dec 2019