۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۸۳۳۳
امام جمعه شهرکرد:

تکامل انسان ها فقط در سایه مقام رضا حاصل می شود

اگر مومن به مقام رضا رسید، هر آنچه برایش از ناحیه دوست رسید را زیبا می داند و خودش را به معنای واقعی کلمه سپاسگزار خدای تعالی می داند.
تکامل انسان ها فقط در سایه مقام رضا حاصل می شود
به گزارش جهان بین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نکونام، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای این شهر برگزار شد با توصیه به تقوای الهی گفت: در ذهن ما زندگی گوارا آن گونه است که همه چیز بر وفق مراد باشد در صورتی که چنین فکری غلط است چرا که انسان برای پیمودن مسیر تکامل بدنیا آمده است و تکامل در سایه رفاه و خوش گذرانی حاصل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تکامل فقط در سایه مقام رضا حاصل می شود افزود: اگر مومن به مقام رضا رسید، هر آنچه برایش از ناحیه دوست رسید را زیبا می داند و خودش را به معنای واقعی کلمه سپاسگزار خدای تعالی می داند.

خطیب جمعه شهرکرد تقوا را سرمایه بزرگان انسان ها دانست و با تشبیه تقوای الهی به کشتی نجات گفت:  هر کسی که خودش را در کشتی تقوا بنشاند، این کشتی آن را از خطرات می رهاند و نمی گذارد انسان غرق شود.

نکونام یکی از راههای ازدیاد تقوا را حج دانست و در بیان اثرات اعمال عبادی حج گفت: این اعمال، عامل رشد ایمان و تقوا در درون انسان است که شاه بیت آن ها، نیت الهی است چرا که تمامی اعمال حج مستلزم نیت است، نیت پوشیدن لباس احرام ، طواف، نماز و سایر اعمال، از اینروست که نیت یکی از راه های دشمن ستیزی است و دشمنان به معنای واقعی از انسان های مومن دور می شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با توصیه به الگوگیری خانواده ها از خانواده حضرت علی (ع) و زهرای مرضیه (س) گفت: شایسته است تا خانواده های ما از ماهواره و حرام دور باشند و عبادت و سحر خیزی و نماز شب خواندن و تلاوت قران ازآنها دور نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۹:۱۰

3 Jan 2020