۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۴۳۵۳

مردم نمایشگاه کتاب را افتتاح کردند/ عرضه ۲۴۰ هزار عنوان کتاب در بخش داخلی

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فضایی حدود 135 هزار مترمربع در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد.
مردم نمایشگاه کتاب را افتتاح کردند/ عرضه ۲۴۰ هزار عنوان کتاب در بخش داخلی
به گزارش جهانبین نیوز؛ سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فضایی حدود ۱۳۵ هزار مترمربع برگزار می‌شود، متراژ سالن‌های موقت ۸۵ هزار مترمربع است که حدود ۱۵ هزار مترمربع بیشتر از دوره قبل تخمین زده می شود.

در حالی که قرار بود نمایشگاه کتاب به صورت رسمی ساعت ده صبح به روی مردم بازگشایی شود با این حال طبق سنوات قبل جمعی زیادی از مردم پیش از این ساعت آماده ورود به سالن‌ها بودند.

در این دوره از نمایشگاه کتاب مجموعا در حوزه‌های عمومی، کودک، دانشگاهی، آموزشی و رسانه‌های دیجیتال شاهد حضور ۱۶۷۸ ناشر در ۲۲۶۰ غرفه خواهیم بود.

همچنین در این دوره ۱۶.۵ میلیارد تومان اعتبار به عنوان یارانه برای استفاده اقشار مختلف مردم تخصیص داده شده است

در بخش عربی ۹۴ نماینده و در بخش لاتین هم ۴۵ نماینده ثبت‌نام صورت گرفته که اینها نمایندگان تمامی ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تهران خواهند بود این میزان شرکت کننده در نمایشگاه امسال به عرضه ۴۷ هزار و ۲۳۴ عنوان کتاب در حوزه عربی و ۱۵۰ هزار و ۱۴۴ عنوان کتاب در بخش لاتین مبادرت خواهند کرد.

فضای نمایشگاهی ناشران لاتین ۲۳۳۳ مترمربع و فضای نمایشگاهی ناشران عرب ۲۰۸۷ مترمربع است. در بخش لاتین ۲۰۴ مؤسسه و در بخش عربی هم ۱۵۰ مؤسسه توزیع‌کننده کتاب فعالیت خواهند کرد.

اما در بخش ناشران داخلی ۲۶۴۳ ناشر ثبت نام کرده اند که شامل ۲۲۶۶ مورد ناشر مستقل و ۳۷۵ مورد ناشر با عنوان نمایندگی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران فعالیت خواهند کرد، امسال ۱۸۰۳ غرفه در بخش ناشران داخلی برپا شده است که در آنها حدود ۲۴۰ هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود.

متراژ بخش ناشران داخلی در دوره سی ام ۳۰ هزار مترمربع بوده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی هم از نقاط مختلف تهران، بازدیدکنندگان را به شهر آفتاب منتقل خواهند کرد و برای سهولت فعالیت غرفه‌داران هم تاکنون بیش از ۷۰۰۰ کارت هویت صادر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۴:۳۶

12 Jan 2020