۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۷۹۶۳
اعزام یادگاران دفاع مقدس به سرزمین نور؛

یاد باد آن روزگاران یاد باد!/بازروایی خاطرات عملیات کربلای پنج/سفر به تاریخ حماسه ها

همزمان با سالروز عملیات کربلای 5 و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، 600نفر از فرماندهان و رزمندگان چهارمحال و بختیاری در عملیات کربلای 5، عازم سرزمین نور شدند.
یاد باد آن روزگاران یاد باد!/بازروایی خاطرات عملیات کربلای پنج/سفر به تاریخ حماسه ها
به گزارش جهانبین نیوز، همزمان با اعزام کاروان راهیان نور چهارمحال وبختیاری از تمثال سردار شهید ایرج آقا بزرگی از فرماندهان تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) در غرب شهرکرد در آیینی رونمایی شد و بزرگراه شهرکرد - نافچ - بن نیز به نام این سردار نامگذاری شد.


شهید ایرج آقابزرگی متولد شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد و فرمانده واحد آموزش نظامی تیپ ۴۴قمربنی هاشم (ع) در عملیات فتح المبین، رمضان، والفجر ۸ و بدر افتخار آفرینی کرد و سرانجام در ۲۱ دی ماه سال ۶۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در چهارمحال وبختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار داشت: کاروانی ، به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین کربلای ۵، از لشگر هیمشه سرافراز حضرت قمربنی هاشم(ع) استان عازم مناطق عملیاتی جنوب، منطقه عملیاتی کربلای ۵ هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ نفراز رزمندگان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، افزود : رزمندگانی که در این کاروان حضوردارند، جمع رزمندگان لشگر قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال وبختیاری ، شهرستان های زرین شهر و شهر رضا استان اصفهان بوده که به مدت سه روز در مناطق عملیاتی جنوب حضور می یابند.

بازسازی عملیات کربلای ۵ تلنگری به خودمان

جمشید علی بابایی جانشین گردان یازهرا(س) تیپ ۴۴ حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری در عملیات کربلای ۵ نیز در گفتگو با جهانبین نیوز بیان کرد: هدف از بازدید از مناطق عملیاتی، انس ومودت ، تجدید خاطرات و دیدار مجدد رزمندگان حاضر در عملیات کربلای ۵ است.

وی با بیان اینکه31 سال پیش، یکی از عملیات های سنگین از نظر نظامی و گسترده از نظر جغرافیایی در منطقه(شلمچه) با رمز مقدس یازهرا سلام الله علیها شروع شد، تصریح کرد: عملیات کربلای ۵، یکی از بزرگ ترین عملیاتهای نظامی دنیا به حساب می آید و به این دلیل از جهات مختلف نیز دارای اهمیت ویژه بود.

علی بابایی جبران ناکامی های عملیات های قبلی، شکستن هیمنه دشمن، پیشروی نیروهای ایرانی تا پشت دروازه های شهر بصره عراق که حیرت جهانیان، بخصوص طرفداران دشمن بعثی را برانگیخت؛ را از ویژگی های خاص این عملیات بزرگ بر شمرد.

محمد کیانی از دیگر فرماندهان حاضر در عملیات کربلای ۵ در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار داشت: عملیات کربلای پنج ، یک عملیات تکلیفی بود، رزمندگان اسلام این عملیات را به فاصله ۱۸ روز از عملیات کربلای ۴ که با شکست مواجه شدند، انجام دادند.

کیانی گفت: هدف از رفتن وبازسازی عملیات کربلای ۵، تلنگری به خودمان است تامراقب باشیم، پس از سی سال اتفاقات تلخ گذشته دوباره تکرار نشود.

وی با بیان اینکه تعدادی از سیاسیون آن زمان نیز خسته شده و به دنبال برقراری ارتباط با آمریکا بودند، تصریح کرد: با وجودهمه خستگی ها رزمندگان ،با انجام  عملیاتی به نام عملیات کربلای 5 که به فاصله ۱۸ روز پس از عملیات کربلای ۴ که با شکست مواجه شده بود،منجر به پیروزی بزرگ رزمندگان و شکست دشمن بعثی شد.

کیانی به شکست کربلای 4 و دیدار برخی  از مسئولین باامام راحل ره اشاره و گفت: پس از شکست در کربلای ۴ عده ای از مسئولین نزد امام (ره) می روند و از شرایط موجود گلایه می کنند که  امام (ره) می فرمایند" مشکلتان چیست ، مگر شما فراموش کردید که برای ادای تکلیف می جنگید، اما بعضی از مسئولین این را فراموش کرده بودند."

وی هدف از رفتن به این مناطق را بازخوانی اتفاقات گذشته در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و گفت : آن زمانی که امام راحل فرمودند من جام زهر را می نوشم، اتفاقاتی در کشور رقم خورد که با الگو گیری از آن دوران می توانیم در مسیر ولایت فقیه و پشتیبانی از آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کرده و پشتیبان حقیقی ولی فقیه باشیم و جام زهر ها را بشکنیم تا دیگر تاریخ غم بار پرپر شدن جوان های مان تکرار نشود و ثابت کنیم در صورت وجود هرگونه تهدیدی تا آخرین قطره خون در راه اعطلای نظام مقدس اسلامی ایستادگی می کنیم.

کیانی با اشاره به  اتفاقات اخیری هم که درکشور  رخ داد گفت: درست است گرانی و تورم هست ، ولی تماما روی این محور مانور می دهند که اسلام قدرت کشور داری ندارد، در صورتی که مدیران ناکارآمد باید از بدنه دولت حذف شده ونیروهای شایسته، انقلابی، مردمی و دارای روحیه استکبار ستیزی جایگزین شود تا با بهره گیری از مبانی اعتقادی واسلامی ، در راه خدمت رسانی عمومی بصورت جهادی عمل کنند.

انتهای پیام /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۲:۰۹

28 Dec 2019