۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۸۷۷۳
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري:

اجراي جشنواره بازي‌ها و عروسك‌هاي محلي در چهارمحال و بختياري

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري گفت: بازي‌هاي بومي و محلي استان چهارمحال و بختياري توسط اعضاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان جمع آوري مي شوند.
اجراي جشنواره بازي‌ها و عروسك‌هاي محلي در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرزاد رحيمي مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با منطقه آزاد؛ از اجراي جشنواره بازيها بومي محلي استان و جمع آوري اين بازيها به صورت مکتوب در مراکز کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان خبر داد.

وي با تاکيد بر تبيين فرهنگ غني بومي محلي در ميان کودکان و نوجوانان استان، احياي بازيهاي سنتي را فرايندي هدفمند در راستاي ترويج آداب و رسوم ملي و محلي عنوان کرد.

مدير کل کانون با اشاره به احياي فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان گفت: بازي بخش اصلي زندگي انسان است كه با حس كنجكاوي و با انگيزه شناختن دنياي پيرامون او آغاز مي شود و با توجه به اينکه نوع بازي در طي مراحل رشد ،در جامعه هاي گوناگون ،در شهر و روستا متفاوت است اين بازي ها در ميزان هوش و ويژگيهاي فردي كودك نيز تاثير دارد.

فرزاد رحيمي با اشاره به اينکه بازيها متناسب با نيازها و محيط زندگي هر جامعه متنوع است افزود: در طرح"بازيهاي بومي محلي" اعضاء با پرس و جو از بزرگترها نام بازي ها و روش اجراي آنها را جمع آوري کرده و در مرکز با ديگر بچه ها اجرا مي کنند.

وي اضافه کرد: قوطور، بالابلندي، وسطي، ديس ديس، هفت خط، خروس جنگي، ارنگه و ارنگه، آ آ و... ازجمله بازيهاي در حال اجرا در اين طرح است.

اين جشنواره با هدف معرفي اقوام و آداب و رسوم محلي قرار است همزمان با سال۹۷ با اجراي برنامه هاي مختلف در مراکز کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اجرا شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۶:۲۳

27 Dec 2019