۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۸۷۸۳
امام جمعه سامان:

قيام ۱۵ خرداد ۴۲ باعث افزايش بصیرت و آگاهی مردم شد

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه ايران عزيز به برکت انقلاب و امام عزيز به استقلال و آزادي و کرامت رسيد،گفت: قيام اسلامي و فراگير مردم ايران در ۱۵ خرداد ۴۲ باعث افزايش آگاهي سياسي مردم و حضور بيشتر آنها در صحنه شد.
قيام  ۱۵ خرداد ۴۲ باعث افزايش بصیرت و آگاهی مردم شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه اول نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقواي الهي با بيان اينکه ، اين دعوت مردم به سوي حق زمينه براي حرکت جهاني حضرت مهدي موعود است.

ملک پور با بيان اينکه امام مجسمه تقوا و ورع و کانون ايمان عميق بود، امام نه تنها با توقا و مومن بود بلکه از سران متقين و مومنان بود او نه تنها از معاصي بلکه از مکروهات هم پرهيز مي کرد، همسر امام مي گويد من ۶۰ سال با امام زندگي کردم نديدم ايشان معصيتي انجام دهند، بيان داشت: امام بنده صالح خدا بود مرد عبادت اهل گريه هاي شبانه اهل مناجات و توسل و زيارت و اهل قرآن تلاوت قرآن بود، امام زندگي ساده اي داشت قبل و بعد مرجعيت قبل و بعد از رهبري لباسش ساده مسکن ساده و استيجاري او در جماران همه را مبهوت کرده بود او همچون جد بزرگوارش اميرالمومنين (ع) دنيا را سه طلاقه کرده بودو به هنگام ارتحال هم از او فقط چند جلد کتاب به ارث ماند.

وي با بيان اينکه قدرتهاي دنيا، شخصيت ها و سفرا مي آمدند کوچه هاي باريک جماران را مي ديدند و متعجب مي شدند خانه ساده امام را مي ديدند و متاثر مي شدند و مي گفتند خدايا اين مرد با اين زندگي ساده و بي آلايش لرزه بر جان مستکبرات دنيا انداخته است در دوران زعامت و رهبري هرگز به فکر جمع کردن مال دنيا براي خود و نوه و نتيجه نبود، اذعان داشت: امام در زندگي خويش بسيار اهل صرفه جويي بود و بالاخره امام دشمن ستيز و ضد استبداد بود.

ملک پور با بيان اينکه ايران عزيز به برکت انقلاب و امام عزيز به استقلال و آزادي و کرامت رسيد،عنوان کرد: نگاه کنيم به قبل انقلاب که کشوري وابسته و ضعيف بوديم الان بحمدالله در اوج قدرت و عزت هستيم.

وي با اشاره بر اينکه رهبر معظم انقلاب سال گذشته در حرم امام خميني بيان داشتند: اگر راه امام را گم يا فراموش کنيم ملت ايران سيلي خواهد خورد که لازم است براي استقلال و عزت کشور همان راه را ادامه بدهيم .

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه دوم با بيان اينکه ماه رمضان را در پيش داريم، گفت: ماه رمضان ماه تقواست ؛ تقوا هم يعني اينکه انسان دائما از خود مراقبت کند دائما مواظب باشد به کج راهه نرود تقوا يک زرهي بر تن انسان باتقواست که او را از آسيبها و ضربه ها حفظ کند.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه معناي روزه فقط خودداري از خوردن و آشاميدن نيست، از گناه هم بايد دوري کرد که اين از آداب اوليه روزه است تصميم بگيريم لااقل در اين ماه يک مراقبت بکنيم از رفتارمان از گفتارمان از کردارمان آنچه را که خدا راضي نيست انجام ندهيم و بر زبان نياوريم، افزود: با خدا عهد ببنديم که در ماه مبارک رمضان از غيبت و تهمت و بدگويي خودداري کنيم، زبانمان ، چشممان گوشمان ساير اعضا و جوارح را تحت اراده خود در بياوريم واعمال و رفتار و اقوال را مراقبت کنيم.

حجت الاسلام و المسلمين ملک پور با بيان اينکه امروز ۱۴ خرداد ماه است در سال ۱۳۶۸ در اوج اندوه از دست دادن رهبر کبير انقلاب اسلامي خبرگان ملت ايران اقدام انقلابي انجام دادند و در عمل به وظيفه الهي خودشان رهبر جديد انقلاب را به امت داغدار معرفي کردند درآن فضاي غم واندوه و بحران انتخاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) مرهمي شد بر دل داغدار مردم، تصريح کرد: حالا با گذشت ۲۷ سال از اين تصميم مهم مشخص شد که اين رهبري حکيمانه و اين راهبري خردمندانه چه اثر عظيمي در ايران اسلامي و درمنطقه داشته است.

ملک پور با بيان اينکه راه سعادت ملت ايران همان راه امام خميني (ره) است که يکي از مهمترين تلاش هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي اين بوده که راه امام تداوم پيدا بکند، اذعان داشت: اين راه دچار انحراف نشود، در سالهاي گذشته متاسفانه شاهد آن بوديم که افرادي که گاه در ظاهر ربط و نسبتي با امام داشتند و يا مدعي اين ربط و نسبت بودند در عمل برخلاف آرمانها و اصول امام سخن گفتند و به گونه اي رفتار کردند که مکتب امام دچار تغيير و تحريف شود.

وي با اشاره بر اينکه استکبار ستيزي که از مسلمات راه امام بود را منکر شدند يا بعضي اين ادعا را کردند که دوران مکتب امام به پايان رسيده و با بي شرمي تمام مدعي شدند انديشه هاي امام را بايد به موزه ها سپرد، عنوان کرد: بعضي شکل و ظاهر را تغيير نمي دهند بلکه از جايگاه اصيل خود خارجش مي کنند و برداشتي متفاوت و نا صحيح را نشان مردم مي دهند.

وي با اشاره بر اينکه يکي از تکاليف نظام اسلامي بهبود وضعيت معيشت مردم است از آن طرف پذيرش هر نوع سلطه اي از سوي اجانب و بيگانگان پذيرفته و مشروع نيست، تاکيد کرد: حالا جريان نفوذ سعي مي کند با بزرگنمائي مسئله اول استکبار ستيزي که از اهميت بالاتري برخورداست را کم اهميت جلوه بدهند و از شدت آن کم کنند و در گذر زمان آن را از ارزش و اعتبار بيندازند.

ملک پور با بيان اينکه همه مردم از مسئولين و اهل علم تا مردم عادي بايد هوشياري و دقت خود را بالا ببرند و از معرفي نادرست مباني انقلاب و انديشه امام خميني(ره) جلوگيري کنند، تصريح کرد: با بصيرت و تقوا و ايستادگي پشت سرمقام معظم رهبري حرکت کنند آنوقت خواهند ديد که کربلا درس مقاومت و استکبارستيزي و انديشه هاي امام سرلوحه ملت هاي مبارز و آزادي خواه است و آني که بايد انديشه هايش به موزه برود انديشه هاي شماست و ملت با درس گرفتن از قيام عاشورا يزيديان را به خاک مذلت خواهند نشاند.

وي گفت: قيام اسلامي و فراگير مردم ايران در ۱۵ خرداد ۴۲ باعث افزايش آگاهي سياسي مردم و حضور بيشتر آنها در صحنه شد و رهبري امام خميني(ره) تثبيت شد که ياد و خاطره تمامي شهدا از صدر اسلام تا کنون به خصوص شهداي ۱۵ خرداد ۴۲را گرامي مي داريم و علو درجات را از خداوند متعال براي آنها خواستاريم.

انتهاي پيام1022ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۱:۵۴

12 Feb 2020