۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۰۵۶۳

آغاز طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور از امروز ۲۱ مهرماه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در ۱۹۰ روستای استان آغاز شد.
آغاز طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری
سهراب رئیسی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار داشت: با توجه به فقدان آمار تخصصی و رسمی در حوزه مسکن روستایی در کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۲ اقدام به تعریف و اجرای طرحی با عنوان طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی نمود که با هدف بروزرسانی، تکرار آن در فواصل زمانی ۵ ساله در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح امسال در ۱۹۰ روستای استان و ۴ هزار و ۸۳۴ واحد مسکونی روستایی شامل۱۱ روستا شهرکرد،۱۱ بروجن، ۱۱ فارسان، ۲۲ اردل، ۴۱ کوهرنگ، ۱۵ کیار، سامان ۱۲، بن ۸ و در شهرستان لردگان ۶۰ روستا از امروز به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این طرح از سال ۸۴ به اجرا درآمده که تاکنون منجر به مقاوم سازی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی شده و براساس هدف گذاری در طرح جامع مسکن روستایی کشور ۲ میلیون واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار گرفته شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این مدت ماموران آمارگیری آموزش دیده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان روستاهای مشمول طرح جهت دریافت اطلاعات مراجعه می‌کنند که اين روستاها با انتخاب مرکز آمار ايران و براساس آمارگیری نفوس و مسکن سال ۹۵ صورت گرفته است.

وی گفت: هدف از برگزاری این طرحشناخت برخی از ویژگی‌های مرتبط با مسکن در آبادی‌های کشور و هریک از استانها، شناخت ویژگی‌های کمی وکیفی واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور به تفکیک استان و شهرستان و شناخت ویژگی‌های کمی و کیفی واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استانهای کشور است.

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۱:۲۴

27 Dec 2019