۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۲۴۷۳
کارشناس اجتماعی و مشاور خانواده:

مهمترین عامل طلاق در جامعه عدم آموزش است

کارشناس اجتماعی و مشاور خانواده با بیان اینکه 80 درصد طلاق ها مربوط به مسائل جنسی است گفت: مهمترین علت طلاق عدم آموزش و ناآگاهی زوجین است.
مهمترین عامل طلاق در جامعه عدم آموزش است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت الاسلام و المسلمین گیوی نهاوندی کارشناس مذهبی و مشاور امور خانواده در همایش خانواده قرآنی، فرزند قرآنی در شهرکرد با بیان اینکه اگر خانواده ما قرآنی شد فرزندان ما هم قرآنی می شود افزود: اگر دو عنصر اصلی خانواده یعنی پدر و مادر به وظیفه خود در قبال یکدیگر عمل کنند خانواده قرآنی می شود.

نهاوندی افزود: متاسفانه در جامعه امروزی ما تنها به دنبال حقوق خود هستیم و به وظایف و تکلیف خود عمل نمی کنیم در حالی که اگر به وظایف خود عمل کنیم به حقوق خود می رسیم.

وی با اشاره به آمار طلاق در کشور تصریح کرد: در سال 92 هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر می شد و در هر ساعت 18 طلاق در کشور ثبت شده است که در سال 93 به 19 طلاق در ساعت افزایش داشته است.

نهاوندی رابطه زن و شوهری مدنظر قرآن را رابطه عاشق و معشوقی دانست و گفت: متاسفانه امروزه در خانواده های ما رابطه ظالم و مظلومی ایجاد شده است و این فاصله گرفتن ما از قرآن را حکایت می کند.

کارشناس اجتماعی و مشاور خانواده با اشاره به آموزه های قرآنی احترام متقابل، محبت و مودت و ارضای غرایز جنسی را سه اصل مهم برای خانواده قرآنی عنوان کرد.

وی اساس اسلام را بر ادب و احترام دانست و اظهار کرد: باید مراقب بود اصل احترام در خانواده متزلزل نشود.

نهاوندی همدیگر را به اسم نیکو صدا زدن، رفتار احترام آمیز و اختصاص اوقاتی برای در کنار هم بودن را از جمله مصادیق احترام متفابل برشمرد.

وی با اشاره به آیه 21 سوره رم فلسفه ازدواج را مودت و رحمت دانست و بیان کرد: زندگی مشترک باید مملو از مهر و محبت کلامی و رفتاری باشد و زن و شوهر در هر فرصتی با این کوچک های بزرگ زندگی را گرم و گیرا کنند.

این مشاور خانواده با بیان اینکه 80 درصد طلاق ها مربوط به مسائل جنسی است گفت: مهمترین علت طلاق عدم آموزش است و ناآگاهی زوجین است.

نهاوندی افزود: برای اداره یک زندگی هر دختر و پسری نیازمند آموزش قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد ازدواج هستند و ورود به زندگی مشترک بدون فرهنگ سازی و آموزش اشتباه است.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۰:۵۹

6 Jan 2020