۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۵۲۵۳
کارشناس مسائل سياسي:

تاکتيک آتش به اختيار کشور را در آستانه آغاز يک انقلاب فرهنگي قرار داده است

کارشناس مسائل سياسي گفت: رهبر معظم‌ انقلاب با ارائه نقشه راه مبتني بر تاکتيک آتش به اختيار در حوزه هاي فکري و فرهنگي، نظام فرهنگي، علمي و سياسي کشور را در آستانه آغاز يک انقلاب فرهنگي جديد قرار داده اند.
تاکتيک آتش به اختيار کشور را در آستانه آغاز يک انقلاب فرهنگي قرار داده است
به گزارش جهانبین نیوز، سجاد شهراني فارساني کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: از روز 17 خرداد که عبارت "آتش به اختيار" توسط رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجويان ارائه شد تاکنون بخش زيادي از تحليل هاي داخلي معطوف به اين موضوع مهم بوده است.

وي تصريح کرد: مسئله فرهنگ و پديده هاي مرتبط با امور فکر و فرهنگي همواره مورد تاکيد ايشان بوده است، زيراکه دشمنان اسلام و انقلاب با حداکثر توان و امکانات در حال هجمه فرهنگي و هويتي به مردم و نظام ما هستند و متاسفانه دائما از افراد جامعه ما بخصوص جوانان و نسل هاي جديد تلفات مي‌گيرند.

وي اظهار داشت: وقتي که آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي در کشور روند صعودي پيدا مي کند، وقتي که ميزان طلاق در جامعه از  50 درصد بيشتر مي‌شود، زماني که التزام به قوانين و احکام الهي در جامعه کم‌رنگ مي‌شود، زماني که ارزش هاي اسلامي و انقلابي از سوي برخي گروه ها و افراد ناديده گرفته مي شود و گرايش به فرهنگ بيگانه در حال افزايش است، اين  به‌معناي آن است که در بخش فرهنگي آن گونه که لازم بوده قدم هاي مهمي برداشته نشده است.

از جنگ سخت، مشکل تر و پيچيده تر، جنگ نرم است

وي تصريح کرد: اين بدين معناست که باور و اعتقادات مردم ما مورد تجاوز واقع مي‌شود و به تصرف دشمن در مي‌آيد و کاري هم از دست کسي ساخته نيست، اينجاست که رهبر انقلاب در جمع دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) از جنگ سخت، مشکل تر و پيچيده تر، جنگ نرم را نام مي برند.
 
اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: در اين ميان در کنار برنامه ريزي هاي مداوم و طراحي هاي خصمانه دشمن، سهل انگاري، درک نکردن خطر و اختلال برخي دستگاه‌هاي موثر در حوزه فرهنگ کشور بر پيچيدگي وضعيت افزوده است تا هجمه هاي دشمنان شکل بگیرد، "آتش به اختيار" شدن هسته هاي فکري و فرهنگي در سراسر کشور براي غلبه گفتمان انقلاب در دانشگاه و جامعه در صورتي که قرارگاه ها و مرکزيت فرهنگي کشور دچار اختلال و تعطيلي است نقشه راه رهبر فرزانه انقلاب بود که در روز 17 خرداد در جمع دانشجويان رونمايي شد.

وي بيان داشت: تاکتيک "آتش به اختيار" وقتي در عرصه هاي فرهنگي، علمي و سياسي مطرح مي شود که بنابه توصيف مقام‌معظم‌رهبري، مراکز فرهنگي و فکري و سياسي دچار اختلال و تعطيلي هستند و قادر به تشخيص مسائل اصلي و فرعي از يکديگر نيستند.

 در چنين شرايطي هسته هاي فکري، فرهنگي و افسران جنگ نرم بايستي با توجه به ويژگي‌هاي زير نسبت به مسائل و چالش هاي بروز يافته در عرصه هاي فرهنگي و هويتي وارد عمل شود:

1- داراي قدرت تفکر، تشخيص تخصصي در عرصه هاي فکري، فرهنگي و سياسي باشند و صلاحيت فکري و مهارتي لازم در اين عرصه را داشته باشند؛

2- اشراف اطلاعاتي کامل به موضوعي که باعث چالش و مسئله شده است؛

2- از وجود اختلال در مرکز و هسته اصلي تصميم گيري مطمئن باشد؛

3- تشخيص خود را با مسئولان ذيربط در ميان گذاشته و تذکر لازم را ارائه دهد؛

4- چنانچه مسئولان ذيربط پاسخگو نبودند و اقدام لازم معمول نداشتند، براي جلوگيري و ممانعت از اختلال و اشتباه اقدام نمايند؛

5- براي هرگونه اقدام بايد به نوع اخلال و عوامل مولد آن توجه داشت و ميزان و نوع اقدام با توجه به هزينه‌ها و پيامدهاي احتمالي، پس از همفکري و تامل لازم و رعايت چارچوب هاي قانوني طراحي و پياده شود.

در آتش به اختيار حوزه هاي فرهنگي و سياسي لازم نيست عجولانه و شتابزده رفتار کنيم

6- "آتش به اختيار" در عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي با عرصه نظامي از جهت فاصله زماني بين تصميم تا اقدام متفاوت است. در حالي که در عمليات نظامي فرصت حدفاصل زماني که تصميم گرفته مي شود تا مرحله اقدام بسيار کوتاه است و گاهي اوقات آني بايد عکس العمل نشان داد؛ اما در بخش فرهنگي اين فاصله، زمان دار است.

اين نکته از اين جهت آورده شد که در نظر داشته باشيم در آتش به اختيار حوزه هاي فرهنگي و سياسي لازم نيست عجولانه و شتابزده رفتار کنيم و فرصت براي بررسي هاي دقيق و صحيح وجود دارد.هر چند بايد مواظب بود که اين زمان بيش از حد نيز نبايد طولاني شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۷:۱۳

16 Jan 2020