۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۲۶۵۳
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی:

ایجاد گرانی عمدی به منظور فشار بر افکار عمومی برای رسیدن به توافق خیانت است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادیدر خصوص احتمال عمدی بودن گرانی ها در آستانه دور پایانی مذاکرات اذعان داشت: اگر بخواهند با افزایش قیمت و سپس با فرافکنی این که گرانی ها ناشی از تحریم است، فضایی را در جامعه ایجاد کنند تا افکار عمومی فشار بیاورند که توافق حاصل شود، خیانت به افکار عمومی و اعتماد ملت است.
ایجاد گرانی عمدی به منظور فشار بر افکار عمومی برای رسیدن به توافق خیانت است
به گزارش جهانبین نیوز روح الله بیگی ئیلانلو نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تأثیر گرانی قیمت بنزین بر معیشت مردم اظهار داشت: همین امروز که من در خیابان بودم، یک موتور سواری خودش را با سرعت به من رساند و با لحن بسیار بدی معترض شد که چرا قیمت بنزین را گران کردید؟ در حالی که این اقدام از سوی مجلس نبوده است و دولت خودش دست به این اقدام زده است.



وی ادامه داد: منظورم این است هنوز که این تصمیم گیری اجرایی و عملیاتی نشده و صرفا مصوبه است، گلایه های مردم آغاز شده است. مردم واقعا در تنگنا و مضیقه هستند و این بالا رفتن قیمت بنزین یقینا موجب بالارفتن قیمت سایر کالاها و خدمات نیز می شود و تورم را در پی خواهد داشت. در اقتصاد قیمت ها زنجیروار به هم مرتبطند و با اضافه شدن قیمت بنزین ابتدا کرایه های خودروها بالا می رود و بعد هم همه چیز با درصدهای مختلف دچار افزایش قیمت می شود.



افزایش قیمت بنزین راحت ترین کار برای دولت و سخت ترین کار برای مردم



این نماینده مجلس درباره تأثیر این افزایش قیمت بر روند کنترل بازار بیان داشت: تازه بازار یک مقدار داشت روی آرامش می دید و از تلاطم افتاده بود که با این اقدام دولت مجددا دچار التهاب شد و به اعتقاد من یک شوک دیگری به پیکره اقتصاد جامعه وارد می شود. لذا ای کاش قیمت بنزین را بالا نمی بردند.



وی اضافه کرد: دولت می توانست یارانه دهک های بالایی جامعه را حذف کند تا کسری ها را جبران کند. بالا بردن قیمت حامل های انرژی کار صحیحی نبود و درواقع این اقدام راحت ترین کار برای دولت بود و بدترین و سخت ترین کار برای ملت. ای کاش مسئولین ما تلاش شان را روی این معطوف می کردند که سختی را از دوش مردم بردارند و خودشان برعهده بگیرند؛ نه اینکه اینگونه بر مردم سختی را متحمل کنند و خودشان را از زیر بار مسئولیت رها کنند.



بیگی درخصوص فشار ناشی از این افزایش قیمت نیز تصریح کرد: بیشترین آسیب را در این بین انسان های فقیر و تنگدستان جامعه و کسانی که خودرو ندارند، می بینند. در حقیقت دود خوش گذرانی ها و ارائه سرویس به ثروتمندان (پرداخت یارانه به این قشر) در چشم و حلق انسان های فقیر و بی بضاعت می رود. برای انسان های متمول و سرمایه دار هیچ فرقی نمی کند که قیمت بنزین چقدر باشد و با عرض پوزش باید بگویم که آنها "کک شان" هم نمی گزد. دولت و مسئولین می توانستند با روش های دیگری کسری های بودجه را جبران کنند و از جیب فقرا هزینه نکنند.



ایجاد گرانی عمدی به منظور فشار افکار عمومی برای رسیدن به توافق خیانت است



این کارشناس اقتصادی درمورد افزایش گرانی از سوی دولت برای ایجاد جوِّ عمومی در راستای فشار برای پذیرش توافقنامه عنوان کرد: من همیشه گفته ام که تحریم ها بر روی اقتصاد اثر می گذارد ولی در حد ۳۰ درصد است و ما بقی کاستی ها و عقب ماندگی های ما ناشی از مدیریت هاست. متأسفانه برخی از مسئولین ما تمام تلاش شان معطوف بر این است که وانمود کنند این گرانی ها و سختی ها ناشی از تحریم است، درحالی که هیچ ربطی به هم ندارند. خیلی از نابسمانی های ما در حوزه اقتصاد ناشی از بی تدبیری مدیران است.



وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد با افزایش قیمت و ایجاد گرانی و سپس با فرافکنی این که گرانی ها ناشی از تحریم است، فضایی را در جامعه ایجاد کند تا افکار عمومی فشار بیاورند که توافق حاصل شود، خیانت به افکار عمومی و اعتماد ملت کرده است.



مردم از دروغگویان متنفرند



بیگی با بیان یک روایت از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: در روایات هست که «النجاه فی الصّدق» یعنی نجات در راستگویی است و در مقابل نیز هلاکت در کذب و دروغگویی است و کسی هم که دروغگو باشد و بخواهد سر مردم کلاه بگذارد و با نقشه و دسیسه به مقاصد خودش برسد، قطعا مورد تنفر مردم قرار خواهد گرفت.



وی در انتها گفت: اینکه بخواهند یک جو روانی ایجاد شود تا مردم طالب بیش از پیش رسیدن به توافق در مذاکرات باشند و از آن طرف هم وانمود کنند که مجلسی ها عامل سنگ اندازی در توافق هستند؛ کار بسیار ناپسندی است. مردم و مجلس همیشه و در همه حال خواهان توافقی هستند که خطوط قرمز رعایت شود و آرمان های نظام و انقلاب خدشه دار نشوند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۰:۵۹

29 Dec 2019