۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۲۱۱۵۹
عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای آمریکا:

همه تحریم‌های ما علیه ایران درباره 'نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه' به قوت خود باقی می‌ماند

اوباما می‌تواند مذاکرات را به نتیجه برساند اما این کار بستگی به ایران دارد
معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر ما بتوانیم به یک توافق با ایران دست پیدا کنیم جهان از آن استقبال خواهد کرد.
همه تحریم‌های ما علیه ایران درباره
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جهان، پایگاه خبری هیل نوشت: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای این کشور روز جمعه در سخنرانی‌اش به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در بنیاد کارنگی گفت: اگر طرف‌های مذاکره کننده بتوانند در سال جاری به یک توافق دست پیدا کنند جهان آن را به عنوان یک اتفاق خوب تلقی خواهد کرد .

معاون وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چون این تنها راهی است که به ما اطمینان خواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و هیچ راه دیگری ما را به این هدف نخواهد رساند.

شرمن تصریح کرد: اجازه دهید بسیار روشن و صریح صحبت کنم من نمی‌خواهم بگویم که یک معامله‌ بسیار بزرگ با ایران در راه است. مذاکرات درباره‌ برنامه‌ هسته‌ای ایران است و ما به خوبی از آنچه در منطقه می‌گذرد آگاه هستیم.

اوباما می‌تواند مذاکرات را به نتیجه برساند

همچنین رابرت آینهورن، مذاکره کننده هسته‌ای سابق آمریکا در واکنش به آن‌چه اظهارات مقامات ایران مبنی بر این که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ممکن است هرگونه توافق هسته‌ای جامع را زیر پا بگذارد، عنوان کرد، گفت: واقعیت این است که رئیس‌جمهور می‌تواند این مذاکرات را به نتیجه برساند و حتی در صورت مخالفت اغلب جمهوری‌خواهان، می‌تواند آن را به اجرا در بیاورد.

وی در ادامه مدعی شد موفقیت‌آمیز بودن اجرای توافق هسته‌ای نهایی به همکاری ایران بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، لازم است باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مقامات ایران را متقاعد کند که هرگونه توافق جامع پس از پایان دوره‌ کاری‌اش به قوت خود باقی خواهد ماند و مهم نیست که رئیس‌جمهور بعدی دموکرات باشد یا جمهوری خواه.

بر اساس گزارش صدای آمریکا، وندی شرمن در ادامه سخنرانی خود گفت: باراک اوباما از هیات مذاکره کننده آمریکایی خواسته است که اطمینان یابد که ایران به تسلیحاتی هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: آنچه سرانجام در این مذاکرات اهمیت دارد این است که رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا از جان کری، وزیر امور خارجه و سپس از من خواسته است که تا ضمن هدایت تیم مذاکره کننده‌مان اطمینان یابیم که ایران در هر توافقی نمی‌تواند به سلاح دست پیدا کند و همه راههای دستیابی به مواد لازم برای تولید سلاح هسته‌ای مسدود شود.

همه تحریم‌های ما علیه ایران درباره تروریسم، حقوق بشر و بی‌ثباتی منطقه به قوت خود باقی می‌ماند

این معاون وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب در خصوص وضعیت حقوق بشر ایران تاکید کرد:‌ همه تحریم‌های ما علیه ایران که در ارتباط با تروریسم و یا نقض حقوق بشر هستند و نگرانی‌های ما درباره‌ بی ثباتی منطقه به قوت خود باقی است.

شرمن افزود: ما بسیار نگران عدم امنیت و بی‌ثباتی در منطقه هستیم و به همین دلیل جان کری، وزیر امور خارجه هفته آینده در سفرش به این منطقه که بخشی از مذاکرات است با مقامات عربستانی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

به گزارش جهان، ادعای شرمن درخصوص تحریم‌ ایران در ارتباط با تروریسم و نقض حقوق بشر در حالی مطرح می‌شود که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در خصوص استمرار تحریم‌های آمریکا علیه ایران با توسل به بهانه‌های جدید گفت: اصرار بر استفاده از ابزار تحریم علیه ملت ایران با بهانه‌جوئی‌های تازه و یا کهنه و با هدف تحمیل سیاست‌ها، کاملا خلاف مسیر دیپلماتیک بوده و با اهداف مذاکرات بین‌المللی که نیازمند حسن نیت، احترام متقابل و اعتمادسازی است مغایرت تام دارد.

مرضیه افخم همچنین در جواب به سوالی درخصوص ادعاهای مکرر مقامات آمریکایی در مورد موضوعات حقوق بشری در ایران تصریح کرد : مشروعیت آمریکا برای قضاوت درباره حقوق بشر در سطح جهان به دلایل متعددی زیر سوال است. حمایتهای آمریکا از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه مردم بی دفاع افغانستان و همچنین حمایت آشکار واشنگتن از کشورهای ناقض حقوق بشر و استفاده ابزاری از ارزش‌ها و مبانی اخلاقی همه از مواردی است که آمریکا باید نسبت به آنها پاسخگو باشد و لازم است مقامات آمریکا گزارشات رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل در باره افول شدید حقوق بشر در آمریکا را مورد توجه قرار دهند

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۷:۵۶

13 Feb 2020