۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
کد مطلب : ۱۷۵۶۹
سرمربي خواهران بسيج ناحيه شهرکرد:

قساوت قلب پيامد گناهان و غفلت از ياد خداست

براي بنده مجازاتي بزرگتر از قساوت قلب نيست زيرا کسي که به قساوت دچار شود از رحمت خدا دور مي گردد.
قساوت قلب پيامد گناهان و غفلت از ياد خداست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر سرمربي خواهران بسيج ناحيه شهرستان شهرکرد در جلسه هيات عاشقان ولايت با اشاره به عوامل و ريشه هاي قساوت قلب و راه هاي درمان آن بيان داشت: سنگ دلي مانند سرطان از يک نقطه شروع مي شود و اگر به فکر درمان آن نباشيم ريشه هاي آن به تدريج گسترش مي يابد.

آمنه احمدي با اشاره به حديثي از امام محمدباقر(ع) گفت: براي بنده مجازاتي بزرگتر از قساوت قلب نيست زيرا کسي که به قساوت دچار شود از رحمت خدا دور مي گردد.

وی با اشاره به عوامل شکل گيري قساوت قلب تصريح کرد: گناه اولين عامل قساوت قلب است همانطور که امام علي(ع) مي فرمايد: اشک هاي چشم خشک نمي گردد مگر به جهت سخت شدن قلب ها و دل ها قساوت پيدا نمي کنند مگر به دليل زيادي گناهان.

احمدی، غفلت از ياد خدا را ديگر عامل قساوت قلب عنوان کرد و اذعان داشت: غفلت قساوت و سنگ دلي را به دنبال دارد.

اين کارشناس ارشد حوزه علميه، حرام خواري را عامل ديگر قساوت قلب دانست و بيان داشت: حضرت موسي(ع) شخصي را ديد که دست هايش را به سوي آسمان بلند کرده و بسيار گريه و دعا مي کرد وحي شد که اي موسي آن شخص هر قدر دعا کند دعايش مستجاب نمي شود زيرا در شکم و نطفه و خانه او مال حرام وجود دارد.

احمدي، دنيا طلبي و زياده خواهي، شراب خواري، پرخوري، سرگرم شدن به کارهاي بيهوده و لغو را از جمله عوامل ديگر قساوت قلب برشمرد.

وي معرفت به خدا و تقواي الهي، ذکر و ياد خدا، خدمت به خدا و خاموشي و کم‌گويي را از راه‌هاي پيشگيري يا درمان قساوت قلب عنوان کرد.

گقتنی است، جلسه هيات عاشقان ولايت با حضور بيش از ۱۳۰ نفر از سرگروه ها و اعضاي فعال شوراهاي حوزه و پايگاه بسيج در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۳:۳۵

16 Jan 2020