۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۴۵۸۹
کارشناس مسائل اجتماعی در چهارمحال و بختیاری؛

تجاوز به کشور ایران، فکرکوته‌نظران است

کارشناس مسائل اجتماعی در چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع منسجم ملت ایران خیال توسعه‌‌طلبی را نه تنها از"صدام" بلکه از دیگر مزدوران منطقه گرفت ونیروهای خود را چنان آب‌دیده کرد که تا، تاریخ پابرجاست هیچ قدرتی فکر تجاوز به ایران را در ذهن نخواهد پروراند.
تجاوز به کشور ایران، فکرکوته‌نظران است
به گزارش جهانبین نیوز هشت سال دفاع مقدس تنها یک واقعه تاریخی برای کشور ایران نیست بلکه تجربه‌ای شگرف هم برای ایران و هم برای کشورهایی است که خیال تسلط بر ایران را در ذهن خود می‌پرورانند.

مردم ایران در هشت سال دفاع از مرز و بوم خود با اهدای جان عزیزترین افراد خانواده‌هایشان اثبات کردند تا همیشه پشت کشور خود ایستاده‌اند و از آرمان‌ها، خاک و ناموس خود با اهدای خون خود دفاع می‌کنند.

این روحیه بزرگی که ملت ایران در جنگ هشت ساله با عراق و دنیا از خود نشان داد خیال خام تسلط بر ایران را در ذهن ابرقدرتان نابود کرد و به آن‌ها فهماند ایران با وجود ملتی متحد و رهبری دانا هرگز جایی برای رسیدن به اهداف آن‌ها نیست و نخواهد بود.

دفاع منسجم ملت ایران خیال توسعه‌طلبی را از صدام گرفت

عزیزالله نقنه‌ای کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: دفاعی که ملت ایران به صورت منسجم انجام داد، خیال توسعه‌‌طلبی را نه تنها از"صدام" بلکه از دیگر مزدوران منطقه گرفت ونیروهای خود را چنان آب‌دیده کرد که تا، تاریخ پابرجاست هیچ قدرتی فکر تجاوز به ایران را در ذهن نخواهد پروراند.

وی با اشاره به شروع جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس و شرایط حاکم بر کشور در آن زمان بیان داشت: باشروع انقلاب اسلامی ونابودی رژیم ستم‌شاهی، رژیم‌های مرتجع منطقه چون رژیم عراق که به صورت خودکامه برکشور همسایه و دوست ما حکومت می‌کرد خود را درخطر دیده، به همین دلیل چون انقلاب اسلامی ایران نوپا بود و به بهانه‌های واهی تجاوزهایی به خاک ایران داشت.

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: یکی از تجاوزهای آن‌ها ورود به مرزهای ایران قبل از شروع جنگ تحمیلی یعنی در سال ۱۳۵۸ بوده، که به دنبال آن جنگ به صورت پی درپی و رسمی "۱۳۵۹" شروع شد و تا سال "۱۳۶۷" ادامه داشت که با پیروزی کشور ایران به پایان رسید.

نقنه‌ای ادامه داد: در طول این مدت دشمن با چند لشکر زرهی و پیاده از جنوب و غرب به کشور ما تجاوز ‌کرد و آن‌ها به خیال خود که کشور ایران آمادگی ندارد و انقلابی نوپاست، دررؤیای خود این جمله را می‌پروراند که حداکثر یک هفته خوزستان را فتح خواهد کرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی در مورد این رؤیای خیالی و نمادین آن‌ها گفت: آن‌ها در معادلات خود سخت در اشتباه بودند، چون از رهبری امام خمینی (ره) و اراده مردم ایران غافل بودند.

وی در خصوص تشکیل بسیج مستضعفین و تلاش‌های مردمی بیان کرد: مبنی برفرموده امام خمینی (ره) بر تشکیل بسیج مستضعفین توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که با انجام به موقع به نیرویی شکست‌ناپذیر تبدیل شد و در تمام صحنه‌ها حضور خود را اثبات کرد ایران توانست با کمک نیروهای مردمی چنان سیلی به "صدام" حاکم عراق وحزب بعث بزند که تا قیامت آن را از یاد نخواهند برد.

وی تاکید کرد: دفاعی که ملت ایران به صورت منسجم انجام داد، خیال توسعه‌‌طلبی را نه‌تنها از"صدام" بلکه از دیگر مزدوران منطقه گرفت و نیروهای خود را چنان آب‌دیده کرد که تا تاریخ پابرجاست هیچ قدرتی فکر تجاوز به ایران را در ذهن نخواهد پروراند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در این هشت سال افتاد افزود: هشت سال دفاع مقدس اگرچه خیلی از مادران‌مان را برای همیشه سیاه‌پوش کرد و خیلی از پدران‌مان را گوشه‌نشین گلزارهای شهدا کرد اما اگر از این مسائل بگذریم هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که همیشه ایران بزرگ در برابر سیل حوادث باید بایستد و فرو نریزد و این یعنی ایستادگی و دفاع از خون شهدا.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران در تمام عرصه‌ها مانند آن هشت سال باید صاحب قلب‌هایی باشند که با رشته الهی گره خورده باشد و هدفی جز حفظ آرمان‌ها و حدود این سرزمین را نداشته باشند و درس‌های این هشت سال را هر روز مرور کنیم و برای نسل جوان بازگو کرده تا به این طریق این حماسه بزرگ را برای همیشه جاودان سازیم.

مقاومت مردم ایران سد تحریم‌ها را شکست

به گزارش جهانبین نیوز اگر دفاعی منسجم و با قاطعیت در روزهای دفاع مقدس نبود کشور آرامش امروز را نداشت و در واقع دفاع و رشادت‌های جانانه رزمندگان بود که حد و مرز کشور را تعیین کرد و به این ترتیب فکر تجاوز به ایران را برای همیشه از ذهن کشورهای منطقه و کشورهای غربی پاک کرد.

البته نباید از وحدت، همدلی و ایستادگی این روزهای مردم هم غافل شد چون امروز هم وحدت مردم در مواد گوناگون قابل مشاهده است.

تحریم‌های ظالمانه‌ای که ابرقدرتان برای کند کردن پیشرفت ایران اعمال کردند همه با ایستادگی ملت و رهنمودهای ولی فقیه شکست خورد و همین ایستادگی مردم بود که باعث شد ۱+۵ پای میز مذاکره بیاید و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۶:۳۸

1 Feb 2020