۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۲۴۱۹
مشاور رئیس کل سازمان سرمایه گذاری:

باید در بخش سرمایه گذاری خصوصی مطالبه گر باشیم

تدوین مدل مالی مناسب برای اجرای طرح های سرمایه گذاری، نقش دانشگاه ها در یافتن راهکار های توسعه بخشی و مطالبه گری در بخش سرمایه گذاری خصوصی از مهمترین اقدامات برای افزایش سرمایه گذاری در استان است.
باید در بخش سرمایه گذاری خصوصی مطالبه گر باشیم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار منطقه آزاد مهندس شهریارپور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پنل تخصصی توسعه و سرمایه گذاری همایش ملی تدبیر در توسعه استان چهارمحال و بختیاری در خصوص نوع نگاه به سرمایه گذاری اظهار داشت: نگاه سرمایه گذاری فقط از دید اقتصادی نیست. بلکه از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می توان سرمایه گذاری کرد. امکانات زیر بنایی و سرمایه گذاری که در استان وجود دارد، توانسته شرایط مطلوبی را در استان ایجاد کند.

وی به بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان پرداخت و گفت: پایین بودن درآمد سرانه و کمبود منابع مالی در استان های کمتر توسعه یافته جهت اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران، عدم وجود بانک های اطلاعاتی در خصوص اراضی منابع طبیعی، ناکافی بودن دانش سرمایه گذاری، عدم توجه به نظام برنامه ریزی مبتنی بر اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاران با توجه به بحث منابع و مصارف بانکها، از جمله مهمترین این مشکلات است.

شهریارپور، در تبیین راهکار های لازم برای افزایش سرمایه گذاری در استان گفت: ایجاد بسترها و زمینه های لازم برای ارتقاء شاخصهای اقتصادی نظیر درآمد سرانه، حفظ اشتغال موجود از طریق تأمین نقدینگی مورد نیاز واحد های فعال، تخصیص خط اعتباری، افزایش سهم بخش های اقتصادی از تسهیلات بانکی با توجه به ساختار اقتصادی استان از جمله راه های مفید و کارگشاست.

این مقام مسئول، وجود فرودگاه شهرکرد، عبور خطوط لوله گاز و نفت از استان، وجود بیش از ۵۰ هزار دانشجو در استان را از جمله ظرفیت های مهم استان برشمرد.

مشاور رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این جلسه، تدوین مدل مالی مناسب برای اجرای طرح های سرمایه گذاری، نقش دانشگاه ها در یافتن راهکار های توسعه بخشی و مطالبه گری در بخش سرمایه گذاری خصوصی را از مهمترین اقدامات برای افزایش سرمایه گذاری در استان دانست.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۵:۱۹

30 Dec 2019