۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۸۲۸۹
به بهانه انتصاب مدیر کل جدید صدا و سیمای استان

ضرورت افزایش رویکرد مردمی و مطالبه گری صدا و سیمای استان

آنچه اکنون از مدیر کل جدید صدا و سیمای استان انتظار می رود این است که با تغییر رویکرد اساسی در سیاستها، این مرکز به رویکرد مردمی تر و مطالبه گرتر گرایش پیدا کرده و دغدغه اصلی خود را مبتنی بر بالا بردن سطح معیشت و مرتفع کردن مشکلات این استان به اطلاع رسانی و آگاه سازی مسئولین مربوطه، مطالبه و پیگری آنان را به عهده گیرد.
ضرورت افزایش رویکرد مردمی و مطالبه گری صدا و سیمای استان
به گزارش جهان بین نیوز، یکی از سازمانهایی که با بدنه مردم جامعه به طور مستقیم در ارتباط است صدا و سیماست، شاید بتوان مهمترین اهداف تاسیس شبکه های تلویزیونی و رادیوئی را القاء مفاهیم و تاثیر گذاری بر جامعه مخاطب دانست.

علاوه بر این سیاست کلی صدا و سیما و بخصوص شبکه های استانی منعکس کردن مسائل استان به بیرون استان و بعضا نشان دادن چهره استان در کل کشور است علاوه بر این بررسی مشکلات و کمبودها و جریان سازی و فضاسازی برای بهبود شرایط و سطح معیشت زندگی مردم از دیگر کارکرد های صدا و سیما و علی الخصوص شبکه های استانی می باشد.

صدا و سیمای جهانبین که حدودا ده سالی از تاسیس آن می گذرد شبکه ای است که به دنبال گسترش فضای ارتباط استانی در سطح کشور ایجاد شد اکنون در آستانه انتصاب مدیرکل جدید صدا و سیمای این استان، سالهای پر فراز و نشیبی را به خود دیده است.

صدا و سیمایی که شاید بتوان مهمترین رسالت آن را انعکاس دقیق و بدون کم وکاست مسائل موجود در استان دانست. یعنی صدا وسیمای استان باید بر آن باشد که صدا و سیمای واقعی مردم این استان را همراه با کمبودها و محرومیت ها و همچنین ظرفیت ها و توانائی هایی بالقوه در برابر مسئول استانی و کشوری به نمایش بگذارد بدان معنی که صدا و سیما آئینه تمام نمای فضای موجود استان است جلوگیری از به تصویر کشیدن این شرایط و یا نمایش غیر واقعی آن موجب می شود نه تنها مردم این صدا و سیما را از خود نداند بلکه عملا این سازمان دیگز صدا و سیمای این مردم نخواهد بود.

در این میان آنچه از صدا و سیما به طور معقول انتظار می رود این است که در کنار مردم و بعضا در راس پیگیری مطالبات و خواسته های معقول و عقلانی استان قرار گیرد و علاوه بر این به ایجاد فضایی برای روشنگری این مطالبات بپردازد.

صدا و سیما باید تحت هر شرایطی منافع مردم را بر منافع سازمانی، شخصی و حتی منافع پرسنل خود ترجیح دهد شاید بتوان در بررسی موجز و مختصر برخی از کمبودها و فرصت های حال حاضر سازمان صدا و سیما به بعضی از این موارد اشاره کرد.

یکی از کمبودهای موجود در صدا و سیمای استان عدم توجه و ایجاد فضا برای بروز و ظهور هنرمندان و قشر فرهنگی استان برای تولید اثر های آنان بوده است به عنوان مثال صدا و سیمای استان به جای فراهم کردن امکانات برای تولید فیلم ها و سریالهای محلی و درون استانی که بعضا با استقبال بسیار خوب مردم استان روبه رو می شود اقدام به باز پخش سریالها و فیلمهای شبکه های کشور از جمله شبکه تهران می نماید که خود باعث سرخوردگی و از بین رفتن شور و امید در بدنه فرهنگی و هنری استان گردیده است این در صورتی است که تجربه هر چند اندک تولید اثرهای محلی با توجه به فرهنگ و آداب استان که با استقبال بسیار خوب مردم هم مواجه شده است حاکی از وجود این ظرفیت عظیم در بدنه مخاطب استانی است.

در این سالها عدم توجه کافی به این ظرفیت موجود در استان باعث کم رنگ شدن تولیداتی به تناسب فرهنگ و آداب استانی شده است و سلیقه نسل جوان استان کم کم به سمت مضامینی بدون درونمایه متناسب با آداب استان سوق می یابد لازمه این مهم میدان دادن به قشر جوان و خوش فکر درون استان است تا بتوان با تکیه بر این ظرفیت موجود، مخاطبی که اکنون مدتهاست ذائقه ای متفاوت از آنچه در فرهنگ و اداب غنی خود داشته را به خود جلب کند.

جذب جوانان پرتوان و پر تلاش و خوش فکر در مجموعه صدا و سیما به خانه تکانی اساسی که این سازمان در استان نیاز مبرم دارد کمک شایانی می کند ایجاد فضا برای بروز و ظهور فکر و اندیشه ای نو در آستانه تغییر مدیریت محترم این سازمان در کنار تغییرات عمده ای که در مجموعه صدا و سیما باید انجام پذیرد خود به هر چه بهتر شدن فضای حاکم بر این مجموعه در استان کمک شایانی می کند.

نگاهی دوباره به سیاست های کلی حاکم بر صدا و سیمای استانی به همراه تغییر در روند موجود و جایگزینی مخاطب محوری و تولید محصولاتی با دغدغه و نیاز اکنون مردم استان و همچنین فراهم کردن شرایط برای بالا بردن سطح فکری و معیشتی مردم از جمله کارهایی است که باید در اولویت برنامه ها و سیاستهای صدا و سیما در استان قرار گیرد.

آنچه اکنون از مدیر کل جدید صدا و سیمای استان انتظار می رود این است که با تغییر رویکرد اساسی در سیاستهای صدا و سیمای استان، این مرکز به رویکرد مردمی تر و مطالبه گرتر گرایش پیدا کرده و دغدغه اصلی خود را مبتنی بر بالا بردن سطح معیشت و مرتفع کردن مشکلات این استان به اطلاع رسانی و آگاه سازی مسئولین مربوطه، مطالبه و پیگری آنان را به عهده گرفته و بحق صدا و سیمای واقعی مردم این استان را همراه با محرومیت ها و کمبودها و بی مهری ها به مسئولین کشور و استانی نشان دهد و در تمام مسیر به دنبال برطرف کردن دغدغه های مهم استان باشد و از طرفی با همکاری مسئولین زحمت کش استان در ایجاد فضایی پر از نشاط و امید برای این مردم بکوشد، برای مدیر کل جدید در این مسیر آرزوی توفیق و سر بلندی داریم.
احسان قائدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

majid
مسولین محترم صدا و سیما همه ساله از شبکه استانی شاهد بودیم که بجای پوشش خبری از عزاداری ها مراسمات وآئین ها که در کشور میتواند زبان زد باشد متاسفانه سایر استان رو به مردم چهارمحال معرفی کردید! در استان مردمان ترک زبان هم هستند تابحال حتی یک موسیقی وتصویر برای این قشر استان ندیدم خبری هم بوده صرفا گذرا بوده شهربن حسینه چهارمحال است از ده روز پیش مردم به استقبال محرم حسینی رفتند الم ها در جای جای شهر برافراشته شده تکایا برگزار شده شورو شوقیست حسینی خبری ندیدیم از صداسیما!کافیست ی روز محرم بعدازظهر با دوربینتان سری به خیابان ملت شهر بن بزنید

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۶:۳۳

8 Feb 2020