۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۰۲۴۹
جانشين فرمانده انتظامي چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

لزوم ريشه‌يابي علل وقوع سرقت از نقطه آغازين تا مرحله كشف

جانشين فرمانده انتظامي چهارمحال و بختیاری گفت: لزوم ريشه‌يابي و تجزيه و تحليل دقيق علل وقوع سرقت‌ها از نقطه آغازين تا مرحله كشف مي‌تواند برنامه‌ريزي هدفمند را براي كاهش سرقت‌ها در پي داشته باشد.
لزوم ريشه‌يابي علل وقوع سرقت از نقطه آغازين تا مرحله كشف
سرهنگ ستاد جمشيد محبت‌خاني  جانشين فرمانده انتظامي چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: لزوم ريشه‌يابي و تجزيه و تحليل دقيق علل وقوع سرقت‌ها از نقطه آغازين تا مرحله كشف مي‌تواند برنامه‌ريزي هدفمند را براي كاهش سرقت‌ها در پي داشته باشد.

وی با اشاره به كاهش هفت درصدي وقوع و افزايش هشت درصدي كشف سرقت طي پنج ماه گذشته سال جاري در سطح استان بیان داشت: اين موفقيت حاصل برنامه‌ريزي و هدايت مناسب قرارگاه مقابله با سرقت و همچنين زحمات شبانه‌روزي همكاران و اجراي طرح‌هاي انتظامي هدفمند بوده است.

جانشين فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري افزود: باتوجه به اينكه يكي از عوامل مهم وقوع سرقت‌ها عدم آگاهي شهروندان و بي‌توجهي به رعايت نكات ايمني است لذا ما بايد با تجزيه و تحليل دقيق از نقطه آغازين سرقت تا مرحله كشف و شناخت ميداني و واقعي نقاط ضعف و روزنه‌هاي مورد استفاده سارقان توليد مطالب و محتواي آموزشي متناسب با اقدامات مجرمانه در حوزه سرقت را در دستور كار قرار داده و با آموزش مؤثر شهروندان زمينه ناكامي سارقان را فراهم كنيم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در زمينه آموزش شهروندان، ما مي‌توانيم با استفاده از همه ظرفيت‌ها ازجمله آموزش چهره به چهره جوامع هدف، استفاده از رسانه‌هاي عمومي و صدا و سيما اهداف خود را در حوزه پيشگيري از سرقت را با كمترين هزينه دنبال كنيم و نكته مهم در اين بحث اين است كه بايد بازخورد و تاثير اقدامات آموزشي ارائه شده بررسي و از تحقق اهداف اطمينان حاصل كنيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در كنار آگاه‌سازي مردم براي كاهش سرقت‌ها بايد چابك‌سازي و آموزش علمي همكاران براي پيشگيري و مقابله با وقوع سرقت به ويژه در بحث كنترل برنامه‌ريزي شده و هدفمند سارقان، چگونگي بررسي دقيق صحنه سرقت و جمع‌آوري دلايل و مستندات براي كشف علمي سرقت‌ها با رعايت حقوق شهروندي مدنظر قرار گيرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۲:۱۷

2 Jan 2020