۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۷۲۷۹
فرماندار کيار:

نهادها و مردم در کنار هم آماده پيشگيري و مقابله با آنفلوانزاي پرندگان باشند

فرماندار کيار در جلسه ستاد پيشگيري و کنترل آنفولانزاي حاد پرندگان خواستار همکاري ادارات و نهاد ها و مردم در صورت شيوع آنفولانزاي حاد پرندگان در شهرستان کيار شد.
نهادها و مردم در کنار هم آماده پيشگيري و مقابله با آنفلوانزاي پرندگان باشند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار جلسه ستاد پيشگيري و کنترل آنفولانزاي فوق حاد پرندگان به رياست فرماندار شهرستان کيار و حضور روساي شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکي، بخشداران بخش مرکزي کيار و ناغان در فرمانداري کيار تشکيل شد و تدر خصوص تدابير و تصميمات لازم جهت پيشگيري از شيوع بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان بحث و تبادل نظر شد.

در اين جلسه فرماندار کيار گفت: شيوع آنفولانزاي فوق حاد پرندگان يک مساله است و غفلت از توصيه هاي پيشگيري باعث شيوع اين بيماري خطرناک و طبعا خسارات سنگين بعدي ميشود.

مرداني افزود: اطلاع رساني در مورد راههاي پيشگيري از آنفولانزا يکي از مهم ترين راههاي مقابله با اين بيماري است و همزمان با اطلاع رساني به مردم بايد راههاي شيوع بيماري آنفولانزا مانند زنده فروشي مرغ گرفته شود و در راستاي فرهنگ سازي اين موضوع بايد اقدام کرد.

در ادامه رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان کيار با تشريح فعاليت هاي انجام گرفته در خصوص پيشگيري از بيماري آنفولانزا گفت: با توجه به اين که دامپزشکي اولين نهاد مبارزه با آنفولانزا در کشور است ولي به تنهايي نميتواند با اين بيماري مقابله کند و تعامل ادارات شهرستان و همکاري مردم را ميطلبد که اميدواريم در صورت درگيري شهرستان کيار با بيماري اهالي محترم شهرها و روستاهايي که اختمال شيوع بيماري در آنها وجود دارد با نيروها و عوامل شبکه دامپزشکي همکاري لازم را به عمل آورند.

علايي در پايان گفت: در سال گذشته کليه طيوري که پس از رسيدن گزارش، انجام آزمايش به نتيجه قطعي آلودگي رسيديم جمع آوري و معدوم شدند و به جز روستاي گشنيزجان هزينه کليه مرغ هاي جمع آوري شده به صاحبان آنها پرداخت شد.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۳:۱۹

27 Dec 2019