۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۲۲۲۹
مسئول بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور:

اهل بیت، محور اتحاد مسلمانان هستند

مسئول بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور گفت: همه مسلمانان به اهل بیت به عنوان افرادی با تقوا اعتقاد دارند و این نگاه منحصر به مذهب تشیع نمی شود از همین رو اهل بیت، محور اتحاد مسلمانان هستند.
اهل بیت، محور اتحاد مسلمانان هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ حجت الاسلام حامد قرائتی، مسئول بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور، در دوره آموزشی رسالت پژوهش در «تحقق مسجد طراز اسلامی» که در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد، ارزش های دینی را عامل اشتراک مسلمانان دانست و گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم)، اهل بیت و مساجد از شاخص ترین این مشترکات است.

وی اهل بیت را محور اتحاد مسلمانان دانست و افزود: همه مسلمانان به اهل بیت به عنوان افرادی با تقوا اعتقاد دارند و منحصر به مذهب تشیع نمی شود.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید براینکه مساجد جهان اسلام به هیچ فرقه ای در جهان تعقل ندارند، اظهار کرد: گاهی محورهای اتحاد مسلمانان مانند اربعین توسط مذهب ها مصادره مذهبی می شوند و کارکرد خود را از دست می دهند.

مسئول بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور فرقه های دینی را به شریعت مدار و شریعت گریز تقسیم بندی کرد و تصریح کرد: فرقه های شریعت مدار به اصول دین قانونمند هستند ولی فرقه های شریعت گریز از مبانی و اصول دین فاصله می گیرند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه فرقه های شریعت گریز گاهی حتی از دایره دین خارج می شوند، گفت: علت اصلی این خروج تغییر بافت خواستگاه دینی آنان است.

وی با اشاره به اینکه مسجد تنها یک ساختمان نیست بلکه عامل تربیتی و معرفتی در اسلام هستند، افزود: دین، اماکن دینی، رفتار و مناسک دینی اگر در چارچوب خود نباشند باعث انحرافات و اغتشاشات می شود.

حجت الاسلام قرائتی به جایگاه علمی مساجد اشاره کرد و گفت: پیشینه تاریخی گسترش علوم در مساجد، نگاه علمی اهل بیت (علیهم السلام)، پاسخگویی به صورت فردی و تخصصی به سوالات در مساجد و نظارت عالمانه به جای عابدانه بر اعمال دینی از مهمترین شاخص‌های جایگاه علمی مساجد هستند.

وی با تاکید بر اینکه هرچقدر مردم را به علم دین نزدیک تر کنیم، گسترش دین حقیقی نیز بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: کلید حل مشکلات در جهان اسلام و رفع درگیری ها نزدیک شدن باورهای دینی به مبانی دینی است.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: مساجد الگویی جامع از تعریف تمدن ها هستند که این جایگاه تمدنی مساجد را مشخص می کند.


پایان پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۴۷

9 Jan 2020