۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۷۲۸۹
یادداشت/ محمد سلیمانی

دولت به جای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی مردم فرافکنی می‌کند

نماینده تهران در مجلس در یادداشتی اعلام کرد: متأسفانه دولت یازدهم به جای پاسخگویی به مطالبات مردم و مجلس در برابر کم‌کاری‌ها و سستی‌ها در حوزه اقتصاد و معیشت و اشتغال فرافکنی می‌کند و دست به طراحی ادعاهای کذب می‌زند.
دولت به جای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی مردم فرافکنی می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادداشتی را با عنوان «زرنگی کاذبانه دولت برای پوشش تنبلی واقعانه» در اختیار فارس قرار داد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اخیراً در فرمایشات مسئولین دولتی به کرات آورده می‌شود که آنها کشور را با نفت ۳۰ دلاری اداره می‌کنند، با کمی تعمق و بررسی به راحتی می‌توان دریافت کرد که این ادعا هم از نوع ادعای «از رکود عبور کردیم» است و دروغ محض است. چرا؟

همانطوری که همه می‌دانند قیمت فروش امروز در قراردادهای همان ایام برای آینده اجرای می‌شود. طبق اسناد روشن و قانون بودجه متوسط نرخ فروش نفت دولت یازدهم در ۲.۵ سال گذشته حدود ۸۰ دلار است آن هم در تبدیل دلار به ریال با نرخ بالای ۳ هزار تومان یعنی حدود ۳ برابر نرخ سال ۹۱ تبدیل شده است و نفت ۳۰ دلاری هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و از حدود اردیبهشت ۱۳۹۵ به بعد اجرایی می‌شود.

بیشترین اثر دلار نفتی در بودجه جاری و هزینه‌ای دولت است. منابع بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۴ حدود مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان است. در حالی که این مبلغ در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۶۵ هزار میلیارد تومان بوده است. ملاحظه می‌فرمایید که افزایش حدود ۶۷ درصدی داشت است. آیا حقوق کارمندان به این میزان افزایش یافته است؟ خیر! آیا قدرت خرید مردم به این میزان افزایش داشته است؟ خیر! پس این آمار و ارقام نشان می‌دهد که دولت بسیار پرخرج شده است و کشور را بسیار گران اداره می‌کند و ادعای دولت مبنی بر اداره کشور با نفت ۳۰ دلاری کاملاً دروغ و کذب است و نوعی سیاه‌بازی و سوءاستفاده از فرصت است که هر چه زودتر باید اصلاح شود.

از طرفی درآمد دولت از محل فروش نفت در سال ۱۳۹۱ حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده است. در صورتی که درآمد دولت از محل فروش نفت در سال ۱۳۹۴ حدود ۵۹ هزار میلیارد تومان است. یعنی در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته است. پس چرا این همه دروغ گفته می‌شود؟

دقت شود که در سال ۱۳۹۱ دولت دلار را به نرخ حدود یکهزار تومان به ریال تبدیل می‌کرد، ولی در سال ۱۳۹۴ با نرخ حدود ۲۸۰۰ تومان تبدیل می‌کند، یعنی نرخی حدود ۸/۲ برابر. توجه شود که از شروع دولت یازدهم نرخ فروش اقلاً انرژی چند برابر شده است. مثلاً بنزین ۴۰۰ تومان بود الآن ۱۰۰۰ تومان شده است. اکنون که نفت ارزان شده و زیر ۳۰ دلار شده، پس چرا دولت بنزین و گازوئیل را ارزان نمی‌کند؟

متأسفانه دولت یازدهم به جای پاسخگویی به مطالبات مردم و مجلس در برابر کم‌کاری‌ها و سستی‌ها در حوزه اقتصاد و معیشت و اشتغال فرافکنی می‌کند و دست به طراحی شعارهای غیرصحیح و ادعاهای کذب می‌زند.

باید گفت این‌گونه نمی‌توان کشور را اداره کرد باید کار و تلاش کرد که ادعاهای غلط کارساز و راه‌گشا نیست.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۰:۲۶

17 Jan 2020