۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۲۱۶۰۹

جولان پلاک قرمزها در شهرستان لردگان/ خدمت به خانواده يا خدمت به مردم!؟

اين روزها شاهد استفاده غير قانوني و شخصي برخي مديران و مسئولان ادارات از اموال دولتي و بيت المال هستيم .باتوجه به اينكه اين موضوع در اذهان عامه مردم خوش جلوه نمي كند ولي متاسفانه به صورت يك فرهنگ در آمده است.
جولان پلاک قرمزها در شهرستان لردگان/ خدمت به خانواده يا خدمت به مردم!؟
   به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري و تحليلي سلام لردگان؛ استفاده از اموال دولتي را اگر از نظر فقهي، شرعي و ديدگاه اسلام در نظر بگيريم در اين مورد کاملا روشن است. امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و تعداد زيادي از مراجع و علما نيز در مورد استفاده از بيت المال براي استفاده شخصي خلاف شرع و آن را جايز نمي دانند، اما عده اي بي توجه به اين رهنمودها همچنان به کار خود مي پردازند.

بنابراين؛ استفاده از اين اتومبيل ها در ساعات غير اداري علاوه بر بالا بردن هزينه سوخت و ساير هزينه ها، موجب استهلاک خودرو و در نتيجه فرسودگي زودهنگام آن مي شود. بنابراين هيچ توجيهي براي مديران دستگاه ها و رانندگان اين خودروها براي استفاده شخصي و خانوادگي از آنان باقي نمي گذارد.

برخي مسئولين و حتي كارمندان ادارات دولتي ، علي رغم اينكه خودروي شخصي هم دارند ولي عمدتاً بيشتر كارهاي شخصي خود را با خودروهاي دولتي انجام مي دهند كه رساندن فرزندانشان به مدارس از اين قبيل است .
 
 امروزه اموال عمومي و دولتي از مصاديق بارز بيت المال به شمار مي آيند، بنابراين وقتي گفته مي شود بيت المال، يعني اموالي که به همه اقشار جامعه تعلّق داشته و همگان در حفظ و نگهداري آن مسئولند، همانگونه که در آن حق نيز دارند. به عبارت ديگر بيت‏ المال به مالي گفته مي شود که مالک خصوصي نداشته و همگان در استفاده از آن سهيم هستند.

پيشوايان بزرگ دين از جمله پيامبر (ص) و امير مؤمنان علي (ع) ، در نگهداري اموال بيت المال دقّت فراواني به خرج مي دادند و هرگونه استفاده شخصي از آن را ممنوع مي شمردند، براي مثال حضرت علي(ع) آن نحوه برخورد را با برادرش عقيل دارد که زبانزد خاص و عام است.

حال سوال اينجاست؛ کساني که اموال بيت المال را اموال شخص و خانوادگي مي دانند، آيا مي توانند امين مردم هم باشند؟
و يک سوال ديگر اين که آيا نظارت بر خودروهاي دولتي مي شود ؟؟؟

آنچه مهم است بودن يا نبودن اين جمله روي خودروهاي دولتي نيست که نوشته است استفاده اختصاصي ممنوع بلکه مهم فرهنگ استفاده از خودروهاي دولتي و وجدان بيدار مسئولان است که خود را خادم ملت مي دانند و در سخنان خود دم از مبارزه با مفسدان بيت المال مي زنند.

ارائه گزارش استفاده از خودروهاي دولتي نقدي است که مدير مسئول سايت سلام لردگان تلاش دارد مسئولان را در ارائه راهکاري مناسب برخورد و کاهش تبعات منفي آن در ذهن افکار عمومي حساس سازد..

مسئول سايت خبري سلام لردگان در نظر دارد در صورت مشاهده، استفاده غير قانوني و شخصي خودرو هاي دولتي تصاوير خودروها  را به تصوير بکشاند.

پايان1020ج /630 ل
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۸:۴۹

27 Dec 2019