۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۲۹۶۲۹

ارتقاء تغذيه در ۱۰۰۰ روز طلايي عمر از بهترين سرمايه گذاري ها است

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني گفت: دانشمندان ،‌متخصصين اقتصاد و بهداشت توافق دارند كه ارتقاء تغذيه در طول ۱۰۰۰ روز طلايي عمر يكي از بهترين سرمايه گذاري هايي است كه مي توان انجام داد.
ارتقاء تغذيه در ۱۰۰۰ روز طلايي عمر از بهترين سرمايه گذاري ها است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، دكتر عبدالمجيد فدايي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني در آستانه فرا رسيدن هفته جهاني تغذيه با شير مادر در خصوص اهميت تغذيه با شير مادر افزود: نقطه طلايي براي سالم زيستن ۱۰۰۰ روز اول زندگي يعني از شروع بارداري تا پايان ۲ سالگي شامل ۲۷۰ روز باداري و ۷۳۰ روز اول عمر است.

به گفته وي، در اين دوره كودكان بيشترين تاثيرپذيري را از محرك هاي محيط اطراف خود دارند كه آن ها را در بزرگسالي در معرض بيماري هاي مربوط به چاقي مفرط،‌ ديابت يا فشار خون بالا قرار مي دهد.

وي ادامه داد: تغذيه ۱۰۰۰ روز اول سرنوشت ساز است كه به طور مستقيم روي سلامتي در بزرگسالي و پيري تاثير خواهد گذاشت و براي پيشگيري از مشكلات آينده ضروري است.

دكتر فدايي اظهار داشت: امروزه مشخص شده است مرگ و مير ناشي از بيماري عروق كرونري در سن بزرگسالي با وزن نوزاد متولد شده و تغذيه او در دو سال اول ارتباط دارد و اين امر نشانگر اهميت تغذيه سالم مادر و مراقبت هاي دوران بارداري و شيردهي حتي قبل از بارداري است.

وي ،با ابراز تاسف نسبت به اينكه ميزان سرمايه گذاري در ۱۰۰۰ روز طلايي نسبت به نوجواني و خردسالي كمتر است و مورد غفلت واقع مي شود افزود: انتخاب شعار هفته جهاني شير مادر مي تواند نقطه شروع بسيج همگاني براي افزايش آگاهي ها ، ‌ارتقاء‌كيفيت مراقبت هاي مادر و كودك در اين دوره و سرمايه گذاري در اين خصوص باشد.

گفتني است، ‌۱۶- ۱۰ مرداد ماه بعنوان هفته تغذيه با شير مادر نامگذاري و حسب تصميم كميته كشوري شير مادر و مرتبط با شعار جهاني "تغذيه با شير مادر: كليد توسعه پايدار"، نظر به اهميت موضوع دوره طلايي عمر در توسعه پايدار شعار ملي "۱۰۰۰ روز طلايي: مهر مادر. شير مادر" براي اين هفته انتخاب شده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۳:۱۶

13 Feb 2020