۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۲۶۹۹

نارضايتي مردم شهر فرادنبه از وضعيت نامناسب آرامستان اين شهر+عکس

مردم شهر فرادنبه نسبت به وضعيت نامناسب آرامستان اين شهر گلايه دارند.
نارضايتي مردم شهر فرادنبه از وضعيت نامناسب آرامستان اين شهر+عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، روزهای پنجشنبه سخن گفتن با اموات و درگذشتگان و طلب آمرزش و مغفرت براي آناني که ديگر در ميان ما نيستند ودست شان از اين دنيا کوتاه شده سفارش شده است. مردم ما برحسب يک سنت، عصر پنجشنبه را با اموات خود سپري مي کنند. هر گاه وارد آرامستان مي شوي حس عجيبي، در درونت جاري مي شود؛ حس خاص، حس بودن، حس نبودن، حس خالي شدن.

وقتي آرامش را دراينجا حس مي کني، بي اختيار دلت مي گيرد، دلت براي آناني که ديگر نيستند تنگ مي شود، آناني که دست شان از دنيا کوتاه شده وشما با خاطرات آنها زنده ايد. محال است وارداينجا شوي و آينده خود رانبيني، اين حکم الهي است وگريزي از آن نيست.

اينجا آرامستان فرادنبه است. مکاني براي اجتماع مردمي که عزيزي را در دل خاک آن به خدا سپرده اند. مردمي که روزهاي پنجشنبه به اين محل سر مي زنند، با مشکلاتي روبرو هستند.

آنان معتقدند که در اين آرامستان سرويس بهداشتي وجود ندارد و حتي برخي مواقع براي مناسبات و عزاداري ها که افراد غريبه وارد اين مکان مي شوند اين مشکل دوچندان مي شود.

علفهاي هرز که با رشد بي رويه خيلي از قبرها را پوشانده و به جز چند اصله درخت که آن هم به ندرت آبياري مي شوند چيزي در اين مکان به چشم نمي خورد.

آرامستان اين شهر جدول بندي شده نيست برخي از افراد هم به دليل مشخص نبودن محدوده اين مکان خودروها را در محيط آرامستان پارک ميکنند. بخشي از درختان هم در اين مکان خشک شده و با مردگان همدرد شده اند.








رئيس شوراي شهر فرادنبه در گفتگو با کلار اظهار داشت: ظرفيت آرامستان شهر فرادنبه تمام شده و بايد به مکان ديگر که در نقشه جامع شهري تعيين شده انتقال يابد.

موسي شيراني به برنامه ريزي و تهيه نقشه براي ساخت سرويس بهداشتي در مکان جديد اشاره کرد و گفت: به محض انتقال آرامستان به مکان جديد، جدول گذاري را آغاز ميکنيم.

شيراني با بيان اين که در سال گذشته قسمتي از جدول گذاري در اين مکان انجام شد، افزود: به شرط تامين بودجه عمليات جدول گذاري را به اتمام مي رسانيم.

وي همچنين علت خشک شدن بخشي از درختان اين آرامستان را کاشت درختان با خاک مخروبه هاي ساختماني و دستي عنوان کرد.

شيراني با بيان اين که نسبت به پاکسازي آرامستان از علف هاي هرز اقدام خواهيم کرد، گفت: مردم هم از رها کردن زباله در محيط آرامستان خودداري کنند.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۳:۴۵

28 Dec 2019