۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۱۹۷۰
رئیس دانشکده مذاهب قم:

خطر جریان‌های تکفیری به دست اهل سنت مهار می‎شود

رئیس دانشکده مذاهب قم مقابله اهل سنت با جریان‌های تکفیری را بهترین راهکار مقابله با این جریان‌ها دانست و گفت: باید کاری کرد که خود جهان اهل سنت در مقابل این جریان‌ها قرار بگیرند
خطر جریان‌های تکفیری به دست اهل سنت مهار می‎شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان ظهر امروز در جمع بسیجیان این استان اظهار کرد: کساني كه خودشان را سلفی می‌دانند معتقدند كسانی كه در قرن اول بوده‌اند مانند تابعه، صحابه، تابعي تابعين و ائمه اربعه تا پايان قرن سوم فهمشان از اسلام بهتر از خلف بوده است كه منظور از خلفي‌ها متكلمان اشعري، متكلمان ماتُريدي، فلاسفه مشاء، فلاسفه اشراق، حكمت متعاليه، عرفان ابن عربي و تمام متكلمان و فيلسوفان و عرفا هستند.

وی افزود: سلفی‌ها با تمسك به ظاهر آيات و روايات و بدون تاويل اصحاب حديث سه‌ قرن اول كه تحت تاثير برخي از صحابه در مدينه بوده‌اند فهمشان برتر از خلف است لذا به ايشان سلفي گفته مي‌شود.

فرمانیان در ادامه با اشاره به «تفکر جهادی» در میان سلفی‌ها گفت: سلفيه جهادي گروه‌هاي متعددي هستند كه قائل به جهادند و اصل اعتقاديشان بر اين است كه بايد با جهاد يك حكومت اسلامي را به پا كرد كه از جمله آنها مي‌توان به «القاعده» كه معروف‌ترين جريان سلفيه جهادي است و از تفكر سلفي‌گري حمايت مي‌كند و اخوان‌المسلمین اشاره كرد.

رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه خطر جریان‌های تکفیری به شدت جهان اسلام را تهدید می‎کند، گفت: وهابی‌ها به دنبال به راه‎اندازی جنگ بین شیعه و سنی هستند و ما باید برای جلوگیری از این امر برنامه‌های فرهنگی موثری اجرا کنیم.

فرمانیان خاطرنشان کرد: ما شیعیان نباید رفتار و عملی انجام دهیم که باعث سوء استفاده وهابی‎ها و جریان‌های تکفیری شود.

وی، مقابله اهل سنت با جریان‌های تکفیری را بهترین راهکار مقابله با این جریان‌ها دانست و اظهار کرد: باید کاری کرد که خود جهان اهل سنت در مقابل این جریان‌ها قرار بگیرند.

فرمانیان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در راستای مقابله با جریان‌های تکفیری، افزود: برگزاری همایش‌های متعدد و توزیع سی‌دی ها و جزوات در بین مسلمانان در راستای شناسایی هرچه بهتر این جریانات از جمله این برنامه‌ها بوده است.

رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب قم آگاهی‌بخشی به مردم را از جمله وظایف رسانه‌ها در این راستا دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه‎بر اینکه باید مراقب باشند که با اطلاع‌رسانی در این رابطه فضای جامعه را متشنج نکنند، باید بر آگاهی و هوشیاری مردم بیفزایند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۷:۴۹

12 Feb 2020