۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۷۹۹۰
دانشجوي دانشگاه شهرکرد:

ايام پر استرس امتحانات به کام دانشجويان زيرک شيرين مي‌شود نه درس‌خوان

دانشجوي دانشگاه شهرکرد گفت: امتحانات به کام دانشجويان زيرک شيرين مي شود نه در سخوان؛ البته منظورم از زيرک دانشجوياني نيست که از تقلب استفاده مي کنند.
ايام پر استرس امتحانات به کام دانشجويان زيرک شيرين مي‌شود نه درس‌خوان
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا ناصري از دانشجويان دانشگاه شهرکرد در گفتگو با منطقه آزاد؛ در خصوص امتحانات و شيوه هاي رايج تقلب گفت: رايج‌ترين شيوه‌هاي تقلب، نگاه کردن از روي برگه بغل دستي، همراه داشتن يادداشت هاي غيرمجاز و گفتگو در جلسات امتحاني مي باشد.

وی ادامه داد: به نظر من بين دانشجويان پسر و دختر تفاوتي در ميزان تقلب وجود ندارد، من معتقدم عوامل متعددي باعث مي شود که دانشجويان در امتحانات از تقلب استفاده کنند که ازجمله آن مي توان عوامل روانشناختي، اجتماعي، آموزشي، نقش همسالان و عوامل نظارتي را نام برد.


نهايتاً امتحانات به کام دانشجويان زيرک شيرين مي شود نه درس‌خوان

ناصري در ادامه گفت: نهايتاً امتحانات به کام دانشجويان زيرک شيرين مي شود نه درسخوان؛ البته منظورم از زيرک دانشجوياني نيست که از تقلب استفاده مي کنند.

وی با بیان اینکه منظور از دانشجويان زيرک دانشجوياني است که تکنيک هاي ايام امتحانات و تکنيک هاي درس خواندن را هم خوب مي شناسند و هم خوب به کار مي گيرند خاطرنشان کرد: بعضاً ما دوستاني داشته ايم که بسيار هم درسخوان بوده اند ولي چون نميدانستند که قبل از شروع فرايند امتحان چه کنند يا نحوه درستي از مطالعه را انتخاب نمي کردند در ماراتن امتحانات از دانشجوياني که در سطح متوسط بوده اند جا مانده اند.



دانشجویان به روند آزمون‌هاي قبل توجه کنند

وي در ادامه به برخي از تکنيک هاي مطالعه که در کارگاه هاي مشاوره تحصيلي اشاره کرد و گفت: توصيه من به دانشجويان اينست که اولاً به روند آزمون‌هاي قبل توجه کنند.

ناصری تاکید کرد: يکي از مهمترين مواردي که بايد براي مطالعه مطالب بررسي کنيد، مطالبي هستند که در آزمون‌هاي ترم‌هاي قبل مورد سوال قرار گرفته‌اند، اين مطالب احتمالا مهمترين بخش درس را تشکيل مي‌دهند و بايد تسلط دانشجویان بر روي آنها بالا باشد، همچنین دانشجویان باید به نقاط ضعف و قوت‌ خود در اين مطالب توجه ويژه‌اي داشته باشند و سعي کنند که حتما روي آنها کار کنند.

وی با اشاره به اینکه دومین موضوع این است که دانشجویان باید مطمئن باشند مطالعه به تنهايي کمک زيادي به آن‌ها براي موفقيت در آزمون نخواهد کرد اضافه کرد: حتما از هر مبحث، چند نمونه سوال حل کنيد، از دست به قلم شدن نترسند چون همين عامل به تنهايي مي‌تواند تا حد زيادي خيال‌شان را بابت قبولي در امتحان راحت کند، اگر حل تمرين به اندازه کافي نباشد و صرفا به مطالعه بسنده شود احتمال فراموشي مطالب در جلسه امتحان فوق‌العاده زياد خواهد بود.



وی ادامه داد: نکته سوم اينکه، قبل از شروع مطالعه براي مباحث مختلف براساس حجم و اهميت آنها يک زمان مشخص تعيين شود و باید دانشجو تمام تلاش خود را انجام دهد تا مطالعه در زمان تعيين شده به پايان برسد، فراموش نشود که زماني را براي حل تمرين اختصاص داده شود، در ساعات پاياني شب امتحان ابدا به مطالعه مطالب جديد پرداخته نشود و اگر استرس وجود داشت کمي به حل تمرين و برسي سوالات بپردازند.

ناصری با تاکید بر اینکه از تکنيک‌هاي حافظه و مطالعه استفاده شود افزود: باید از نحوه عملکرد مغز مطلع شد و با استقاده از اصول حفظ کردن مطالب سعي شود ذهن‌ را به طبقه‌بندي مطالب عادت داد.

وی در انتها گفت: هر درسي نحوه مطالعه خاص خود را دارد، حتما از خلاصه کردن مطالب مهم استفاده شود، در دروس تحليلي باید براي افزايش تعداد تمرين‌هايي که حل می‌شود تلاش کرد و در دروس حفظي و مفهومي از خلاصه‌نويسي براي کاهش حجم دروس استفاده شود.

انتهاي پيام1026ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۵:۴۱

31 Dec 2019