۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۲۰۳۰
به بهانه روز دانشجو

وظيفه دانشجو اصلاح ساختارهاي معيوب جامعه است/با انبوهي از محتواي کم اهميت مواجه هستيم

دانشجوي رشته فيزيک هسته اي با بيان اين که يکي از مشکلات مهم سيستم آموزشي ما وجود انبوهي از محتواي کم اهميت، غير ضروري و بدون کاربرد است، تصريح کرد: روشنگري و بيان حقايق براي مردم، اصلاح ساختارهاي معيوب جامعه اعم از مديريتي يا اجتماعي و پيشبرد علمي و عملي جامعه در تمامي زمينه ها از جمله وظايف مهم يک دانشجو در کشور است.
وظيفه دانشجو اصلاح ساختارهاي معيوب جامعه است/با انبوهي از محتواي کم اهميت مواجه هستيم
به گزارش جهانبین نیوز، محمد نوروزي دانشجوي کارشناسي رشته فيزيک هسته اي در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: دانشجو همان طور که از نامش پيداست به معني جوينده دانش است.

نوروزي با بيان اين که امروزه ارزش بالي "دانش" بر کسي پوشيده نيست، گفت: بسياري از مکاتب و تمدن ها به ويژه اسلام از ديرباز به فراگيري دانش اهميت داده و آن را توصيه يا حتي واجب شمرده اند؛ پس دانشجو بودن يک ارزش است.

وي، انتخاب مباني فکري، اعتقادي و رفتاري صحيح را از جمله وظايف يک دانشجو برشمرد و گفت: به نظر من عمل به اين مباني مهم ترين وظيفه دانشجو است؛ زيرا تمام رفتار ها و کارهاي او بر اين اساس استوار ميشود و عمل به ساير وظايف و مسوليت ها در آينده تماما معطوف به اين اصل ميشود.

وظيفه دانشجو اصلاح ساختارهاي معيوب جامعه است

اين دانشجوي رشته فيزيک هسته اي روشنگري و بيان حقايق براي مردم، اصلاح ساختارهاي معيوب جامعه اعم از مديريتي يا اجتماعي، پيشبرد علمي و عملي جامعه در تمامي زمينه ها مثال اقتصاد، فرهنگ و... را از ديگر وظايف يک دانشجو عنوان کرد.

نوروزي با بيان اين که دانشجو بايد نسبت به مسائل مهم جامعه واکنش نشان دهد و اظهار نظر کند، گفت: دانشجو بايد از مسئولان مطالبه گري کند تا به عنوان يک فرد پژوهشگر باقي بماند.

در سيستم آموزشي با انبوهي از محتواي کم اهميت مواجه هستيم

وي با اشاره به اين که يکي از مشکلات مهم سيستم آموزشي ما وجود انبوهي از محتواي کم اهميت، غير ضروري و بدون کاربرد است، تصريح کرد: اين مشکل از بزرگترين ضربه ها به کشور است؛ سالها وقت و هزينه ميکنيم و مطالبي را آموزش مي دهيم که پس از امتحان دانشجو ديگر نيازي به آنها پيدا نمي کند.

اين دانشجو با تاکيد بر اين که ما بايد سريعا هدف گذاري محتواي آموزشي را به سمت کاربردي ببريم، اضافه کرد: هدف گذاري بايد به گونه اي باشد که يک دانشجو پس از دوران تحصيلات بتواند شغل و حرفه اي براي خود و ديگران ايجاد کند نه اين که منتظر استخدام دولت بماند.

نوروزي گفت: قطعا با اين هدف گذاري دانشجو با مطالبي که مي آموزد مي تواند زندگي موفقي در تمام زمينه ها داشته باشد.

تقويت توليد داخل و برخورد با قاچاق

وي با بيان اين که رابطه با دولت هاي خارجي از مسائل مطرح کشور است، گفت: ما با کشور چين رابطه خوبي داريم و مزاياي خوبي مثل حمايت در مجامع بين المللي و... دارد اما اگر اين رابطه را مديريت نکنيم و توان داخلي را افزايش ندهيم تبديل به يک مشکل مي شود مثل وجود کالاهاي چيني و ضربه به اقتصاد.

این دانشجو گفت: پس زماني اين رابطه ايده آل مي شود که ما توليد داخل را تقويت و يک تجارت عادلانه (واردات و صادرات) با اين کشور داشته باشيم؛ حال رابطه با کشور هايي که مشکل ايدئولوژيک با ما دارند و نمي خواهند پيشرفت کنيم بماند.

نوروزي يکي از ضربه هاي بزرگ به اقتصاد را مسئله قاچاق دانست و گفت: جاي سوال است که پس از جنگ و اين همه سال ثبات در کشور چرا دولت ها نتوانستند با اين مساله برخورد کنند.

وي در پايان گفت: توصيه ميکنم براي برخورد با قاچاق از ظرفيت نيروهاي مسلح به ويژه بسيج و سپاه استفاده شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۳:۱۳

28 Dec 2019