۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۶۵۴۰

مدال‌هاي رنگين دو ميداني‌کاران شلمزاری در زمين‌هاي خاکي، زير برق آفتاب

قطب پرورش قهرمانان دو ميداني ايران، آسيا و جهان از کوچکترين امکانات براي تمرين علاقمندان به ورزش دوميداني بي بهره است.
مدال‌هاي رنگين دو ميداني‌کاران شلمزاری در زمين‌هاي خاکي، زير برق آفتاب
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کیار بیدار، شلمزار مرکز شهرستان کيار که ساليان سال است به واسطه تولد و زندگي برادران صميمي و قهرمانان پرتاب ديسک آسيا و مدال آوران المپيک نام و آوازه اي بدست آورده است اما کمترين امکانات مورد نياز ورزشکاران علاقمند به دوميداني در اين شهر فراهم نشده است.

شايد کمتر کسي باور کند شهري که آن را به‌عنوان شهر قهرمانان دوميداني ايران مي شناسند حتي از وجود يک سالن يا زمين مناسب تمرين ورزش دوميداني محروم باشد اما واقعيت اين است که دوميداني کاران شلمزاري در حالي مدال هاي کشوري و آسيايي را برگردن مي آويزند که بهار و تابستان در زير آفتاب داغ و سوزان و در پائيز و زمستان زير تازيانه باد و بوران به تمرينات طاقت فرساي خود ادامه مي دهند اما با وجود سختي هاي که تحمل مي کنند اما در ميدان رقابت از هيچ تلاشي کوتاهي نمي کنند و در نهايت سرافرازانه و با کسب مدال ميادين را ترک مي کنند.

حضور مقتدرانه و سرافرازانه برادران صميمي از شهر شهيدپرور شلمزار در ميادين بين المللي و کشوري و کسب مدال هاي رنگين در رشته پرتاب ديسک خود گواه بر استعداد وافر پرتابگران شلمزاري است اما جاي تاسف دارد که هيچ امکاناتي براي ظهور و بروز اين استعدادها تهيه و تدارک ديده نشده است.

داريوش صميمي یکی از مربيان دوميداني کاران شلمزاري در رشته پرتاب ديسک در گفت‌وگو با کيار بيدار؛ گفت: ورزشکاران شلمزاري در رشته هاي مختلف صاحب سبک و استعدادهاي فراواني هستند کما اينکه برادران صميمي (عباس، محمد و محمود) اين ادعا را ثابت کرده اند اما با وجود سال ها پيگيري از طرق مختلف براي ايجاد محل تمرين براي ورزشکاران اما تاکنون اين خواسته محقق نشده است و علاقمندان به دوميداني يا بر روي علاقه خود سرپوش مي گذارند و به دنبال خواسته و علاقه خود نمي روند يا اينکه براي فعاليت در اين رشته مجبور مي شوند سرماي زمستان و گرماي تابستان را به جان بخرند.

وی گفت: در حال حاضر دوميداني کاران شلمزاري در محلي به تمرين مي پردازند که از هرگونه امکانات اوليه اعم از آب آشاميدني، رختکن، دسترسي به فوريت هاي پزشکي در صورت بروز سانحه و ....برخوردار نيست.

صمیمی افزود: محل مورد تمرين دوميداني کاران شلمزاري زميني خاکي در حاشيه درياچه شلمزار است که در فصل گرما فاقد سايه بان و در فصل سرما محروم از محل استقرار و حفاظت ورزشکاران از سرماست.

وی در پايان گفت: شلمزار قطب پرورش قهمرمانان دوميداني ايران است اما بايد تاسف خورد که اين نقطه از ايران اسلامي علي رغم همه توانمنديهايش از خاطر مسئولان فراموش شده است.

به گزارش کيار بيدار آقايان عباس، محمود و محمد صميمي از قهرمانان به نام و صاحب مدال در رشته پرتاب ديسک سه برادر اهل شلمزار هستند که با وجود امکانات ناچيز اما عزم و اراده آهنين توانستند براي شهر خود در ميادين جهاني و آسيايي افتخارآفريني کنند.

انتهای پیام1026ج /580ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۰:۵۸

2 Jan 2020