۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۸۸۹۰
اردل مقصد بسیاری از مسافران نوروزی

اردل، بهشت آبشاران و رودخانه‌ها + تصاوير

شهرستان اردل به دليل طبيعت بکر و سرسبز و همچنين آب و هواي دلپذير، همواره يکي از مقاصد مهم گردشگري کشورمان محسوب مي شود.
اردل، بهشت آبشاران و رودخانه‌ها + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، طبيعت بکر شهرستان اردل تابلويي از زيبايي فصل بهار است، به گونه اي که دشت، کوه، درياچه، رود، چشمه و جنگل همه با هم همزمان با تولد بهار، لباس نو بر تن مي کنند و طرحي زيبا از طبيعت در اين تابلو مي آفرينند، شهرستاني که رودخانه و آبشار آن با همه زيبايي که از آن مي گذرد و طراوت و تازگي را به مردمانش هديه مي دهد و اين شهرستان به دليل جاذبه هاي طبيعي و گردشگري همواره در ايران شناخته شده است.

شهرستان اردل با مركزيت شهر اردل (در فاصله ۷۷ كيلومتري مركز استان ) و با مساحت ۱۸۵۴ كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر ۵۳۵۱۴ هزار نفر، شامل دو بخش ‌چهار شهر و چهار دهستان است که با ارتفاع ۱۸۵۰ متري از سطح دريا قرار دارد. از مهمترين جاذبه هاي گردشگري، تاريخي–مذهبي، صنايع دستي و سوغات محلي اين شهرستان مي توان به موارد بسیاری اشاره كرد.

حاشيه رودخانه کارون از دشتک تا پل و درياچه سدکارون ۴، چشمه سرداب روستاي رستم آباد، چشمه مولا روستاي آليکوه، چشمه سرخون، چشمه دهنو،‌ چشمه روستاي عزيز آباد، چشمه شليل و مرواريد، چشمه زيبا و منطقه بكر بادره سمي ديناران، چشمه آبسرده و چشمه هاي روستاي كري منطقه ديناران، آبشار زردليمه، طبيعت روستاي بهشت آباد، منطقه حفاظت شده جنگلي هلن ميانکوه، طبيعت جنگلي و زيباي هفت پيران روگر، پارک جنگلي گندمکار، پارک جنگلي شياسي، طبيعت زيباي دشت قراب ديناران، غار اردل، پل مرواريد و ايلراه تاريخي، عشايري دزپارت و...

آبشار زرد ليمه

آبشار زرد ليمه يکي از آبشار زيباي استان چهارمحال و بختياري و ايران است. اين آبشار با ارتفاع تقريبي ۵۰ متر و عرض نزديک به ۲۰۰ متر به عنوان يکي از عريض ترين آبشارهاي ايران شناخته مي شود.

منطقه جغرافيايي زرد ليمه مسير حرکت از شهرکرد به سمت روستاي کاج، از توابع شهرستان اردل است. پس از گذر از روستاي کاج، به سمت رستم آباد و آز آنجا در جاده ديناران به حرکت ادامه مي دهيم. گذر از روستاهاي لاخشک و گرده پينه، ما را به جاده خاکي نزديک مي نمايد. در جاده خاکي تا جوار ساختمان تعاوني عشايري حرکت مي کنيم.

با توجه به نيمه سنگين بودن برنامه داشتن آمادگي بدني بالا براي ۶ الي هشت ساعت پياده روي تا رسيدن به آبشار و به همراه داشتن وسايل مورد نياز الزامي است.

رودخانه بهشت آباد

روستاي بهشت آباد داراي مناطق گردشگري بسيار زيبا مي باشد، بهترين منطقه گردشگري اين روستا چشمه باغ رستم است که سالانه تعداد زيادي از ساکنين اهواز واصفهان از اين منظره زيبا بازديد مي کنند اين روستا علاوه بر رودخانه وپوشش گياهي زيبايش داراي بناهاي تاريخي مي باشد که مي توان به پل قديمي بهشت آباد و تپه بهشت آباد اشاره کرد.

فاصله بهشت آباد تا شهرستان اردل پنج کيلومتر و تا شهرکردمرکز استان چهار محال و بختياري ۷۰ کيلومتر است.

چشمه هاي باغ رستم

آبشارهاي زيباي باغ رستم در تنگ درکش ورکش و در فاصله ۶ كيلومتري شهرستان اردل در زمره زيباييهاي طبيعي به شمار مي رود اما براي گردشگران ناشناخته مانده است.

سد کارون چهار

سد کارون چهار به عنوان بزرگترين سد بتني کشور در ابتداي سال ۱۳۸۹ آبگيري شد؛ اين سد با ارتفاع ۲۳۰ متر و حجم بتني افزون بر يک ميليون و ۷۰۰ هزار متر مکعب توانايي ذخيره ۲/۳ ميليارد متر مکعب آب را داشته و نيروگاهي به ظرفيت يک هزار مگاوات در کنار آن ساخته شده است.

هر ساله بيشترين بازديد از مناطق گردشگري شهرستان اردل در ايام تعطيلات نوروزي از سد کارون چهار مي باشد که طبق گفته امام داد شهبازي بخشدار ميانکوه از توابع شهرستان اردل تا کنون ۵۰ هزار گردشگر از چشم انداز هاي اين سد زيبا بازديد کردند.

بخش ميانکوه از توابع شهرستان اردل با برخورداري از جمعيتي افزون بر ۲۲ هزار نفر در فاصله ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع شده است.

سرداب رستم آباد

چشمه سرداب رستم آباد يکي از پر آب ترين چشمه هاي زاگرس و جاذبه هاي مهم گردشگري استان چهار محال بختياري به شمار مي رود که در شهرستان اردل قرار دارد.

چشمه سرداب رستم آباد در ۲۰ کيلومتري شهر اردل در استان چهارمحال و بختياري و در ۹۰ کيلومتري شهرکرد از کوه‌هاي نزديک روستاي رستم آباد چشمه اي از دل زمين مي جوشد که نام آن چشمه سرد آب رستم آباد است.

اين چشمه از نظر حجم آب خروجي و عظمت زبانزد خاص و عام مي باشد وجود اين چشمه باعث بوجود آمدن باغات ميوه فراوان ومناظر مصفا گشته و طراوت خاصي را به منطقه داده است. از ديگر جذابيت هاي اين مکان بايد از کوه‌هاي اطراف، استخرهاي شيلات ماهي ،باغهاي زيباي و معدني بودن آب آن را نام برد.

براي رفاه مسافران اقدامات زيرساختي از قبيل جاده دسترسي، ساخت سكوي نشيمن و سرويس بهداشتي در اين مكان صورت گرفته است.

سوغات

صنايع دستي روستايي و عشايري: قالي، گليم، گبه، شيردنگ و...
فراورده هاي لبني: کشک، قارا، روغن حيواني و...
محصولات کشاورزي: گردو، بادام، کشمش، عسل و...

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۳:۴۴

27 Dec 2019