۰
plusresetminus
وجود زباله در شهرستان سامان و در حاشيه رودخانه زاينده‌رود که مشکل محيط زيستي براي مردم شهرستان و گردشگران است که بيشتر اين زباله‌ها توسط دوست‌دارن طبيعت و تشکل‌هاي مردم نهاد جمع‌آوري مي‌شود.
تجمع زباله در کانون‌هاي گردشگري شهرستان سامان/ جمع‌آوري زباله‌ها توسط دوست‌د‌ارن طبيعت
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، شهرستان سامان باتوجه به اينکه يکي از شهرستان‌هاي توريستي استان است، و سالانه پذيراي مسافران و گردشگران زيادي از سراسر کشور است، مشکل توليد و تجمع زباله‌ها در مکان‌هاي گردشگري اين شهرستان يکي از مشکلات عمده‌ محيط‌زيستي در شهرستان سامان به خصوص حاشيه رودخانه زاينده‌رود از روستاهاي بالادست و تا آخرين روستا پايين‌دست است، وجود زباله‌هاي گردشگران در حاشيه رودخانه زاينده‌رود بيش از سایر مکان‌ها است.

گردشگران باحضور خود در اين شهرستان توريستي زباله‌هاي خود را در مکان‌هايی که برای گردشگري مي‌آيند قرار داده و جمع‌آوري نمي‌کنند و اين امر يک معقوله بسيار مهم در راستاي محيط زيستي در شهرستان سامان است چراکه زباله‌ها به وسيله باد و عوامل ديگر وارد روخانه زاينده‌رود مي‌شود و موجبات آلوده شدن رودخانه و آب را فراهم می‌کند و اين موضوع سلامتي اهالي اين شهرستان و خود گردشگران را به خطر می‌اندازد.

بخشدار زاينده‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در راستاي ارتقاء شاخص‌هاي سلامت و حفظ محيط زيست براي دفع زباله‌ها در روستاهاي بخش زاينده‌رود از محل‌هاي پيشنهادي در روستاي صادق‌آباد بازديد شد و باتوجه به تصميم‌گيري مسئولين محلي، شوراها و دهياران در روستا جهت تجميع زباله روستاها و جمع‌آوري متمرکز زباله‌هاي روستاها و مديريت واحد تصميم‌گيري شده است، بيان داشت: اين محل با همکاري تعاوني دهياران و از محل اعتبارات شوراهاي روستاها در سال جديد انجام مي‌شود.

عيسي ملکي بيان داشت: اين عمل در راستاي حفظ محيط زيست و مردم صورت مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه تصميم‌گيري در راستاي جمع‌آوري زباله‌ها در سطح جاده و حاشيه رودخانه زاينده‌رود توسط تعاوني دهياران و تشکل‌هاي مردم‌نهاد در بخش زاينده‌رود و شهرستان سامان انجام مي‌شود، بيان داشت: در راستاي جمع‌آوري زباله‌هاي گردشگران در مکان‌هاي گردشگري و روستاي‌هاي گردشگرپذير شهرستان و بخش زاينده‌رود سبد جمع‌آوري زباله نصب خواهد شد.

ملکي اذعان داشت: نصب سبدهاي جمع‌آوری زباله  با اعتبارات شوراها به مبلغ ۷۰ ميليون ريال صورت خواهد گرفت.

وي بابيان اينکه در برخي از روستاهای بخش زاينده‌رود بحث فاضلاب روستاها مطرح است که اين مورد پيگري قرار دارد، تصريح کرد: از ديگر پروژه‌هاي محوري در دست اقدام تفيک زباله‌ها از مبداء و فروش زباله در شهرستان تيران است.

ملکي با بيان اينکه برنامه‌ريزي دوره‌اي در راستاي جمع‌آوري زباله‌هاي حاشيه رودخانه، پل‌ها،کانون‌هاي گردشگري و... در این بخش توسط تشکل‌هاي مردم‌نهاد و دوست‌داران طبيعت به صورت نمادين صورت مي‌گيرد، بيان داشت: حل مشکلات محيط زيستي در راستاي تجمع زباله‌ها در حاشيه رودخانه زاينده‌رود نياز به فرهنگ‌سازي دارد و اين فرهنگ‌سازي بايد در بين مردم و گردشگران صورت گيرد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۲:۰۷

16 Jan 2020