۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۳۰۶۹۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

وارد جنگ نمی‌شویم چون سیاست ما سیاست صبر و تحمل است/ آل‌سعود بداند که پشت صبر ایران چه حکمتی نهفته است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما وارد جنگ نمی‌شویم چون سیاست ما سیاست صبر و تحمل است و تلاش می‌کنیم با این صبر سیاسی سیلی محکمی به آل‌سعود وارد کنیم.
وارد جنگ نمی‌شویم چون سیاست ما سیاست صبر و تحمل است/ آل‌سعود بداند که پشت صبر ایران چه حکمتی نهفته است
به گزارش جهانبین نیوز؛ از صبح امروز همزمان با سراسر کشور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس یگان‌های ویژه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در محل بلوار قدس با رژه خود اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

مراسم رژه هفته دفاع مقدس با حضور سردار محسن رضایی، استاندار خوزستان و جمعی از امیران، سرداران و فرماندهان نظامی برگزار شد.

محسن رضایی با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس سربلندی ایران اسلامی و بازگشت اعتبار از دست رفته تاریخی ایران است.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به اوضاع داخلی جهان اسلام که مملو از تفرقه، جنگ و خون‌ریزی است بیندازیم، خواهیم دید این اوضاع حکایت از آیات شریفی دارد که در آخرین روزهای عمر رسول اکرم (ص) نازل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این آیات دلالت بر این داشت که هدایت و ادامه جامعه امکان‌پذیر نیست، مگر با حضور انسان‌های صالح و درستکار است.

رضایی توضیح داد: اگر در جامعه‌ای امنیت وجود دارد به دنبال آن‌ شغل، پیشرفت، نشاط و شادابی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت فراتر از یک موضوع حیاتی است، بیان کرد: در واقع فراهم کردن امنیت جامعه از امورات عادی یک کشور بالاتر است و بهترین سند برای این مدعا اوضاع کشور در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی است.

سردار رضایی گفت: در ۱۰ سال اول پیروزی انقلاب تمام ایادی استکبار و کشور‌های منطقه تمام خود را برای صدور جنگ و ناامنی، تفرقه و شورش‌های استانی به کار گرفتند.

وی ادامه داد: در واقع به دلیل همین شرایط ناگوار بود که تاکنون مسئولان استانی و کشوری نتوانستند عقب‌ماندگی استان خوزستان را جبران کنند.

سردار رضایی با اشاره به عواقب جنگ، یادآور شد: خرابی‌هایی که جنگ از خود به‌جای می‌گذارد، بهترین دلیلی است که باید از آن عبرت بگیریم و به وجود و نعمت امنیت در کشور پی ببریم.

وی با ابراز خرسندی از اواضاع آرام و امنیت کشور بیان کرد: درست است در ۱۰ سال نخست پیروزی انقلاب نا امنی در کشور زیاد بود، اما خوشبختانه در این ۳۰ سال امنیت در کشور مستقر شد.

رضایی ادامه داد: دشمنان ایران بارها سعی کردند به بهانه مختلف ایران را وارد جنگ کنند، اما به دلیل برخورداری از ثبات و امنیت داخلی ترسیدند و عقب‌نشینی کردند.

وی با اشاره به ناامنی‌هایی که در کشورهای عراق، سوریه، یمن و بحرین به وجود آمده است، یادآور شد: حتی کشورهایی که مدعی امنیت بودند مثل ترکیه و عربستان الان دچار بزرگترین ناامنی‌ها شده‌اند.

رضایی ادامه داد: ترکیه به دلیل اوضاع داخلی و عربستان با خفقانی که به وجود آورده، مردم آن نه اجازه انتخابات دارند، نه می‌توانند از اسلام ناب صحبت کنند و به تبع آن ایجاد زندان‌های مخوف بدترین ناامنی را برای شهروندان خود رقم زدند.

وی با تاکید بر حفظ امنیت داخلی و بالا بردن ضریب آن در شهرها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌های کشور گفت: در طول ۳۰ سال اتفاقاتی در کشور افتاده است که اکنون با تکیه بر تکنولوژی داخلی خودمان موشک و تانک می‌سازیم و این در حالی است که در مساله نظامی ۱۰ برابر بیش از اقتصاد تحریم بودیم.

رضایی با بیان اینکه در زمان جنگ تمام دنیا دست ما را بسته بود، گفت: در آن زمان حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند، چه برسد توپ و تانک بدهند.

وی افزود: صدام و رژیم بعثی عراق توان و قدرت خود را در برابر ایثارگری‌های جوانان برومند و انقلابی از دست داده بود.

رضایی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را باید ادامه داد، تاکید کرد: هر چه موشک‌های ما برد بیشتری داشته باشد، جنگ کمتر و امنیت کشور بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: همان کسانی که نگران قدرت نظامی ایران هستند، در واقع همان کشورها از جنگ و حمله علیه ایران ترس دارند.

رضایی گفت: در کانون اقتدار جمهوری اسلامی نیروهای مسلح قرار دارند و خوشبختانه سپاه و ارتش وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: تمام کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند و همگی گوش به فرمان فرمانده کل قوا از مرزها گرفته تا فرمانده‌هان نیروی انتظامی تا مردم، وظیفه خود را به خوبی می‌دانند.

رضایی با اشاره به تصاویر بزرگ شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم موجود در مسیر مراسم رژه گفت: خون صیاد شیرازی‌ها، دقایقی‌ها، علی هاشمی‌ها، جهان آراها و تقوی‌ها برای دفاع از وطن ادغام شد و این مهم‌ترین سرمایه کشور است.

وی با بیان اینکه استفاده از قدرت در کشور ایران به دو صورت بازدارندگی و به منظور جلوگیری از وقوع جنگ است، توضیح داد: عربستان با اعمال ناشایست سعی می‌کند ما را عصبانی کند و با فشارهای غیراسلامی و انسانی مثل کشتار حجاج ایرانی ما را وارد جنگ کند.

سردار رضایی ادامه داد: ما وارد جنگ نمی‌شویم چون سیاست ما سیاست صبر و تحمل است و تلاش می‌کنیم با این صبر سیاسی سیلی محکمی به آل‌سعود وارد کنیم.

وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی بر این است که آل‌سعود را خلع سلاح اسلامی، قانونی و فاقد مشروعیت کند.

رضایی با تاکید بر شجاعت عرب‌های استان خوزستان گفت: برای مقابله با آل سعود نیازی نیست همه ایران درگیر شود، مردان عرب استان خوزستان برای آل‌سعود کفایت می‌کنند.

وی بیان کرد: اولین شهدای ما در جنگ تحمیلی شهدای عرب بودند و اولین کسانی که با پرچم عروبیت در مقام صدام ایستادگی کردند عرب‌ها بودند.

سردار رضایی گفت: در استان خوزستان بختیاری، شوشتری، دزفولی، بهبهانی و... دین خود را به اسلام ادا کردند و از مدافع حرم گرفته تا ایثارگران دفاع مقدس در این راه جان دادند.

وی متذکر شد: بنابراین آل‌سعود و دیگر کشورهایی که به کشور ما طمع دارند، بدانند که پشت صبر ایران چه حکمتی نهفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد: اقتدار نیروهای مسلح رهنمودهای مقام معظم رهبری و آمادگی ملت برای شهادت از وقوع هر جنگی جلوگیری کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۹:۴۳

1 Jan 2020