۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۷۱۲۷
حجت الاسلام آقا تهرانی:

ظالم و جاهل بودن بزرگ‌ترین آسیب مادی و معنوی زندگی بشر است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بزرگ‌ترین آسیب مادی و معنوی در زندگی انسان را بسیار ظالم و جاهل بودن وی بیان کرد.
ظالم و جاهل بودن بزرگ‌ترین آسیب مادی و معنوی زندگی بشر است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی در بیست و یکمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی در شهرکرد با اشاره به مفاهیم آیه ۷۲ سوره احزاب گفت: در این آیه قرآنی، خداوند، انسان را تنها موجودی بیان می‌کند که بار امانت و ولایت الهی را پذیرفته است و در ادامه او را بسیار ظالم و جاهل می‌داند.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن حق دیگران توصیفی محدود از معنای ظلم است، افزود: ظلم در برابر عدل قرار داد و دارای مراتب مختلفی است.

آقا تهرانی ریشه ظلم را جهل و نادانی دانست و تصریح کرد: اگر مفهومی در جایگاه خود به درستی استفاده نشود نمونه‌ای از ظلم و بی‌عدالتی واقع شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون الهی و رعایت و اجرای آن برای انسان بسیار سهل و آسان است، افزود: خداوند در هیچ امری بر انسان سخت نگرفته و برقراری ارتباط با او نیازمند مکان و زمان خاصی نیست و حضور قلب برای این ارتباط کافی است.

وی بهترین الگوی انسان برای رسیدن به سعادت را حضرت محمد (ص) بیان کرد و گفت: همه از استعداد و توان کافی برای رسیدن به جایگاه انسان کامل برخوردار هستند و اگر بر مبنای امر الهی رفتار و مبادی فکری و عقلی را در وجود خود تثبیت کنند، همچون پیامبر اکرم (ص) می‌توانند تا مراتب بالایی از کمال پیش روند.

آقا تهرانی با بیان اینکه جهل و نادانی موجب دور ماندن از حقایق دنیای مادی و حیات معنوی می‌شود، یادآور شد: به هنگام مرگ و جدا شدن روح از بدن، حقیقت عالم بر انسان آشکارشده و از اینکه راه را به درستی نپیموده و فرصت‌ها را از دست داده است، دچار حسرت و تأسف می‌شود.

گفتنی است، بیست و یکمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی با موضوع «عوامل درونی و بیرونی انحطاط جوامع اسلامی» سی و یکم مرداد ۱۳۹۳ در مجموعه فرهنگی تبلیغی «بلاغ» اداره کل تبلیغات اسلامی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۳:۲۶

31 Jan 2020