۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۹۹۲۷

تبديل مجتمع رفاهي گردشگري جاده ي شهرکرد، ناغان به اسطبل گوسفندان+تصاوير

گويا قرار بوده است که مجتمعي رفاهي فرهنگي در اينجا ساخته و بهره برداري شود اما ...
تبديل مجتمع رفاهي گردشگري جاده ي شهرکرد، ناغان به اسطبل گوسفندان+تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کیار بیدار، ساختمان مجتمع رفاهي بين راهي شهرکرد خوزستان که در کنار تالاب زيباي چغاخور و در مجاورت جاده ي سابق شهرکرد- ايذه -اهواز ساخته شده بدليل بي توجهي و عدم بهره برداري، اکنون به استراحتگاهي براي چوپانان و محافظت گوسفندان در برابر باد و باران و سرما و ....بدل شده است.

اين ساختمان زيبا که گويا زير نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشکري حفظ و نگهداري مي شود فاصله ي چنداني تا نابودي کامل ندارد، شيشه ها و پنجره هاي آن شکسته شده است و لنگه در هاي ورودي آن به سرقت رفته است، بدنه ي خارجي آن در برابر سرما و باران بشدت آسيب ديده است و به نماي گنبد و بدنه و ديوار هاي خارجي خسارت هاي زيادي رسيده است.

داخل ساختمان وضع فجيع تري دارد، گويا چوپانان گوسفندان خود را به داخل اين ساختمان برده اند و کف زيباي آن الان پوشيده است از کودهاي برجامانده از حضور گوسفندان، سيم هاي برق و چراغ هاي روشنايي به سرقت رفته است و بدنه ي داخلي ساختمان که پوشيده از سنگ و گچ است بدليل بي توجهي صدمات بسياري ديده است.

در تماس با اداره کل ميراث فرهنگي و گردشکري استان چهارمحال و بختياري عنوان شد که اين ساختمان از مالکيت ميراث فرهنگي خارج شده است و به بخش خصوصي واگذار گرديده است اما يکي ديگر کارشناسان اين اداره کل که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار کيار بيدار گفت: اين ساختمان زماني تحويل پيمانکار بوده است که به دلايلي وي از عهده ي تعهداتش بر نيامد و هم اينک ساختمان مذکور تحت نظارت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است.

در کنار اين مجتمع آثار ساخت پمپ بنزين و پمپ گاز مشاهده مي شود ولي بي توجهي باعث شده است که اين مجموعه در حال تبديل شدن به ويرانه باشد.

در ادامه تصاوير اين مکان زيبا که اکنون به اسطبل گوسفندان بدل شده است را مشاهده کنيد.


ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۷:۴۲

28 Dec 2019