۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۸۰۰۷
امام جمعه سامان:

مردم بايد در زندگي خود در مسائل اجتماعي به رد پاي دشمن توجه کنند

امام جمعه سامان مردم ايران را ستايش کرد و بيان داشت: ملت ايران بي بصيرت نيستند که فريب عمر و عاص زمانه يعني ترامپ را بخورند، مردم بايد در زندگي خود در مسائل اجتماعي به رد پاي دشمن توجه کنند
مردم بايد در زندگي خود در مسائل اجتماعي به رد پاي دشمن توجه کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ؛حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي بعد از سفارش خود و همه ي نمازگزاران به رعايت تقوي الهي، در ادامه ي اوصاف متقين به صفت " چشم پوشي از آن چه خداوند آن را حرام کرده است" اشاره کرد و اظهار داشت: در سوره ي مبارکه ي نور هم به اين صفت متقين اشاره شده است، چرا که علي عليه السلام قرآن ناطق است و اين قرآن هايي که در خانه ي ما است قرآن صامت است.

وي افزود: اگر مردم در زمان معاويه بصيرت و شعور سياسي داشتند، هيچ گاه فريب عمر و عاص را نميخوردند که براي فريب دادن مردمي که در چند قدمي پيروزي بودند، قرآن ها را بر سر نيزه زدند و گفتند شما داريد با قرآن جنگ مي کنيد؟ مالک اشتر فهميد منظور آقا علي عليه السلام چه بود که فرمود قرآن ناطق منم و آن ها جز سياهي بر کاغذ نيستند.

ايشان در ادامه ي تفسير " چشم پوشي از آن چه خداوند آن را حرام کرده است" بيان داشت: متقين کساني هستند که به منظره هاي حرام نگاه نمي کنند، نگاه ممکن است به نامحرم انداخته شود ولي آن چه در قرآن و روايات مذموم شمرده شده است، چشم دوختن به نامحرم و نگاه طولاني است.


امام جمعه ي شهرستان سامان در ادامه ي خطبه ي اول به اين نکته اشاره کرد که بسياري از ما هم قرآن را قبول داريم و هم دوست داريم به دين اسلامي که خودمان دوست داريم، پايبند باشيم، چرا که بعضي ها در عين حالي که نماز و قرآن هم ميخوانند ولي در ديگر جاهاي زندگي کاري ندارند که حرف قرآن چيست.

وي به زندگي رجبعلي خياط اشاره کرد و بيان داشت: که علت رسيدن به کمالات اخلاقي ايشان همان اتفاقات روزي بود که از نامحرم چشم پوشيده بود و بعد از آن متوجه ميشود که بعد از آن اتفاق به ملکوت رفته است و خود نفهميده است.

عقيلي در انتها به مساله ي سايت هاي مبتذل اشاره و ابراز کرد: يکي از ريشه هاي طلاق در جامعه ي امروزي مساله ي فساد و فحشايي است که در سايت هاي غربي موجود است. چرا که چشم انسان هيچ گاه از ديدن صحنه هاي مبتذل سير نخواهد شد ولي زندگي اي که با اين مسائل همراه باشد هيچ گاه سرشار از محبت نيست و به سرانجام نمي رسد.

امريکا از موقعيت حساس ايران در منطقه عصباني است

امام جمعه سامان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته به شرح و تفسير فرمايشات مقام معظم رهبري در هفته اي که گذشت پرداخت و بيان داشت: آمريکا از موقعيت حساس ايران در منطقه عصباني است چون که منفعت آمريکا آسيب ديده و قدرتشان تحت الشعاع قرار گرفته است. اين مزاحمت ها و خساراتي که براي ما داشتند در هفته هاي اخير، همچنان ممکن است در سال هاي آينده و به شکل هاي ديگر ادامه داشته باشد.

مردم بايد در زندگي خود در مسائل اجتماعي به رد پاي دشمن توجه کنند


عقيلي به تفاوت مطالبات صحيح مردم و حرکت تخريب گرانه پرداخت و اذعان داشت: مردم بايد در زندگي خود به ردپاي دشمن در بعضي قسمت هاي زندگي اجتماعي توجه داشته باشند.

وي با بيان اينکه کساني که شعار جانم فداي ايران سردادند و پرچم کشور اسلامي را آتش زدند، نشان دهنده ي نهايت نا آگاهي شان است، بيان داشت: پرچمي که نام الله روي آن نقش بسته است را آتش زدند، يعني من حتي به خدا و قرآن هم اعتقاد ندارم چه برسد به جمهوري اسلامي. چرا بعضي ها اين قدر دچار غفلت هستند؟

سرمايه هاي عربستان در راه فتنه و تخريب اسلام هزينه مي شود در حالي که مردم گرسنه اين شهر از گرسنگي در حال مرگ هستند

امام جمعه ي شهرستان سامان به پولي که عربستان براي اين حرکات خرج کرد اشاره و تصريح کرد: که بعضي ها در فقر کشور عربستان از گرسنگي در حال مرگ هستند و اين در حالي است که سرمايه هاي هنگفت نفت عربستان در راه فتنه و تخريب اسلام هزينه مي شود.

ايران هيچ گونه ترسي از امريکا رانده شده در دهه ۵۰ و ۹۰ ندارد

عقيلي افزود: در سخنان مقام معظم رهبري آمده است که آمريکا گفته ايران از او ترس دارد. ايراني که آمريکا را در دهه ي ۵۰ و ۹۰ از منطقه رانده است، از آمريکا ترس دارد؟ ايراني که شعار مردم آن " مرگ بر آمريکا " است از آمريکا ترس دارد؟

عقيلي مردم ايران را ستايش کرد که هميشه گوش به فرمان نائب امام هستند، مردم ايران بي بصيرت نيستند که فريب عمر و عاص زمانه يعني ترامپ را بخورند.

انتهای پیام/601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۵:۱۴

27 Dec 2019