۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۱۱۷۲۷
سعید زمانیان در گفت‌و‌گوی تفصیلی با جهانبین نیوز؛

لایحه بودجه براساس واقعیات کشور بررسی و تصویب شود/ توجه به مناطق کمتربرخوردار در توزیع اعتبارات

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، بررسی منطقی و معقول لایحه بودجه سال آینده را خواستار شد و گفت: این لایحه باید براساس واقعیات کشور بررسی و تصویب شود.
لایحه بودجه براساس واقعیات کشور بررسی و تصویب شود/ توجه به مناطق کمتربرخوردار در توزیع اعتبارات
سیدسعید زمانیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: دولت می‌توانست بودجه غیرشفاف به مجلس ارائه دهد و اعداد و ارقام را زیادتر نشان دهد و بعد هم بودجه را اصلا تخصیص ندهد اما اینکه اعداد و ارقام بودجه را شفاف کرد و لایحه را به موقع به مجلس تقدیم کرد نشان از پای کاربودن و عزم دولت برای روبه رو شدن با چالش‌ها و حقایق جاری کشور است.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعامل خوبی با نمایندگان داد از این رو باید از این تعامل به نفع همه استان‌ها استفاده شود علاه‎بر آن باید با این مسئله منطقی و معقول برخوردار شود.

نماینده مردم شهرکرد با انتقاد از نمایندگانی که با فرافکنی تصمیم به استعفا از نمایندگی داشتند، گفت: لایحه بودجه پیشنهاد دولت است و این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق بررسی و در حد ضرورت اصلاح شد حتی خود نمایندگان نیز در قالب پیشنهاداتی می‌توانند لایحه بودجه را در صحن علنی مجلس اصلاح کنند.

زمانیان تصریح کرد: برخی نمایندگان تصور می‌کردند با تهدید به استعفا بهتر می‌توانستند نظرشان را به دولت اعلام کنند در حالی که ابزارهای لازم در اختیار نمایندگان قرار داد و اصلا نیازی به این رفتارها نبود اعتراض برخی نمایندگان به دلیل فقدان پروژه‎های نیمه‎کاره با پیشرفت بیش از ۸۰درصد و بالاتر در استان‌هایشان است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه خواستار بررسی منطقی و معقول لایحه بودجه سال آینده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی شود، افزود: این لایحه باید براساس واقعیات کشور بررسی و تصویب شود.

زمانیان در عین خطاب به نمایندگان منتقد یادآور شد: اگر دولت قبل به نمایندهای درباره پروژهای قولی داده است که در حد حرف باقی مانده است باید از مسیر قانونی آن دنبال شود.

نماینده مردم شهرکرد با بیان اینکه منافع ملی و توسعه متوازن، توجه به مناطق محروم و توزیع عادلانه اعتبارات باید ملاک عمل دولت و مجلس قرار گیرد، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال ۹۳ در بخش توزیع اعتبارات عمرانی ایراداتی دارد.

وی افزود: به دلیل احداث پروژه‌های عمرانی در استان‌های برخوردار در گذشته طبیعتا رویکرد اعتبارات بودجه سال ۱۳۹۳ به اتمام رساندن این پروژه‌هاست و استان‌هایی که چنین پروژه‌هایی ندارند طبیعتا از اعتبارات پیش‌بینی شده محروم می‌شوند اما این امکان در کمیسیون تلفیق وجود دارد که از سرجمع اعتبارات، بودجه جابه جا شود و بودجه مناطق محروم و کمبرخوردارتر افزوده شود، ابزار این کار در اختیار مجلس است.

زمانیان با بیان اینکه پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و بالاتر باید در اولویت تخصیص اعتبارات قرار بگیرد، گفت: در این صورت استان‌های کمترخوردار نیز از بودجه سهم می‌برند که صرفا نباید به پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ درصد و به بالا توجه شود قید پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ درصد به بالا شامل حال استان‌های محروم و کمبرخوردار نمی‌شود.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پیشهادی گفت: اگر ملاک توزیع اعتبارات عمرانی بودجه ۱۳۹۳ پروژه‌های با درصد پیشرفت ۵۰ درصد و بالاتر باشد، توزیع بودجه به نسبت تخصیص ۱۰۰ درصدی برای پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ درصد و بیشتر و تخصیص ۲۵ درصد برای پروژه‌های با پیشرفت ۵۰ تا ۸۰ درصد قابل انجام خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۲:۲۹

1 Jan 2020