۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۸۷۳۷
خطبه های نماز جمعه شهرهای استان چهارمحال و بختیاری:

فقر، فساد و تبعيض همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏ کنند/آيا گزارش پايان سال مسئولان حاکي از تحقق اهداف شعار سال 96 است؟

مصرف بهينه آب در ايام خانه تکاني، ازدواج، گزارش پایان سال مسئولان و فقر و فساد و تبعيض از مهمرین مطالب عنوان شده در خطبه های نمازجمعه این هفته بود.
فقر، فساد و تبعيض همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏ کنند/آيا گزارش پايان سال مسئولان حاکي از تحقق اهداف شعار سال 96 است؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، امام جمعه موقت لردگان مصرف بهينه آب را در ايام خانه تکاني ضروري و مهم دانست.

حجت السلام حسين قاسم پور امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و با اشاره به روزهاي پاياني سال و خانه تکاني، از شهروندان خواست در مصرف آب با توجه به خشکسالي ها و بارش کم باران در مصرف آب دقت کنند و رعايت ديگران را هم داشته باشند.

وي در ادامه گفت: مردم دنيا دارند مي بينند که آل سعود در يمن چگونه کودکان، زن و مرد را با بمبارانهاي خود و سلاحهاي آمريکائي و انگليسي از بين مي برند و آن وقت در شوراي امنيت از آنها حمايت مي شود و بر عليه ايران بيانيه صادر مي کنند که ايران به يمن سلاح مي دهد؛ واقعيات را براي دنيا و مردم مي خواهند بر عکس بگويند در حالي که مردم دنيا مي دانند که اين آل سعود است که کودک کش است و جنايتکار جنگي است.

خطيب جمعه لردگان در بخش ديگر سخنان خود ضمن تبريک انتصاب شهردار جديد لردگان گفت: مسئولين خصوصاً شهردار محترم براي زيبايي شهر کار کنند و اين خرابي هاي ناشي از فاضلاب شهري را درست کنند تا مردم در آسايش باشند از شهردار جديد لردگان خواست که در رفع مشکلات شهر تلاش کنند و آنها را نيز بر طرف نمايند.

وي به مردم لردگان نيز سفارش کرد: که شهر خانه دوم شماست شماها هم کمک کنيد تا شهرتان آباد شود متاسفانه مشاهده مي کنيم ميوه فروشان آشغال هاي خود را در جداول شهر مي ريزند لذا اين کاري درستي نيست.

امام جمعه موقت لردگان به هفته نيکو کاري نيز اشاراتي داشت و گفت: در هفته نيکو کاري به فقرا و بيچارگان هم نظر داشته باشيد و کساني که توانائي مالي دارند به فقرا کمک کنند تا بتوانند عيدي سرشار از خوبي و شادي داشته باشند.

ايشان هفته درختکاري و منابع طبيعي را گرامي داشت و از نماز گزاران و مردم خواست در کاشت درخت بخصوص درخت مثمر کوتاهي نکنند.



امام جمعه شهر اردل:

جوانان ما در بحث ازدواج مشکل دارند/ بي عدالتي يعني جوان تحصيل کرده ونخبه ي ما دربه در دنبال کار بگردد
حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي با اشاره به سالروز وفات حضرت ام ‏البنين(ع) و روز تکريم مادران و همسران شهداء گفت: در واقع بايد اعلام کرد که مادران و همسران شهدا نمادهاي ايثارگري هستند که هميشه بايد مورد تکريم و تجليل قرار بگيرند.

بهرامي تصريح کرد: اين افراد به عنوان اسوه هاي صبر و ايثار براي حفظ و حفاظت از ارزش هاي اسلامي فرزندان و همسران خود را در راه خدا از دست داده اند.

وي عنوان کرد: در واقع مي توان گفت که تکريم و تجليل و گرامي داشتن مادران و همسران شهدا تکريم و ارزشمند دانستن آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي است.

جوانان ما در بحث ازدواج مشکل دارند/ بي عدالتي يعني جوان تحصيل کرده ونخبه ي ما در به در دنبال کار بگردد

امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن تاکيد برا فراهم کردن شرايط ازداج آسان براي جوانان گفت: يکي از کارهايي که ما بايد انجام دهيم اين است که بستر را براي ازدواج جوانان فراهم کنيم و به جوانان توصيه مي‌کنم زود ازدواج کنند و ازدواج را به تأخير نيندازند.

حجت الاسلام بهرامي با بيان اينکه امروز جوانان ما دربحث ازدواج مشکل دارند افزود: بايد شرايط ازدواج آسان را براي جوانان مهيار کنيم چرا که کوتاهي کردن در اين مسير آفت زا و زنگ خطري براي جامعه است.

وي افزود:درست است که مشکل معيشتي و اقتصادي در جامعه زياد است اما پدران و مادران مي توانند با کم کردن هزينه هاي اضافي در مهريه،جهيزيه شرايط را براي فرزندانشان به راحتي مهيا کنند که اين بهترين صدقه براي هر فردي است.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاري گفت: مسئله منابع طبيعي و حفظ آن جزء مسائل ملي ما و يک مسئله حياتي است و از اولويتهاي توسعه پايدار هر کشوري است چرا که هر ملتي با منابع طبيعي و منابع موجود خودش مي تواند پيشرفت کند.

بهرامي افزود: مواظبت از منابع طبيعي وظيفه همه است، هم وظيفه دولتمردان و هم وظيفه ي مردم است زيرا تخريب منابع طبيعي گاهي جبران ناپذيراست.

امام جمعه شهر اردل در پايان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ۲۹ بهمن امسال گفت: تبين آسيب هاي انقلاب وآسيب شناسي حرکت ۴ دهه ي نظام اسلامي يکي ازمحورهاي اساسي اين سخنراني بود.

وي افزود: مقام معظم رهبري در اين سخنراني خطر ارتجاع را هشدار دادند، ارتجاع و عقب گرد يک شبه اتفاق نمي افتد اول سرعت حرکت انقلاب به سمت آرمان ها کم مي شود و آرام آرام متوقف مي گردد و نهايتا حرکت به عقب آغاز مي شود.

حجت الاسلام بهرامي با بايان اينکه کم کاري در مسئله عدالت يعني کم شدن سرعت انقلاب به سمت آرمان ها است افزود: آنچه امروز مردم ما از بخشهاي مختلف گلايه دارند بخاطر بي عدالتي ها است. نه عدم پيشرفتها.

وي افزود: متاسفانه آنجور که مي بايست مسئولان دستگاهاي مختلف، سياسيون، رسانه ها به اين فرمايش رهبري نپرداختند.

امام جمعه شهر اردل با بيان اينکه بي عدالتي يعني جوان تحصيل کرده و نخبه ي ما در به در دنبال کار بگردد يا اينکه عده اي به راحتي به امکانات و منابع بانکها دسترسي دارند افزود: در طول اين ۴ دهه عدالت به خوبي صرورت نگرفت و براي اينکه جلوي اين بي عدالتي گرفته شود بايد در مسير ولايت حرکت کنيم و فرمايشات ايشان که در راس آن عدالت است را سرلوحه کاري خود قرار دهيم.



خطيب نماز جمعه بروجن:
ضرورت حفاظت از منابع طبيعي/در خانه تکاني ها مصرف آب را مديريت کنيد

حجت الاسلام عليرضا هراتي مطلق در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و با اشاره به ديدار اخير وزير اوقاف سوريه با مقام معظم رهبري، اظهار داشت: انگليس و استعمار پير از سال هاي بسيار دور و امروز هم پيمانانش بناي آن دارند که بين شيعه و سني اختلاف ايجاد کنند.

هراتي مطلق با اشاره به اين که امروز انگليس طرفدار عده اي شيعه نما شده است، گفت: اين افراد به اسم شيعه امير المومنين علي (ع) به مقدسات اهل سنت توهين مي کنند که به فرموده رهبر معظم انقلاب گماشته دشمن هستند.

حجت الاسلام هراتي مطلق گفت: از طرفي ديگر آمريکا، اسرائيل، انگليس و سعودي با پول عده اي را پرورش مي دهند تا خون شيعيان را به زمين بريزند؛ آنها اهل سنتي هستند که به سنت پيامبر(ص) و اسلام پايبند نيستند.

وي با اشاره به اين که انقلاب اسلامي ايران طي ۴۰ سال فراز و نشيب هاي زيادي را طي کرده است، گفت: در همسايگي ما عربستان خبيث توطئه گري و فتنه گري مي کند؛ ما به وليعهد جوان سعودي مي گوييم آنقدر رجز خواني نکنيد و از سرنوشت صدام و ديکتاتورهاي عالم عبرت بگيريد.

خطيب نماز جمعه بروجن گفت: عربستان به عنوان خادمين حرمين شريفين دست به هر کاري در منطقه مي زند، آمريکا و اسرائيل هم آنها را پشتيباني مي کنند.

ضرورت حفاظت از منابع طبيعي و فضاي سبز

هراتي مطلق گفت: دشمنان بدانند انقلاب اسلامي ما امروز ۴۰ ساله شده و به آن بلوغ و کمال خود رسيده و يک روزي خواهيم ديد که آمريکا و اسرائيل و تمام دشمنان انقلاب اسلامي نابود خواهند شد.

وي به هفته منابع طبيعي هم اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع طبيعي و فضاي سبز را فراموش نکنيد؛ استفاده بيش از حد منابع طبيعي امروز ما را دامن گير گرد و غبار کرده است.

در خانه تکاني ها مصرف آب را مديريت کنيد

حجت الاسلام هراتي مطلق با اشاره به روزهاي پاياني سال و لزوم صرفه جويي در مصرف آب، گفت: در خانه تکاني هاي سال نو مصرف آب را مديريت کنيد.

هراتي مطلق همچنين بر دستگيري از ايتام در آستانه سال نو، کمک به احداث زائر سراي بروجني ها در مشهد و مصلي نماز جمعه بروجن تاکيد کرد.



امام‌جمعه شهر فارسان:
فقر، فساد و تبعيض همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏ کنند

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و شما را در اين خطبه نيز به رعايت تقوا و پاسداشت اين گوهر گرانبهاي الهي دعوت مي کنم، رعايت تقوا سبب از بين رفتن سرخوردگي و نگراني هاي روحي و اجتماعي و سبب حل مشکلات اقتصادي مي شود.

وي افزود: قرآن مي فرمايد: (وَ مَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَه مَخرَجاً * وَ يَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِب) اين آيه از اميد بخش ترين آيات قرآني است که پرده هاي ياس و نااميدي را پاره مي کنه و به اهل تقوا وعده نجات و حل مشکلات را مي دهد.

وي تصريح کرد: ضعف در عدالت هم مشهود است؛ «فقر، فساد و تبعيض» همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏کنند و شعار مقدس عدالت را به چالش مي‌کشند. پيشرفت بدون عدالت، نه مطلوب و منطبق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است و نه هيچ‌گاه مدنظر مردم و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وي بيان داشت: راه جبران اين عقب‏ ماندگي و رفع فقر، «اقتصاد مقاومتي» است اما براي جبران عقب‏ ماندگي در (فساد و تبعيض) نياز به کار مجاهدانه احساس مي‌شود.

امام جمعه فارسان گفت: باکمال تأسف بايد گفت از زمان صدور فرمان هشت ماده‌اي رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ تاکنون اقدام قابل‌توجه اي براي رفع فساد و تبعيض برداشته نشده است. صدور آن فرمان بدين معنا بود که اولاً وضعيت فساد و تبعيض تا سال ۸۰ مورد رضايت رهبري نبوده است و ثانياً براي قطع روند رشد اژدهاي هفت‌سر فساد در آينده نيز بايد کار جدي صورت گيرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: طرح دوفوريتي «اعاده اموال نامشروع مسئولان» با بيش از ۱۰۰امضا در آستانه بررسي در مجلس شوراي اسلامي است. تصويب اين طرح به‌شرط رفع برخي ابهامات و دقت نظر در اجرا ـ مي ‏تواند بخش زيادي از عقب‏ ماندگي جمهوري اسلامي در تحقق شعارهاي عدالت‏ طلبانه انقلاب اسلامي را جبران نمايد و اگر تصويب نشد اين مردم هستند که خيلي از سؤالات را بايد از نمايندگان و عملکردشان بپرسند.



امام جمعه شلمزار:
آيا گزارش پايان سال مسئولان حاکي از تحقق اهداف شعار سال ۹۶ است؟

حجت الاسلام يدالله زماني در خحطبه هاي نماز جمعه شلمزار با اشاره به اينکه در حال سپري کردن واپسين روزهاي سال ۱۳۹۶ هستيم و شعار اين سال توسط مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال انتخاب و عنوان شد گفت: اميدواريم در پايان امسال مسئولان کشور گزارشي که به مردم ارائه مي کنند گزارشي اميدوار کننده باشد و شعار سال و اهداف پيش بيني شده امسال تحقق يافته باشد نه گزارشي از سر نااميدي و استيصال.

وي افزود: متاسفانه نفوذ باندهاي قدرت و ثروت در لايه هاي مديريتي کشور و آشکار شدن فساد هاي بسيار باعث ناراحتي مردم شده است و انتظار مردم از مسئولان آن است که مفسدان اقتصادي معرفي شوند و با آنان برخورد قاطعانه و جدي شود.

امام جمعه شلمزار در ادامه به مناسبت هاي پيش رو در هفته آتي اشاره کرد و گفت: امروز جمعه ۱۴جمادالثاني روز وفات ام البنين سلام الله عليها مادر ۴تن از شهداي بزرزگوار کربلاست. ام البنين ۴فرزند رشيد خود را در راه دفاع از امام زمانش و در راه پاسداشت حق و حقيقت فدا کرد و خم به ابرو نيآورد و ام البنين بهترين الگوي مادران بزرگوار شهداي انقلاب و ۸سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ....در کشور است.

حجت الاسلام زماني به اهميت فرارسيدن روز درخت کاري اشاره کرد و افزود: در آيات و روايات توصيه زيادي به درختکاري شده است و اميدواريم روز درختکاري امسال همه مردم و مسئولان در کاشت درخت پيشگام شوند.

وي به آغاز هفته منابع طبيعي همزمان با روز درختکاري اشاره کرد و گفت: منابع طبيعي ثروت مشترک همه ي مردمن است و مسئولان دقت کنند که منابع ملي به افراد سودجو واگذار نشود.

امام جمعه شلمزار در ادامه با اظهار تاسف از سکوت کشورهاي حامي تروريست در قبال جنتايت هاي کشورهاي عربستان در بحرين و يمن و اتفاقاتي که در سوريه رخداد گفت: سکوت مجامع بين المللي در خصوص جنايات عربستان در يمن و بحرين و اتفاقات اخير سورزيه جنايت آشکار حاميان و مدعيان حقوق بشر است.
حجت الاسلام زماني در ادامه از حضور دکتر علي کاظمي در جمع نمازگزاران جمعه شلمزار تشکر کرد و گفت: حضور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و پاسخگويي به مردم و پيگيري مطالبات ايشان وظيفه ذاتي نمايندگي است و اميدواريم مطالبات مردم شهرستان کيار با پيگيري هاي نماينده محترم تحقق يابد.



امام جمعه سامان گفت:
خانواده ها در امر ازدواج به فرزندان فرصت و قدرت انتخاب دهند

امام جمعه سامان حجت الاسلام علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول نماز جمعه پس از سفارش خود و همه ي مردم به رعايت تقواي الهي در ادامه ي بحث تحکيم مباني خانواده به مساله ي انتخاب همسر پرداخت و اظهار داشت: امام جعفر صادق عليه السلام همسر را به مثال گردنبند تشبيه کردند و همسر انسان بايد پس از مشاوره و تحقيق از نظر ويژگي هاي اخلاقي و ظاهري، انتخاب گردد.

عقيلي با اشاره بر اينکه در مسايل پيش از ازدواج اگر در ويژگي هاي ظاهري، فرد تغييري داده است، بايد به سمع و نظر طرف مقابل رسيده شود، افزود: آن چه مهم است در امر ازدواج، انتخاب پسر است نه انتخاب والدين.

وي در ادامه به اهميت داشتن انتخاب پسر در امر ازدواج اشاره و بيان داشت: البته مشاوره دادن و استفاده از تجربيات والدين در امر ازدواج اهميت بسياري دارد ولي نه تا جايي که همسر آينده ي فرزند پسر خود را آن ها انتخاب کنند.

امام جمعه ي شهرستان سامان پس از بيان داستان ازدواج دختر علامه مجلسي با ملاصالح، به معرفي کردن دختر براي خانواده ها براي امر ازدواج اشاره کرد و اذعان داشت: اگر چه امروزه در جامعه ي ما اين مساله کم رنگ است، ولي اشکالي ندارد اگر والدين دختر، پس از آشنايي با پسر، دختر خود را به عنوان پيشنهاد به خانواده ي پسر معرفي کنند.

امام جمعه ي شهرستان سامان به سالروز وفات ام البنين مادر حضرت عباس اشاره کرد و در رثاي ايشان چند بيت شعر قرائت کرد.

عقيلي در ادامه به مساله ي توجه به نيازمندان در ايام آخر سال اشاره کرد و بيان داشت: از همه ي نمازگزاران خواستند تا هر کس در حد توان خود به فقرا و نيازمندان کمک کنند تا همان گونه که سفره ي آن ها در ايام عيد رنگي است، فقرا هم بتوانند خنده را بر لبان فرزندان خود بنشانند.

نماينده ي ولي فقيه در شهرستان سامان، به ولادت ميرزا نور الله معروف به عمّان ساماني اشاره کرد و تصريح کرد: عمان ساماني از خانواده ي علم و ادب بودند.

عقيلي در ادامه به يکي از کرامت هاي عمان ساماني پرداخت که ايشان در يکي از سفرهاي به عتبات پس از خواندن روضه اي، عبايي را از طرف وجود نازنين رسول گرامي اسلام به عنوان هديه دريافت مي کند.

وي در انتهاي خطبه ي دوم به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز گذتشه اشاره داشت و بيان داشت اختلافات بين مسلمانان نبايد باعث تفرقه افکني و خوشحالي دشمن شود.



امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه:
هرگونه رابطه با امريکا و کشور هاي غربي چيزي جز ذلت براي ما نمي آورد

امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه هاي ۱۱ اسفند ۹۶ شهر چلگرد ضمن تبريک تولد امام خميني گفت: امام با صفات ظاهري و معنوي برجسته اي که داشت، محبوب مردم شد.


حجت الاسلام سليماني گفت: امام بود که با عصا، دست موسوي و بيان مصطفوي براي نجات مظلومان کمر همت بست و تخت فرعون هاي زمانه رو به لرزه در انداخت، امام بود که دل مستضعفان را روشن کرد و به ما فهماند که علي وار زيستن ميشود تا مرز عصمت پيش رفت و پنجه در پنجه سلطه گران انداخت، که عزت و کرامت به براي ما آورد و مردم مسولان بايد اين عزت و کرامت رو حفظ کنند و نگذارند که تبديل به ذلت شود و با اقتصاد مقاومتي ميتوان اين عزت رو حفظ کرد.

وي با اشاره به روز احسان و نيکوکاري افزود: احسان و نيکوکاري يکي از اصول اساسي ارزش ها در جامعه اسلامي است، احسان و نيکوکاري باعث مي شود افراد از هلاکت رها يابند اکنون که در آستانه عيد نوروز هستيم مردم بايد دست هاي پر مهر محبت خود را مثل هر سال بر سر سفر نيازمندان باز کنند تا همه با هم شاد باشند چرا که احسان و نيکوکاري باعث مي شود الفت و دوستي ها در بين مردم بيشتر ايجاد شود.

حجت الاسلام سليماني از مديران شهرستان خواست که در محل خدمت خود زندگي کنند تا هم با درد مردم بيشتر آشنا شوند و هم در شهرستان بمانند تا مشکلات را پيگيري کنند تا مردم نسبت به اين نظام بدبين نشوند، اگر ما کم کاري بکنم کم کاري ها را بحساب دين نگذارند.

خطيب موقت نماز جمعه کوهرنگ بيان داشت: امانت داري ريشه و اساس اسلام است و يکي از فضايل اخلاقي و ارزش هاي انسان هست که در فرهنگ اسلام معناي گسترده و وسيع دارد، دوتا امانت داريم مادي و معنوي که بايد هر دو اينها حفظ شوند، بخصوص در بحث بيت المال اموال عمومي بايد خيلي دقت شود که اينا امانت هستند که بايد در حفظ اينا کوشا باشيم.

وي با بيان اينکه، مسولان اگر بخواهند براي کشور عزت و کرامت بياورند بايد مثل امام و شهدا خالصانه کار کنند و از دنيا دل بکنند، تصريح کرد: آمريکایی ها در تلاشند تا ايران را به عنوان عامل اصلي ناامني در منطقه به رسانه ها معرفي کند، در تلاشند اسرائيل را تا جايي که مي شود از متن تحولات امنيتي منطقه خارج کنند، لذا هرگونه رابطه با آمريکا و کشور هاي غربي چيزي جز ذلت براي ما نمي آورد و بايد رابطه قطع بشود.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۵:۳۶

27 Dec 2019