۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۳۵۰۷

شهر چلگرد رکورد دار در چاله و چوله + تصاویر

دست اندازها و چاله هاي خيابان ها معضلي جاافتاده و عادي براي ديري ها بوده و مردم سالهاست با آن دست و پنجه نرم مي کنند.
شهر چلگرد رکورد دار در چاله و چوله + تصاویر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، خيابان هاي شهر چلگرد در آستانه عيد نوروز و با توجه به اعلام استان از سوي مسئولان به عنوان مقصد گردشگري گويا قصد جاذبه شدن در ثبت رکورد تعداد چاله چوله را دارند.

اما مسئولان شهري به محض نمايان شدن چاله به جاي حل اساسي مشکل فقط اقدام به ماست مالي مي نمايند و چاله را با شن پر مي کنند.

چندين بار تصوير اين چاله ها که از سوي شهروندان ارسال گرديده بود، در رسانه ي مردم مدار کوهرنگ خبر جهت آگاهي و بيدار نمودن مسئولان اطلاع رساني گرديد اما اين خواب بنظر ميرسد خواب عميقي است.

با وجود نزديک شدن به روزهاي پاياني سال چاله چوله ها و دست انداز هاي سطح شهر چلگرد در آغاز چندمين سال تولد خود در بهار 96 پذيرايي ميهمانان نوروزي ميباشند.




امروزه در قريب به اتفاق کوچه ها و خيابان هاي شهر چلگرد که سر مي زنيد، آسفالت هاي تکه تکه و وصله هاي ناجور و پينه بسته، به چشم مي آيد که ديگر حتي نمي توان اسمش را، دست انداز گذاشت با اين حال دستي براي رفع آن وجود ندارد.
 
خوشبختانه چاله هاي شهر از خجالت به نحو احسن در آمده اند و اکنون با آغوشي باز و فراغ خاطر، منتظر فرارسيدن نوروز 96 و حضور ميهمانان نوروزي مي باشند
 
اين روزها دست اندازها و چاله هاي خيابان هاي شهر به معضلي پيش پا افتاده و عادي تبديل شده است، و تا حدي عادي شده است که مسئولين شهر گويا اينگونه مشکلات را نمي بينند و اگر قرار باشد ببيند و دست به اقدام بزنند ورودي منازل و کوچه رئيس و رؤساي شهر را ترميم مي کنند.
 
شايسته است مسئولين و متوليان امر نسبيت به وظايف محوله، و پيش پا افتاده ترين مسئوليت هاي خويش، بي تفاوت نباشند، وضعيت آسفالت ها ي شهر از جانب هيچ شهروندي قابل قبول نبوده و نيست و تنها کسي که مي تواند اين وضع را تحمل نمايند و به راحتي از کنار آن بگذرد، خود شما مسئولين مي باشيد.


يكي از مهمترين ويژگي‌ هايي كه يك شهر را از ساير شهرها متمايز مي ‌كند و تاثير زيادي بر منظر شهري دارد، آسفالت يكدست و مناسب معابر است اما امروزه به هر کوي و برزن که مي روي آسفالت هاي چهل تکه و وصله شده اي را مي بيني و هنوز در فکر هستي تا در چاله نيفتي که موج هاي ناخوشايند يکي يکي از زير چرخ هاي ماشينت رد مي شوند و در همين لحظه از موج سواري است که مي بيني آسفالت جاخالي مي دهد.



ورودي هر شهر نماد فرهنگ آن شهر مي باشد و گردشگران با ورود به آن برداشت اوليه از آن شهر بدست مي آورند.
 
شهر چلگرد با جمعيت تقريبي 3000 نفري به طور ميانگين مساوي با 3000 چاله چوله براي شهروندان اين شهر وجود دارد، بطوري که سهم هر نفر يک الي دو چاله مي باشد.
 
بايد بدانيم ورودي هر شهر نقش مهم در ميزباني از مهمانان داشته و در واقع نقش دعوت کننده دارد.
 
اهميت ورودي هر شهر آنقدر مهم است که هر ورودي بانماد و ويژگي هاي خاص خود مي تواند ايجاد حس تعلق و هويت در ميان ساکنان و تازه واردان به شهر را ايجاد کند.
 
متاسفانه شهر توريستي چلگرد نه تنها ورودي چشم نوازي ندارد بلکه هر گردشگر با ورود در آن بايد خود را از گودال هاي عميق و چاله هاي بزرگ عبور دهد و فرار را بر قرار ترجيح مي دهد.
 
ورودي هر شهر ويترين شهر و نشان دهنده وضعيت مديريت شهري آن است، اگر وضعيت شهر نابسامان باشد سرمايه گذاري در آن انجام نميشود و  سرمايه گذار غير بومي حاضر به سرمايه گذاري در آن شهر نيست چيزي که در شهر چلگرد کاملا وجود دارد.
 
مديريت شهري يک مديريت مردمي است و ارباب رجوع ها ولي نعمت مديران هستند و بايد سعي شود شهردار به سراغ مردم برود نه اينکه مردم به سراغ شهردار بيايند و مشکلات شهر را بازگو کنند که اين يک مديريت يک طرفه است، چيزي که در شهر چلگرد هميشه ميتوان مشاهده  کرد، شهروندان با خواهش التماس و در بيشتر مواقع جنگ و جدل حلال اين مشکلات است.
 
اداره شهر، هم با شهرداري و هم با مردم است بايد روابط دو سويه با مردم برقرار شود.
 



روزهاست که چاله هاي سطح خيابان هاي شهر چلگرد به عنوان يکي از معضلات اساسي خيابان ها وجود دارد و اين امر نارضايتي شهروندان را به دنبال داشته است با اين حال اين روند همچنان سير صعودي خود را طي مي کند.
 
بروز و ظهور چاله هاي عميق و جديد به عنوان پديده اي در خيابان هاي شهر شده و حفاري ها و دستكاري معابر باعث افزايش سير صعودي آن ها شده است که علاوه بر زشت کردن چهره خيابان ها مشکلاتي را براي شهروندان و بخصوص دارندگان خودرو بوجود آورده است.
 
 
يکي از رانندگان چلگردي مي گويد: وجود چاله هاي فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فني از جمله فرسودگي زود هنگام لاستيك و يا تخريب جلوبندي شده و به تعمير نياز پيدا کنند.
 
وي گفت: از طرفي گاهي اوقات حرکات مارپيچ رانندگان براي رد کردن چاله هاي موجود موارد موجب وقوع تصادف و خسارات ناشي از آن شده است.
 
برهم زدن نظم و زيبايي شهري و اختلال در پاکيزگي خيابان ها را مي توان از ديگر مشکلاتي عنوان کرد که وجود اين چاله ها در سطح شهر ايجاد مي کند.
 
كنده كاري هاي صورت گرفته و ترميم نكردن بموقع آنها و جمع شدن آب در اين چاله ها مي تواند موجب بروز مشكلات بهداشتي براي شهروندان شود.
 
يکي ديگر از شهروندان با گلايه از وضعيت موجود مي گويند: بخش زيادي از معابر، كوچه ها و حتي برخي خيابان هاي شهر وضعيت مناسبي ندارند و شهرداري چلگرد کار خاصي براي انجام نداده است، و اين موجب ايجاد مشكلاتي براي مردم ميشود.

محمد جوان چلگردي مي گويد: بارها و بارها شاهد بوده ايد که در هنگام ماشين سواري در خيابان آسفالت جاخالي مي دهد و تمام ستون فقرات بدنتان به لرزه در آمده و به ناچار تصميم مي گيريد  علي رغم وجود تابلوي کاهش سرعت از سرعت خود بکاهيد و شايد با وجود چنين آسفالت هاي نامرغوبي بتوان شترسواري در بيابان را بر ماشين سواري در خيابان ترجيح داد.

وي افزود: دستكاري معابر و حفاري ها هم به اين امر شدت بيشتري مي‌بخشد كه در عين حال موجب بروز نقص فني در اتومبيل از جمله فرسودگي زود هنگام لاستيك، شكستگي كمك فنر‌ها و تخريب شديد جلوبندي خودروها مي‌شود كه به طور مستقيم به اموال عمومي و شخصي شهروندان خسارت وارد مي‌كند.

يکي از کارشنان اين امر که نخواست نامش فاش شود مي گويد: مبحث آسفالت و کيفيت مطلوب معابر يکي از شاخصه هاي جدي مديريت شهري است اما مسئولان محترم شهر خيابان اصلي شهر بخصوص فلکه مسجد جامع نياز به درست کردن چاله ها دارد نه لگه گيري.

وي گفت: وصله كاري هاي انجام شده چهره آسفالت شهر را زشت و پر چاله مي كند كه سبب خرابي بيشتر اتومبيل ها و دل پر درد رانندگان شده است.

يکي ديگر از شهروندان مي گويد: از شهردار درخواست داريم که با جديت و همت والا مسئله تعريض اين جاده را پيگيري نمايند.

گزارش از همت بدري فرد

انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۸:۳۸

27 Dec 2019