۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۶۵۷۷
در نشست شوراي فرهنگ عمومي مطرح شد

آمار خيره کننده کاربران اينترنت زير 18 سال در ايران/گلايه حاضران از غيبت مسئولين آموزش و پرورش

نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بروجن با موضوع بررسي آسيب ها و چالش هاي فضاي مجازي در حالي برگزار شد که حاضران بارها به غيبت مسئولين آموزش و پرورش در اين جلسه گلايه کردند.
آمار خيره کننده کاربران اينترنت زير 18 سال در ايران/گلايه حاضران از غيبت مسئولين آموزش و پرورش
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بروجن با موضوع بررسي آسيب ها و چالش هاي فضاي مجازي در محل دفتر امام جمعه با حضور اعضاء شورا برگزار شد.

مهدي مقدس در اين نشست به آسيب ها و چالش هاي فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: طبق آمار رسمي ۹۰ درصد محتواي شبکه هاي اجتماعي خارجي در ايران و جهان غير اخلاقي است.

آمار خيره کننده کاربران اينترنت زير ۱۸ سال در ايران

وي ضمن بيان اين که ۱۹ ميليون کاربر اينترنت در ايران زير ۱۸ سال هستند، گفت: بيشترين مصرف اين کاربران طبق آمار رسمي در فضاي مجازي شبکه هاي اجتماعي گوشي محور است.

مقدس افزود: ۶۸ درصد از طلاق‌هاي ثبت‌شده در ۱۵۰ کشور دنيا به دليل ارتباط يکي از طرفين با جنس مخالف از طريق شبکه‌هاي اجتماعي بوده است.

وي با بيان اين که نزديک به پنج هزار کانال مستهجن در تلگرام در حال فعاليت هستند، گفت: در آمريکا و کشورهاي اروپايي اگر هرخانواده‌اي شرايط استفاده از اينترنت را بدون رعايت رده سني براي فرزندان ايجاد کند دادگاه‌ها حق دارند تا به‌ خاطر عدم صلاحيت حضانت فرزند را از خانواده بگيرند.

بخش اعظمي از جستجوي "پورن" در آسياي غربي مربوط به ايران است

مقدس مسئوليت پذيري حاکميت و والدين در کنترل فضاي مجازي را راه‌هاي موثري دانست و گفت: مادامي که والدين مسئوليت خود را در کنترل و آموزش فضاي مجازي نپذيرند هيچ اتفاق مهمي نمي افتد.

وي با بيان اين که جستجوي پورنو گرافي در سال ۲۰۱۵ از مرز دو ميليارد و ۲۰۰ ميليون گذشته است، افزود: بخش اعظم جستجوي پورنو (مستهجن) در آسياي غربي مربوط به ايران است.

قدرت گوگل در ذائقه سازي براي مخاطب

مقدس در ادامه به جستجوي کلمات در گوگل اشاره کرد و گفت: بخش بزرگي از قدرت گوگل ذائقه سازي است به عبارتي پيشنهاد جستجوي کلمات ديگري را هم به مخاطب مي دهد.

وي همچنين گفت: بالاي ۹۰ درصد کودکان بين ۸ تا ۱۶ سال براي اولين بار به صورت غيرارادي در نبود والدين خود محتواي غيراخلاقي مي بينند.

مقدس با اشاره به مسئوليت پذيري فرزندان در فضاي مجازي، گفت: ۳۵ درصد جرائم فضاي مجازي مربوط به سال ۹۵ که توسط پليس فتا پيگيري مي شود مربوط به تلگرام است اما اکنون از صددرصد فضاي مجازي نزديک به ۶۰ درصد تلگرام، ۲۰ درصد مربوط به اينستا و مابقي هم متفرقه است.

گلايه حاضران از غيبت مسئولين آموزش و پرورش

گفتني است نشست شوراي فرهنگ عمومي بروجن با موضوع بررسي آسيب ها و چالش هاي فضاي مجازي در حالي برگزار شد که حاضران بارها به غيبت مسئولين آموزش و پرورش گلايه کردند.

انتهاي پيام1026ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۲:۲۳

29 Dec 2019