۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۵۲۱۷
رئيس اداره هواشناسي بروجن خبر داد

کاهش ديد افقي تا عمق 5 کيلومتر در بروجن/ گرد و غبار سه شنبه پايان مي يابد

رئيس اداره هواشناسي بروجن ضمن بيان اين که ديد افقي به طور متوسط نسبت به روزهاي عادي بين 4 تا 5 کيلومتر در بروجن کاهش يافته است، گفت: روز سه شنبه آسمان صاف و گرد و غبار پايان مي يابد.
کاهش ديد افقي تا عمق 5 کيلومتر در بروجن/ گرد و غبار سه شنبه پايان مي يابد
به گزارش جهانبین نیوز، نبي‌ا... بادست در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: بررسي نقشه هاي پيش يابي عددي نشانگر عبور امواج ضعيف و کم دامنه از فراز منطقه تا روز سه شنبه است.

وي با بيان اين که اين وضعيت موجب رشد ابر در بعد از ظهرها، افزايش سرعت باد و خيزش گرد و غبار رقيق خواهد شد، گفت: اجتمال بارش هاي پراکنده در ارتفاعات شمال غرب استان وجود دارد.

بادست با اشاره به اين که وزش باد نسبتا شديد موحب ورود گرد و غبار از سمت غرب استان و کاهش ديد و کيفيت هوا شده است، گفت: رعايت موارد ايمني و بهداشتي براي سالمندان و بيماراني که در معرض خطر هستند توصيه مي شود.

ديد افقي در بروحن ۵ کيلومترکاهش يافت/گرد و غبار سه شنبه پايان مي يابد

وي ضمن بيان اين که ديد افقي به طور متوسط نسبت به روزهاي عادي بين ۴ تا ۵ کيلومتر در بروجن کاهش يافته است، گفت: براي امروز دوشنبه بعد از ظهر شاهد افزايش ابر، وزش باد و غبار رقيق خواهيم بود.

بادست با بيان اين که روز سه شنبه در بروجن گرد و غبار نخواهيم داشت، افزود: براي روز سه شنبه آسمان صاف، بعد از ظهر افزايش ابر و گاهي وزش باد پيش بيني مي شود.

وي همچنين گفت: براساس پيش آگاهي بارش پاييزي، خروجي مدل هاي آب و هوايي و بررسي شاخص هاي دور پيوندي پيش بيني مي شود ميانگين بارش پاييزي درحد نرمال و بارش هاي پاييزه هم کمي زودتر از ميانگين بلندمدت شروع شود که لازمه برنامه ريزي در بخش کشت محصولات ديم در مناطق مستعد استان با توجه به الگوي بارش پيشنهاد مي شود.

بادست به وضعيت کم بارشي و خشکسالي اشاره و تاکيد کرد: همچنان با توجه به کمبود بارش ها و افزايش دما در طول دوره تابستان رعايت الگوي مصرف توصيه مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۲:۰۸

27 Dec 2019