۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۲۸۸۷

بیش از يک ميليارد ريال زکات در بروجن جمع آوري شد

مسئول ستاد زکات شهربروجن گفت: يک ميليارد و 240 ميليون و 909 هزار ريال زکات 9 ماه سال جاري در اين شهرستان جمع آوري شده است.
بیش از يک ميليارد ريال زکات در بروجن جمع آوري شد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سيد محمد علي عدناني در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاري ۹۷ ميليون و سه هزار و ۵۰۰ ميليون ريال زکات واجب شامل شش هزار و ۵۰۴کيلوگرم جو، گندم و دو ميليون و ۱۵۰ هزار ريال وجه نقد در شهرستان بروجن چمع آوري شده است.

عدناني با بيان اين که زکات جمع آوري شده در بين نيازمندان و فقراي شهر فرادنبه، گندمان و بروجن مصرف شده است، گفت: طي همين مدت ۳۵۱ ميليون و ۸۹۵ هزار ريال زکات مستحب در شهرستان بروجن جمع آوري شده است.

وي زکات مستحب جمع آوري شده را شامل پياز، گردو، سيب زميني، سيب درختي و گوشت عنوان کرد که در بين فقرا و نيازمندان شهرستان بروجن مصرف شده است.

عدناني اضافه کرد: طي اين مدت ۲۶۱ ميليون و ۶۲۰ هزار ريال زکات مستحب عمدتا نقدي در بخش پروژه هاي عمراني جمع آوري شده که در مساجد و امام زاده هاي شهرستان بروجن هزينه شده است.

وي با اشاره به اين که ۵۳۰ ميليون و ۳۹۰ هزار و ۵۰۰ ريال فطريه عام و سادات در همين مدت جمع آوري شده است، افزود: از مجموع ۴۲ روستاي شهرستان بروجن ۲۹ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

حجت الاسلام عدناني ادامه داد: ۹۰ رابط و عامل افتخاري و ۱۷ مبلغ در حوزه گسترش فرهنگ زکات در شهرستان بروجن فعاليت مي کنند.

مسئول ستاد زکات شهرستان بروجن با اشاره به اين که با پرداخت زکات روح و جسم انسان پاک مي شود، افزود: پرداخت زکات نه تنها موجب کاهش مال و ثروت نمي شود بلکه باعث افزايش خير و برکت مي گردد.

حجت الاسلام عدناني، زکات را سبب پاک شدن مال از حق محرومان، پاک شدن روح انسان از بخل و حرص و تزکيه جامعه از فقر، فساد و فاصله طبقاتي دانست.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۶:۲۸

4 Jan 2020