۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۳۴۶۸۷
فرمانده يکي از گردان هاي عمليات فتح خرمشهر:

آزادي خرمشهر يک واقعه ساده نبود/خيانت بني صدر مانع از رسيدن مهمات مي شد

فرمانده گردان حضرت رسول(ص) در عمليات بيت المقدس گفت: بني‌صدر فردي خائن و عامل نفوذي دشمن بود و خيانت او موجب سقوط خرمشهر و عقب‌ماندگي هاي ديگر شد.
آزادي خرمشهر يک واقعه ساده نبود/خيانت بني صدر مانع از رسيدن مهمات مي شد
به گزارش جهانبین نیوز، سردار مظفر غفاري در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: عمليات بيت المقدس توسط سه قرارگاه قدس در شمال از جنوب بستان و حومه شهر هويزه به طرف مرز تا منطقه آهو پادگان حميد و کوشک، قرارگاه مياني که با قرارگاه فتح بود در جبهه مياني با عبور از رودخانه کارون در روستاي نساره در شمال دارخوين و قرارگاه نصر که جنوبي ترين منطقه عملياتي را بر عهده داشت انجام شد.

وي با بيان اين که عمليات بيت المقدس طي ۴ مرحله در ۱۰ ارديبهشت سال ۱۳۶۱ با بيش از ۳۰۰ گردان رزمي در منطقه جنوب آغاز و طي مدت ۲۴ روز توانستيم ضربه اي جبران ناپذير بر ارتش بعث عراق وارد کنيم، تصريح کرد: شهرهاي خرمشهر، هويزه، بيش از دهها روستا، پادگان حميد، دسترسي به پيکر مطهر شهداي هويزه و جاده اهواز _خرمشهر از جمله مناطق آزاد شده در اين عمليات بود.

غفاري با اشاره به اين که چند روز پيش از عمليات بيت المقدس نيروها را سازماندهي کرديم، خاطرنشان کرد: بعد از شناسايي و نشان دادن منطقه در شب حرکت کرديم و از ميدان مين رد شديم.

وي با اشاره به اينکه عمليات بيت المقدس تا آزاد سازي خرمشهر ۲۴ روز طول کشيد، ادامه داد: بعد از شکستن دپو عراقي ها وارد خرمشهر شديم و شروع به پاک سازي خانه ها کرديم.

فرمانده گردان حضرت رسول(ص) در عمليات بيت المقدس ادامه داد: در چهار مرحله عمليات توانستيم خرمشهر را از چنگ عراقي ها آزاد کنيم و بيرون از خرمشهر تا لب آب کارون را کامل گرفتيم.

خيانت بني صدر مانع از رسيدن مهمات مي شد/او فردي خائن بود

غفاري ضمن بيان اين که خيانت هاي بني صدر موجب شد تا خرمشهر را سه بار از دست بدهيم، تصريح کرد: به خاطر خيانت بني‌صدر به‌ عنوان فرمانده کل قوا (در آن زمان فرماندهي کل قوا با رئيس‌جمهور بود) تجهيزات و مهمات در اختيار رزمندگان قرار نمي گرفت.

اين رزمنده دفاع مقدس مهمترين دلايل عدم کمک رساني به نيروهاي مقاومت خرمشهر را خروج اختيارات از دست ارتش و تمرکز آن در نزد بني صدر خائن عنوان کرد و گفت: اگر خيانت بني صدر در رسيدن تجهيزات به مدافعان خرمشهر نبود، حتي يک وجب از خاک اين شهر به اشغال در نمي‌آمد.

فرمانده گردان حضرت رسول(ص) در عمليات بيت المقدس ادامه داد: بني‌صدر فردي خائن و عامل نفوذي دشمن بود و خيانت او موجب سقوط خرمشهر و عقب‌ماندگي هاي ديگر شد.

آزاد سازي خرمشهر يک واقعه ساده نبود

غفاري در ادامه گفت: همانگونه که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد زيرا اگر امدادهاي خداوند نبود نمي توانستيم بر دشمن پيروز شويم.

اين جانباز جنگ تحميلي افزود: آزادسازي خرمشهر يک واقعه ساده نبود، بلکه حماسه بزرگي بود که با امداد الهي صورت گرفت و به همين دليل بنيانگذار انقلاب اسلامي فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وي ادامه داد: سوم خرداد با جانفشاني رزمندگان، جانبازان و ايثارگران، همدلي، وحدت و حضور نيروهاي مردمي و مسلح رقم خورد بگونه اي که موفقيت در اين عمليات باعث پيروزي و سربلندي بعدي نيروهاي ما در جبهه هاي حق عليه باطل شد.

غفاري اذعان داشت: در آن دوران جوانان بسيجي با وحدت، تدبير و اشتياق در برابر دشمن ايستادگي کردند و باعث شدند ايران اسلامي در دنيا سربلند و با عزت بماند.

وي با بيان اين که بسيجيان از تمامي اقشار در عمليات فتح خرمشهر حضور داشتند، گفت: عشق و پشتکار اين بسيجيان به گونه اي بود که ما از وجود آنها روحيه مي گرفتيم.

انتهاي پيام 1022ج/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۰:۴۷

31 Dec 2019