۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۳۲۶۰۷
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری:

کشت گیاهان دارویی موثر ترین راهکار برای حفظ منابع طبیعی کشور است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری گفت :گیاهان دارویی نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک میکنم بلکه نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد.
کشت گیاهان دارویی موثر ترین راهکار برای حفظ منابع طبیعی کشور است
به گزارش جهانبین نیوز، علی محمدی مقدم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری در نشست خبری این استان گفت:یکی از عوامل موثر در تحقق فرهنگ منابع طبیعی در بطن جامعه رسانه ها هستند.

محمدی مقدم با اشاره به اراضی ملی گفت:عده ای از روی آز و عده ای دیگر از روی نیاز اقدام به تصرف اراضی ملی نموندن که بامورد اول برخود قاطع شده و با گروه دوم نیز با ارایه راهکارهای اساسی و قانونی و کارشناسی با حفظ منابع طبیعی و تحقق اهداف این سازمان ونیازمندی جوامع برنامه ریزی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بااشاره به پکیج ها و آبگرمن های خورشیدی گفت:برای حفظ مراتع و جنگل ها بایستی از آبکرمن های خورشیدی استفاده شود که بااستقبال مردم نیز روبرو شد.

محمدی مقدم با اشاره به نهمین سال خشک سالی کشور گقت:با مدیریت ها نمیتوانیم اقلیم راتغیر دهیم اما به راحتی میتپان اقدامات اساسی در راستای حفظ انها انجام داد.

وی تصریح کرد:یازده دشت در استان شناسایی و هشت دشت ممنوعه شده است.

محمدی مقدم به استفاده به رویه سفره های زیر زمینی اشاره و گفت:راه های برون رفت از معضلات خاک و اب کنترل سفرهذهای زیر زمینی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری به بحران خاک و اب در استان اشاره و خاطرنشان کرد:با توجه به بحران کشاورزی ما در معرض خطر است که راهی جز ابخیزداری و اب خوان داری نیست.

محمدی مقدمزیرسازی برای کنترل فرسایش اب و خاک را وظیفه منابع طبیعی دانست و افزود:

وی به عدم توجه به تثبیت خاک برای احداث سد در کشور اشاره و گفت:قبل از احداث سد باید اطراف محوطه بررسی شده و خطرات موجود را بررسی کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری مقدم کشت گیاهان دارویی را یکی از موثر ترین راهکارهابرای حفظ منابع دانست و گفت :گیاهان دارویی نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک میکنم بلکه نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اشاره به ارایه زمین به قشر محروم استان گفت:مابه سرمایه دارن زمین واگذارنمیکنیم و گونه گیاهی را باشرایط,اقلیمی منطقه به کشاورزان ثیشنهادمیدهیم.

محمدی مقدم گفت:چرای مازاد یکی از مشکلات تخریب مراتع و جنگل ها است.

وی به اقتصادمقاومتی اشاره و گفت:اقتصادمقاومتی به معنای حفظ منابع موجود و تولید بیشتر است که این امر در منابع طبیعی کاملا مشهوداست.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۸:۴۶

28 Dec 2019