۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۱۶۲۷

استخدام رسمی در سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها دولتی + منابع آزمون

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جزئیات کامل نحوه استخدام مربیان حق‌التدریس و تغییر وضعیت آنان به پیمانی و رسمی طبق آزمون سراسری، گفت: شرکت‌کنندگان باید علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون‌ها مصاحبه تخصصی ارائه دهند.
استخدام رسمی در سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها دولتی + منابع آزمون
به گزارش جهانبین نیوز، کوروش پرند با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی قانون تعین و تکلیف استخدام مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای براساس مصوبه دهم دی‌ماه ۹۳، آزمون استخدامی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مصوبه مصوبه به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ یازدهم مردادماه ۹۳ ابلاغ شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: این آزمون استخدامی یکم خرداد امسال برگزار می‌شود که براساس آن طبق برنامه‌ریزی ۴۸۷۶ نفر از مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌‌ای به استخدام پیمانی یا رسمی تغییر وضعیت پیدا خواهند کرد.

وی در مورد شرایط و سهمیه‌های تخصیص داده شده به ایثارگران، گفت: از مجموع ۴۸۷۶ نفر ۱۸ سهمیه به مربیان حق‌التدریس ایثارگر واجد شرایط تخصیص داده شده و مابقی افراد براساس دفترچه راهنمایی سازمان سنجش آزمون خواهند داد.

پرند با تأکید براینکه توضیح سهمیه در شهرستان‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مربیان حق‌التدریس در رشته محل‌های آموزشی شهرستان محل فعالیت فعلی ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: تمام افرادی که از مهر سال ۹۱ تا سال ۹۳ همکاری مداوم به عنوان مربی حق‌التدریس با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور داشته‌اند، واجد شرایط شرکت در این آزمون خواهند بود.

وی درباره مدرک تحصیلی مورد نیاز در این امور استخدامی تصریح کرد: فوق‌دیپلم و بالاتر و گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره تخصصی مربوطه از جمله دیگر شرایط ثبت‌نام خواهد بود.

پرند با بیان اینکه این افراد باید در آزمون استخدامی هماهنگ کشوری شرکت کنند، گفت: تغییر وضعیت استخدامی مربیان منوط به شرکت در آزمون خواهد بود و علاوه بر آن کسب حداقل نمره قبولی و حداقل مدرک از الزامات آن است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تمام مراحل آزمون عمومی و تخصصی توسط سازمان سنجش برگزار و پس از آن با اعلام نتیجه مصاحبه‌های تخصصی انجام خواهد شد؛ فرآیند استخدام به گونه‌ای تدوین شده که افراد واجد شرایط در آزمون حدنصاب را کسب کرده و مراحل گزینش را با موفقیت طی کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در رابطه با دستورالعمل استخدامی دستگاه اجرایی گفت: این دستورالعمل در سایت پیک مهارت بارگذاری شده است و کار ثبت‌نام از دهم تا هفدهم فروردین ادامه دارد.

وی در رابطه با منابع آزمون سراسری سازمان سنجش، افزود: در این آزمون به داوطلبان یک دفترچه سؤالات عمومی و یک دفترچه سؤالات تخصصی ارائه می‌شود که سؤال عمومی برای تمام دستگاه‌ها شامل فناوری اطلاعات (مهارت‌های هفت‌گانه ICDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی، حقوق اسلامی، هوش و توانمندی‌ عمومی خواهد بود.

پرند گفت:‌ این آزمون چهار گزینه‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی برگزار می‌شود، همچنین آزمون دفترچه تخصصی هم مرتبط با هر دستگاه ارائه می‌شود.

وی در رابطه با منابع سؤالات دفترچه آزمون تخصصی، تأکید کرد: روش‌ها و فنون تدریس و فنون اجرای دور‌ه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سنجش و ارزشیابی، آموزش و مهارت، سند راهبردی مهارت فناوری و کاربردی تکنولوژی آموزشی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله منابع دفترچه آزمون تخصصی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد:‌ برای تعیین حدنصاب آزمون کتبی مربوط به هر یک از خوشه‌های شغلی ۵۰ درصد مجموعه بالاترین نمره کسب شده محاسبه خواهد شد و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می‌گیرد.

وی گفت: انتخاب افراد براساس ۴۰ درصد نمره حیطه عمومی و به علاوه ۶۰ درصد نمرات حیطه تخصصی است.

پرند با بیان اینکه ثبت‌نام به صورت آنلاین از روز دهم فروردین آغاز شده است، گفت: روند ثبت‌نام تا هفدهم فروردین ادامه دارد./منبع: فارس


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۵:۴۵

27 Dec 2019