۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۵۱۴۵
مدير کميته امداد امام خميني(ره) بروجن خبر داد

افزون بر 300 ميليون ريال زکات فطره در بروجن جمع آوري شد

مدير کميته امداد امام خميني(ره) بروجن از جمع‌آوري 325 ميليون ريال زکات فطره در مصلي هاي نماز عيد فطر اين شهرستان خبر داد.
افزون بر 300 ميليون ريال زکات فطره در بروجن جمع آوري شد
به گزارش جهانبین نیوز، محسن سليمي بني در گفتگو با کلار، اظهار داشت: امسال ۳۲۵ ميليون ريال زکات فطره در سطح مصلي هاي عيد فطر شهرستان بروجن جمع آوري شد.

سليمي گفت: ميزان زکات فطريه جمع آوري شده در مصلي هاي عيد فطر سفيد دشت، نقنه، بلداجي، گندمان و بروجن ۲۶۳ ميليون ريال فطريه عام، ۳۷ ميليون ريال سهم سادات و ۲۵ ميليون ريال هم کفاره غير عمد بوده است.

وي با اشاره به اين که جمع آوري زکات فطريه در سطح مساجد، موسسات خيريه و مراکز نيکوکاري شهرستان هنوز ادامه دارد، گفت: ۱۵۰ نفر عوامل اجرايي در محل برگزاري نماز عيد فطر براي سهولت و پرداخت زکات فطريه مشارکت داشتند.

سليمي خاطرنشان کرد: ۱۳۰ صندوق زکات فطره روز عيد فطر در شهرها و روستاهاي شهرستان بروجن مستقر شدند که در اين صندوق ها فطريه سادات، عام و کفاره جمع آوري شد.

مدير کميته امداد امام خميني(ره) بروجن با اشاره به اين که زکات فطره يکي از کمک‌هاي مهم در راستاي محروميت‌زدايي و رفع نيازهاي افراد است، گفت: کميته امداد نيز از جمله دستگاه‌هاي متولي دراين امر است که با اعتماد مردم در اين راستا فعاليت‌ مي کند.

سليمي با بيان اين که ضروري ترين فريضه دين زکات است و فرهنگ سازي اين موضوع در جامعه برکات زيادي را به دنبال دارد، افزود: اگر زکات در جامعه به خوبي جا بيفتد فقر در جامعه از بين مي رود.

وي با اشاره به اين که يکي از فلسفه‌هاي روزه‌داري همدردي با محرومان و کمک به آنان است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبي براي افزايش انگيزه‌ نوع‌دوستي ميان مردم و خيران است.

سليمي اضافه کرد: مهمترين مزيت پرداخت زکات فطره کمک به وضعيت اقتصادي زندگي نيازمندان است که بايد به همنوعان و افراد نيازمند پرداخت شود.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۱:۱۵

27 Dec 2019