۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۲۵۵۱۵
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری:

صادرات 46 قلم کالا از استان چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری با اشاره به صادرات 53 میلیون دلاری کالا در نیمه نخست امسال گفت:64قلم کالای تولیدی استان به نوزده کشور صادر شده است که در تلاشیم کشورهای هدف صادرات محصولات تولیدی استان را به 26 مورد افزایش دهیم.
صادرات 46 قلم کالا از استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، سید نعیم امامی به افزایش ۱۰ درصدی معافیت های گمرکی ورود ماشین آلات خط تولید اشاره کرد و گفت: امسال ۶۵ مورد مجوز معافیت از حقوق گمرکی به ارزش ۵۲ میلون دلار صادر شده است.

وی همچنین از افزایش ۶۴ درصدی کلاس های آموزشی تخصصی حوزه تجارت خارجی خبر داد و گفت: امسال ۹ هزار و ۸۰۶ نفرساعت در ۳۲ کارگاه جدیدترین فنون صادرات و تجارت خارجی را فرا گرفتند.

امامی بیان داشت :برای رفع مشکلات بیکاری ،این استان نیاز به ورود و جذب سرمایه گذاری دارد.

به گفته وی،در سال های گذشته در برخی موارد مشاهده شد که مانع تراشی های غیرقانونی برسر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان ایجاد شده است.

امامی افزود: در اجرای طرح های عمرانی،واگذاری خدمات و توسعه صادرات در استان باید بخش خصوصی فعال تر باشد.

وی تصریح کرد:بعد از توافق هسته ای و مساله برجام،زمینه حضور هیات های تجاری و بازرگانان خارجی به ایران رونق گرفته که باید در راستای این فرصت پیش آمده برخی موانع داخلی و خارجی پیشروی صادرات برداشته شود.

وی ادامه داد: اصل اساسی صادرات کالا، رقابت پذیری در بازار است،که اگر این موضوع در چهارچوب اصول اخلاقی و قانونی انجام شود، شکوفایی استان را به دنبال دارد.

به گفته وی، واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و متوسط در استان در رده های تولیدی مشابه باید شرکت بازرگانی با هدف تسهیل امور بازاریابی و تجارت تشکیل دهند.

امامی ،از هزینه بالای حمل و نقل و جابه جایی کالا و صادرات، گلایه کرد و گفت: هزینه حمل و نقل تولید کنندگان استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی بیان داشت : شناسایی و بهبود بازارهای صادراتی کالاهای استان با توجه به اینکه صادرات استان غیرنفتی است، تاکید کرد.

امامی ادامه داد:با توجه به گسترش و استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی، برای انتخاب بازارهای هدف صادرات کالای استان باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی اذعان داشت: فعالان بخش تولیدی در چهارمحال و بختیاری باید هدفمند و مطابق برنامه ریزی،تولیدات صادرات گرا در استان را رونق بخشند.


انتهای پیام/۱۰۲۸ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۸:۰۲

29 Dec 2019